• Gune

H&M:s amningstop suger!!!

Måste bara få avreagera mig... Köpte en amningstop från H&M och det var det dummaste köp jag gjort. Den är helt värdelös, för utrymmet där själva bröstet ska ut är på tok för litet, tom för mig! Dottern blir jättefrustrerad för hon får bara tröja i maten hela tiden. Och jag är arg!
    Så går det när man försöker vara ekonomisk och inte ruinera sig på dyra patenterade grejer! Nä tacka vet jag Boob!!!

• Svar på tråden H&M:s amningstop suger!!!
  • Gune

Elsis: Ja, rubriken var inte helt oigenomtänkt... ha-ha

• doddit

Fick aldrig till det med HMs amningstopp heller. Var tvungen att hålla isär tyget hela tiden för att inte A skulle få det i munnen. Det slutade oftast med att jag antingen drog ner allt tyg eller drog upp hela tröjan istället och då är det ju ingen vits med en amningströja

• Yllet

Nej, jag gillade inte min heller. Jag blev ju tvungen att plocka fram hela bröstet för att amma. Inte så diskret när man åkte på ett par J-kupor

Mycket sämre än en vanlig T-shirt, den döljer ju ändå ovansidan av bröstet... Men mina boob-toppar gillade jag, skönt att inte bli kall om magen.

• kletig85

tycker dom är bra faktiskt. har 2 stycken

lätt att bara dra upp "yttertyget" över bröstet för att sedan rätta till bhn. då syns inte nått.

tycker däremot inte om pop:S amningtröja med dragkedja

• Minnisen

håller med! Den e inte bra, men jag hann bara köpa en. Sedan har jag använt ett linne under min "vanliga" tröja dragit upp den "vanliga och ner linnet. Lätt som en plätt.

• MiaS82

jag köpte också en tröja där ifrån men de går inte för bröstet är förstort och linnet för litet så jag kör på det som Zophia sa..
    ett linne och en tröja.. ibalnd när det är varmt två linnen för att skymma lite...

• Flaxa1

Kan oxå rekommendera Boobs tröjor. Alldeles för dyra för min smak egentligen, men kvaliteten är bra. Inga noppor o fina tvätt efter tvätt. Små i storlekarna ja men det kan man lösa genom att köpa en storlek större. Däremot tycker jag inte att de är korta alls, tvärtom, längre än vanliga tröjor.

• Mysmonstret

Bara för att väga upp lite i statistiken..

Jag körde enbart på H&M´s tröjor och tyckte dom va superbra!
    Hade väl inga jättebomber direkt men 85C funkade utmärkt att få "ut genom hålet"

• Morrizz

Har Boob amningströjor, dom är dyra tyvärr - men det har nog varit värt pengarna för dom är så smidiga. Har också en h&m amningströja och precis som ni skriver är den bara klumpig och opraktisk.
    Om man köper Boob's amningslinne är det lite billigare än dom andra tröjorna med är, så kan man ha en skjorta ovanpå tex. Funkar utmärkt för mig.

• annbom

Jag har sex stycken HM tröjor och tycker att de har varit jättebra. Jag har använt dem i 1,5 år och har storlek D på behån. Men alla ammnings bh:ar har däremot inte funkat. Nu har jag ju inte provat boob ammningströjor, för hade jag det först så kanske jag inte gillat dem lika mycket.

• Jesssicaaa

Jag har två stycken med knappar och tycker dom är bra !

• mrs tall

H&Ms funkade jätte bra för mej! Boobs använde jag däremot två gånger så det var totalt bortkastade pengar för mej! Fick stockning båda gångerna eftersom tröjans övre "lapp" klämde på bröstet under armhålan. Mjölken kunde alltså inte rinna till, och resultatet var ju inte så skönt.

• bumbi

jag har både Boob:s och HM:s amningströjor och båda funkar lika bra för mig... Jag har även två andra tröjor från en designer som heter Paola Maria som är jättesnygga det syns inte alls att det är amningströjor...
    Jag har ganska så stor storlek - F-kupa - men alla har funkat kanon för mig ändå

• Myza

För min del har HMs amningstopp varit värdelös - av just den anledning som alla andra beskriver. Köpte två men hann lämna tillbaks en i alla fall.

• Hallonpaj

Jag gillar inte heller dem.

• oh blue

Förstår mig inte på amnigströjor alls. Som flera rdan sagt är det ju bara att ha ett töjbart linne under sin vanliga tröja och dra ner linnet och upp tröjan när man ska amma. Det är ju samma princip..
    Dessutom billigt och bra

• Vädtkustmamma

Polarn och Pyret samt Boob har de bästa amningströjorna. Lite dyra men har man som jag en snäll svägerska så får man låna hela högen! =)

För övrigt är det inget fel på H&M´s tröjor heller, men de andra är skönare bara.

• Fille Fjonkan

Jag är inte heller något stort fan av H&M:s amningstoppar, men min blev i alla fall bättre efter att jag klippt lite och förstorat hålen under så det inte blir så himlans pillrigt att få allt på rätt ställe.

• Chewie

Jag tyckte dom var perfekta! Köpte 3st och har verkligen använt dom.. Jag tog en sån Ikea-frotté-tvättlapp under bröstet och vek ner tröjan i amningsBH, så slapp man mjölk överallt me!

• Madelene79

Jag tycker som du, tyg i vägen

Svar på tråden H&M:s amningstop suger!!!