• Busan o Jag

Ögonfärg!

Är det någon som kan hjälpa mig?
    Vet ni när det är bestämt vilken ögonfärg barnet får?
    Vet ni någon där det ändrats vid 6 månader eller senare?
    Min dotter är snart 6 mån och har blå ögon (hennes ögonvita är knallblå )men både jag och hennes pappa är brunögda!?
    Tack på förhand

• Svar på tråden Ögonfärg!
  • windingwheel

ja, jag tyckte också du verkade bli påhoppad helt utan anledning! Men nu verkar allt lugnat sig

• windingwheel

hehe, ja, det var mitt i prick akn man säga

• Sing Star

Mina föräldrar är brunögda och jag med, men min bror är blåögd. Våra föräldrar har fått höra många gånger om brevbäraren varit framme...

ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Busan o Jag

Mina föräldrar är en blå och en brun samma på min sambos sida men min syster och hans syster är alla brunögda, Så får vi två brunögda ett blåögt barn, ha, ha... ja, jag får väl skylla på brevbäraren, eller grannen...

• windingwheel

nej, brevbäraraen har nog inte varit framme, de har också prickat mitt i prick bara Däremot hade han definitivt varit framme om dina föräldrar varit blåögda och din bror brunögd..

• Månflickan

Ha ha, jag KAN bara inte släppa detta. Vet att det inte handar om frågon, men nej, nej nej. Ögonvitorna är ju liksom det det vita som är runt det färgade ögat. Den runda prylen (som är blå, brun, grå, melerad eller vad den än månne vara för färg) heter IRIS och i mitten på IRIS finns en PUPILL. Men, men kanske inte relevant. Men jag bara MÅSTE ge en liten lektion i anatomi.

• windingwheel

haha, nejdå, du får skryta med att ni är världsbäst på Dart!

• windingwheel

Månflickan: ögonvitan, det vita runt iris, är alltid vit. Däremot kan den ha en underton av en annan färg, vanligtvis blå eller gul vid gulsot, eller röd vid trötthet, osv...

Svar på tråden Ögonfärg!