• Cineline

Inget syntes på VUL...

Var på VUL idag 5+6 pga rödbruna blödningar förra veckan, men hon kunde inte se något embryo. Allt annat såg normalt ut. Hinnsäcken var så stor som den skulle vara i den här veckan, och hon tyckte inte att det var ovanligt att man inte såg något embryo så här tidigt. Har haft en ofostrig graviditet så jag blev så klart orolig.

Någon här som varit på VUL i samma vecka och inte sett något embryo?

• Svar på tråden Inget syntes på VUL...
  • MsL

Jag var på vul i v6+2 å då syntes bara hinnsäcken. 2 veckor senare så syntes det en liten rackare med pickande hjärta. Jag förstår att du blir orolig, hoppas ni får se ett pickande hjärta nästa gång.

• AnneSophie

Jag vet ju bara att jag var i vecka 5 (inte mer exakt än så) när jag gjorde mitt första VUL med Emmy. Då syntes bara en hinnsäck, och en svaaaaaaaaaaaaaaaaag skugga av ett embryo. Antagligen syntes skuggan enbart för att VUL-maskinen var relativt ny (en maskin som är 10 år gammal kanske inte hade plockat upp skuggan).
    Inget hjärta slog heller förresten.
    Så gyn sa bara att jag var i vecka 5, varken mer eller mindre och tyckte det var för svårt för att mäta mer exakt än så.

Ett par veckor senare, då jag var i 7+4, gjorde jag VUL två och då var det ett litet bönformat embryo med hjärta därinne.

Det där lilla embryot springer just nu omkring och sprider ut Duplo-klossar på sitt rum.

• Annaliten

Jag var också på vul i v6 och då såg man bara hinnsäcken fick komma tillbaka en vecka senare och då fanns min lilla älskling i hinnsäcken. Grattis och lycka till...

• Nette

Jag var oxå på vul så tidigt och man såg bara hinnsäcken. Jag har också haft lite lite blödningar med första och en en störtblödning med den anrda, men båda blev det barn av Lycka till/ Nette

• Anne M

Jag var på VUL i vecka 4+0 och då såg man ett embryo, men det är naturligtvis olika från person till person.

• Cineline

Åh, vad skönt att läsa att det gått bra för andra i samma situation. Nu känns det mycket bättre!

• dalkulla26

Du kan nog vara lugn.. jag var på VUL i v 6+4 såg då inget.. 2 veckor senare ett tickande hjärta.. vart tillbaka flytatd 3 dagar.. så det var nog helt normalt det de såg
    försök att inte oroa dig

• linniewer

jag var på vul i både vecka 5 och 6 och då såg de inget foster, utan bara hinnsäcken på mig med. jag var på vuli gen v9 och då såg allt bra ut! Det är alltså fullt normalt att inget syns i början. Lycka till!

• Pompan

Även jag var på vul i vecka v 6 (5+?) och då syntes bara hinnsäcken

• Sweetie

Det hände samma för mig som med MsL skrev.

Man såg hinnsäcken bara och läkaren trodde att det va kört.. Men sen två veckor senare så fick vi se vår lille "mandel" !(såg ut som en mandel)

Nu ligger han och sussa och är idag 17 månader!

Håller tummar och tår att ni får se ett hjärta som pickar!!

*kramas*

Svar på tråden Inget syntes på VUL...