• Busan o Jag

Ögonfärg!

Är det någon som kan hjälpa mig?
    Vet ni när det är bestämt vilken ögonfärg barnet får?
    Vet ni någon där det ändrats vid 6 månader eller senare?
    Min dotter är snart 6 mån och har blå ögon (hennes ögonvita är knallblå )men både jag och hennes pappa är brunögda!?
    Tack på förhand

• Svar på tråden Ögonfärg!
  • windingwheel

visst kan ögonvitorna ha en blå ton, det kanske blev lite missuppfattat eftersom det beskrevs som "knallblåa", men TS menade nog bara att klart och tydligt ser en blå ton i ögonvitorna, och det tycker jag absolut man gör på de fina bilderna på henne Min sons ögonvitor hade också lite blå ton fram tills för någon månad sedan.

• windingwheel

att MAN klart o tydligt, ska det stå

• Busan o Jag

TACK för att du läste mina tankar

• windingwheel

OK, men då är det ju helt normalt att hon får behålla sina blåa ögon (det måste vara en blåögd farmor/farfar Och en blåögd mormor/morfar. Även om det var större chans att ni skulle få ett brunögt barn, så är var det ju ändå 25% chans att få ett blåögt barn, vilket ni verkar ha fått

• Sing Star

Gick in och tittade och det är faktiskt en blå ton i det vita. Har aldrig sett det förr, men lilltjejen är bedårande! Jättesöt! Tror nog att det kommer bli en blåögd tjej.

ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Busan o Jag

Vad snäll du är, kändes ett tag som om folk började hoppa på mig, som om jag inte vet hur min dotter och hennes "kompisar" ser ut, jag ser min tjej i dom underbara ögonen varje dag!!

• Busan o Jag

Johanna:
    Tack vad snäll du är

• windingwheel
    förstår såklart att du inte menade knallblåa som en blå bläckpenna, det är givet
  • Busan o Jag

ha, ha, 25% och dom prickade vi in!!

• Busan o Jag

Nä, ville bara vara "tydlig" att dom är blå

Svar på tråden Ögonfärg!