Inlägg från: ÄngelBängel |Visa alla inlägg
  • ÄngelBängel

Måla trappa vit?

Maliiin: Martha Stewart rekomenderar att man innan det sista varvet markerar var man vill ha halkskydd, målar de markerade områdena med en blandning av färg och vanlig fin sand. När det torkat målar man sista varvet över hela ytan. Man behöver inte ha halkskydd på hela steget. På hennes bilder hade hon två smala band längst fram på trappsteget med "sandfärg"

www.marthastewart.com/page.jhtml&id=channel4010040&contentGroup=MSL&site=living

• ÄngelBängel

Karamellfabriken: Jag tillhör de som alltid får drivor med damm i det svårstädade utrymmet under vår öppna trapp. I vårt hus som vi bygger nu blir det en sluten så att man kan använda det utrymmet utan att dammtorka alla grejer dagligen.

• ÄngelBängel

Kalaspuffen: Vi har en likadan trapp som jag är så less på, furuorange och med massor av kvistar. Nu lever jag bara på tanken att jag snart slipper den Vi har försökt dölja plywoodskivan som går runt trapphuset med att måla den i samma färg som väggen och ha en fondvägg från den och upp till taket på den väggen man har rakt fram när man börjar gå upp och ner för trappen (hoppas någon fattar vd jag menar)men din lösning att sätta en hylla på den var ju också jättebra

Tyckte trappen var jättesnygg. Vi har plastmatta på stegen, hade ni också det, hur löste ni det i så fall?

Svar på tråden Måla trappa vit?