Inlägg från: Pillis1975 |Visa alla inlägg
  • Pillis1975

Barnmat

sleeping sun: Skumt ja, men jag antar att det är ytterst lite. Det är mycket möjligt att det är jodet i saltet som de vill att barnen ska ha, man kan ju få struma om man inte käkar jod.

• Pillis1975

Jag käkar massvis av blodpudding, det gör susen för blodvärdet. Kan kanske inte proppa i Albin en massa blodpudding bara

• Pillis1975

Nennie28: Ja det går exakt lika bra med blandfärs

• Pillis1975

Vad är det för skillnad på ersättning o välling?

• Pillis1975

Tessekd: Så det finns gluten i välling men inte i ersättning?
    Är det den enda skillnaden?

• Pillis1975

Jenny m Benjamin: "Vill du minska snabbare på amningen än han vill öka ätandet så är ersättning bättre än välling; välling skall ges max tre gånger/dygn coh från sex månader, men du kan ge ersättning hur ofta du vill och upp till 1 år utan problem."
    Men varför?

• Pillis1975

VitLupin o Jenny m Benjamin: Så egentligen kan man lika gärna fortsätta med ersättning istället för välling på kvällarna? Har fått för mig att välling ska mätta bättre. Albin kan ju myckt väl käka 300-400 ml ersättning innan han går o lägger sig, men igår när han käkade välling räckte det med betydligt mindre.

• Pillis1975

VitLupin o The Bumblebee o evaeng: Jo men varför mättar vällingen bättre än ersättningen?

• Pillis1975

VitLupin: Okej, men då är jag med Läste inte så noga på innehållsförteckningen utan såg att vällingen tom innehöll mindre kalorier och att de hade samma näringsinnehåll.

• Pillis1975

VitLupin: Nu ljög jag allt, det var mer kalorier i vällingen 70/67 o sen har ersättningen lite mer fett o vällingen en aningens mer kolhydrater.

Svar på tråden Barnmat