Inlägg från: christy |Visa alla inlägg
  • christy

chihuahua hur ofta gå ut?

Hur många rastningar per dag?
    Måste den rastas vid lunch ifall man rastar morgon eftermiddag,typ vid tre?

Nån som har en liten hund som kan svara..
    Tack på förhand!

• Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?
  • christy

Ja,förstår att de behöver motion,daa..
    Har en granne me liten hund som går ut ca tre gånger per dag.
    Hur gör ni som jobbar o inte kan gå hem på luchen?
    För alla kan väl inte vara hemma?

• christy

visst ehöver dom motion men en liten hund behöver inte lika långa promensdet som en stor hund,står på skk iallafall..

• christy

mirris-ne,tänkte bara leta fakta innan man bestämmer sig,har velat ha hund länge..har ioförsig två bekanta som e hemma som har hund.Men har läst vissa som rastar morgon o eftermiddag..
    tänkte ifall detta stämde..

Hur är det me barn,tänk om det skulle visa sig att hon e allergisk,tråkigt ifall man måste lämna bort hunden..

kan man ta nå test?

• christy

lizard 19-tack,där gav du mej lite hopp..
    menar självklart att man går ut med hunden minst 4 gånger men undrar just vid lunch,.
    Måste ju finnas dom som jobbar o inte har nära hem vid lunch,alla kan väl inte ha hundvakt.
    Ni som går ut på lunch,har ni nära till hemmer från jobbet eller hur får ni det att gå ihop?

• christy

lizard.skrev i din dagbok..
    Håller elt med dej.
    Man kan ju inte vara "arbetslös" för att klara av ett hundliv..
    (aktar mej för flygande fat).
    Man kan ju inte aktivera hunden hela tiden..
    Leker alla med sina barn då hela tiden oxå kanske,skulle int tro det..

• christy

lizard-
    mycket bra skrivet!
    skall ta mej en funderare..
    tack för alla svae!

• christy

Men hallå!
    Asså ställde bara en fråga varför måste det bli sån uppståndelse?!

Frågan handlar inte om att hunden skall hålla sig eller inte!
    Det jag undra var ifall den behöver gå ut vid lunch,alla hundar behöver ju faktiskt inte det,det är mkt olika med hundar.
    Och behövs det hundvakt så är det lätt att fixa då jag har två som e hemma med hund.

Och ni som skriver att jag borde skaffa ett annat djur,tack men jag undra om en chihuahua.Och jag anser inte att man måste vara hemma för att ha hund,finns andra lösningar än att köpa kanin.

• christy

Och,jag har aldrig skrivit att hundvakt inte går att fixa ifall det skulle behövas

• christy

Vad ger er rätt att antyda att ett hundliv inte passar mej!?
    Jag har haft hund förut och vet att det kräver tid,vet att det är uppfostran som kräver en hel del.
    Och dessa små hundar tål mer än man tror.Och många av dessa uppfödare ser inget barn som hinder då länge hunden inte blir en leksak och den inte bärs runt av de små.
    Jag älskar djur och skulle aldrig låta något ont hända ett djur.
    Och nu verkar det som att den kanske behöver gå ut vid lunch,fine,då finns det hundvakter,detta gäller om ett par månader.Självklart inte när den e valp!
    Ärtan-jag skrev denna fråga just för att få klarhet hur mycke som behövs att planera,så ogenomtänkt är det inte,hur kan du veta det efter en enda fråga jag ställt!?

Gud va lessen man blev när man var så glad att kanske skaffa hund,nu vill jag inte ha nån nå lämgre känns det som..

Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?