• Busan o Jag

Ögonfärg!

Är det någon som kan hjälpa mig?
    Vet ni när det är bestämt vilken ögonfärg barnet får?
    Vet ni någon där det ändrats vid 6 månader eller senare?
    Min dotter är snart 6 mån och har blå ögon (hennes ögonvita är knallblå )men både jag och hennes pappa är brunögda!?
    Tack på förhand

• Svar på tråden Ögonfärg!
  • jenni82
    tar upp till året innan man vet med säkerhet har jag hört
    drabbad av Engla - kärlek! 06 06 27
  • Sing Star

Om hennes ögonvita är knallblå skulle jag gå till BVC det första jag gjorde imorgon!!! Gråter

ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Månflickan

Ha ha, ja det låter ju inget vidare med blå ögonvitor även om jag fattar att du menar Iris

• Busan o Jag

Nä, alla bebisrs ögonvita är blå, dom säger att det inte är bestämt så länge dom är blå!!
    Så det är inget fel med det

• jenni82
    min bebis ögonvitor är vita. alltid varit förutom när hon var lite gul av gulsoten precis i början.
  • Sing Star

Min dotter har då aldrig haft knallblå ögonvitor... Iallafall hennes ögon (iris) blev bruna först när hon var 5 månader (innan dess skiftade de mellan grått och brunt).

ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Busan o Jag

Jag hade blå, min systerdotter hade blå, min tjejkompis har fortfarande blå (9mån) mf...

• windingwheel

hmm.. om båda föräldrarnas ögon är bruna kan det finnas 25%chans att ögonen blir blå, då med förutsättningen att några mor- och farföräldrar har blåa ögon (om alla mor- o farföräldrar har bruna ögonär det 0% chans att deras barnbarn får blåa ögon). Två blåögda föräldrar kan enbart få blåögda barn. Visst kan ert barns ögonfärg ändras, men det är nog liten chans eftersom hon är 6 månader. Redan efter två månader är det relativt ovanligt att ögonfärgen ändras, även om det självklart sker ibland. Min kompis har en blåögd dotter på 8 månader, och både hon och pappan är brunögda.

Söt dotter ni har, blåa ögon är fina på henne!

• jenni82
    låter ju helknäppt. hur kan ett barns öonvitor vara blåa?
    aldrig hört talas om det.
  • Busan o Jag

Hennes morfar och farmor är blåögda, tack, hon är såklart världens finaste....

Svar på tråden Ögonfärg!