Inlägg från: myliten |Visa alla inlägg
  • myliten

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

pilsa: Hmmm... Tittar man på flytningar och ÄLtest och till viss mån temp ser det ju tydlig ut. Kan det vara DPO 2 droppet som lurar? Eller är det den höga temp i början av cykeln som spelar in? Sorry, mer frågor än svar, kanske...

• myliten

Tempen dök idag så nu är det väl bara att vänta på besök

• myliten

Magda84: Grattis! Vad kul att få följa din väg mot +++!

JAM: Tråkigt. Kram!

Fealin: bara haft en mens sedan p-pillerstopp, då var det 37 dagar... Förut tror jag att den har varit ganska regelbunden, kring 28 dagar.... Idag är dag 38. Jag som tyckte 37 var illa. Surt med typ 2-3 chanser var sjätte vecka! Grymt avis på alla mer kortare cykler.

• myliten

Pilsa: hm... är inte så erfaren på detta ännu. Men huvudsaken är väl att tempen håller sig ovanför linjen DPO? Implementationsdip är det väl lite tidigt för, även om jag tycker att det ser ut som om du skulle kunna haft ÄL Dag 16 istället för dag18

Är själv på BIM +2. Hade ett tempdropp som hette duga igår, och det brukar ju betyda att tanten är på ingång. Tempade 1,5 timme för tidigt igår.. Idag är tempen hög igen - vad är detta ?

• myliten

Ankiz: Vet inte... Efter dippet igår väntade jag besök igår eller idag, men så steg ju tempen igen för att förvirra mig lite . Testade neg BIM-1 så hoppet är ju inte så stort. kanske imorgon, eller i övermorgon.

• myliten

Snice: usch vad tråkigt! Låter klokt att ta bort den så länge, och vänta och se (vilket i och för sig är rätt gräsligt det också) Kramar till dig!

• myliten

fealin: tittar man på flytningarna i kombination med den låga tempen skulle jag lägga min röst på ÄL dag 13

• myliten

fealin: senaste cykeln 37 dagar, åt p-piller innan dess i några månader. Och innan dess TROR jag att mensen var rätt regelbunden på typ 28.

Appropå din kurvan: håller med äppelblomman om att även OM ÄL skulle vara dag 15, så är det ju inte kört! Läste en vetenskaplig artikel häromsistens, och chansen att bli gravid minskade visserligen ju längre från ÄL sexet hade varit, men två dagar innan var chansen fortfarande rätt stor. Minns tyvärr inte siffror exakt - men närmare 20% i alla fall! (jmfr med närmare 30% vid ÄL och under 10% 5 dgar före ÄL). Och chansen blir ju ännu större när miljön är optimal (läs fertila flytningar) (OBS - i studien kollade hur stor chansen var för befruktning - sedan kan det ju hända saker som gör att det inte blir en bebis i slutändan...)

• myliten

Jessica26: Kurvan ser fin ut, och vad lovande med grav tecken!

Själv borde jag vara på BIM+3 idag och ingen mens. Tempen håller sig uppe efter dippet häromdagen. Testade med billiga tester, men det var (nog) neg ("nog" beror på att jag tyckte att jag såg antydan till sträck med mina sömndruckna ögon, kom fram till att jag nog inbillade mig, gick och la mig igen och när jag vaknat till efter 2 timmar ser man det tydligare. Men som sagt, då har det ju gått jättelång tid). Om ingen mens blir det kanske nytt test imorgon.

Snice: kramar till dig och håller tummarna för att kurvan tar sig i kragen

• myliten

MammaHela: Ojdå! Precis lik! Vågar inte riktigt hoppas... Ska testa med CB imorgon (måste dock vänta på posten, så det kanske blir på tisdag morgon om det ska vara morgonurin)

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*