Inlägg från: christy |Visa alla inlägg
  • christy

chihuahua hur ofta gå ut?

flisan o maruttan,tack för de orden..
    Svårt att inte ta till sig när vissa bara tror att jag skaffar hund för att den e söt,visst är den det,ingen vill väl ha en ful hund.men en hund är en hund.Och jag förstår det!

Ni måste ha det bra som kan promenera me era hundar vid lunch men om jobb tiderna inte passar så får jag väl ha hundvakt,eller ni kanske tycker att det inte heller går,så jag kan därför inte skaffa hund alls!?

• christy

hannah 76-ja,därav jag skrev frågan.Så att jag kan planera hur jag skall göra vid lunch så att det går!
    Jag har tänkt på detta morron o kväll,så tro inte att detta är impuls,velat detta i flera år nu.
    Och jag tänker inte ge upp mi dröm bara för att ni kommer med antydningar om någon ni inte ens känner!

• christy

hannah76-jaha,förstod det som ett svar i tråden till mej.men då tog jag fel da..

• christy

maruttan-hur vågade du köpa hund,jag e lite bekymrad över det ifall barnet skulle vara allergiskt..Tråkigt o behöva lämna bort hunden då..kan man testa på nåt sätt?

• christy

hannah76-jo,funderat på det men vem vill låna bort en älskling bara så där=)?Men skall fråga ifall jag bestämmer mej för att skaffa hund,mycket o tänka på så jag måste fundera ännu en del..tack för tipset=)!

• christy

det har väl bara blii en trend,som canada goose typ.I japan är dom ännu tokigare än i te.x USA.Men visst jag kan erkänna att det kan vara söt,inte klänningar men kanske ett täcke eller så,skor tycker jag inte alls är bra.Obekvämt för hunden att gå i och totalt onödigt.Men det finns ju dom som tycker annorlunda,och då får ju dom ha det på sina hundar*försöker vara öppen för allt*

• christy

Har ni läst om de 146 beslagtagna hundar från villan(yorkisarna)?
    Dom bor nu på hundstallet,tänkte en tanke på om man skulle välja en av dom o ge dom ett bra hem..
    vad tycker ni?

• christy

emmies-jag har ej tingat en hund ännu då jag vill vara helt säker på att det är ett bra beslut,måste tänka igenom alla delar noga innan jag börjar ringa efter valpar .Blir inga glada uppfödare om man tingar en valp o sen inte vill ha en när de är födda..

• christy

ja det är dom två raserna jag tycker om men det lutar sig mer åt york ifall det blir en bebis..men jag tycker det vore hemskt att lämna bort den om min flicka vore allergisk,både för oss och hunden..

• christy

hannah76-146 yorkar och ett par taxar hittades boende i sin egen avföring i en liten villa i norrtälje.en gammal kvinna som haft kennel o blitt av med tillståndet hade dom och hon har vart anmäld av grannarna sen 8 år.Nu blev det husransakan och hundarna bor på hundstallet.Hundarna kommer troligtvis säljas då hon inte skött dom.

Mycket tragiskt...

• christy

Tack alla som orkar skriva!
    Nu skall jag ta mej ett bad,börjar snart se ut som en hund jag själv oxå *S*.
    Tittar in imorn igen!
    Ha det!

Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?