Barnmat
sleeping sun: Skumt ja, men jag antar att det är ytterst lite. Det är mycket möjligt att det är jodet i saltet som de vill att barnen ska ha, man kan ju få struma om man inte käkar jod.
sleeping sun: Skumt ja, men jag antar att det är ytterst lite. Det är mycket möjligt att det är jodet i saltet som de vill att barnen ska ha, man kan ju få struma om man inte käkar jod.
Jag käkar massvis av blodpudding, det gör susen för blodvärdet. Kan kanske inte proppa i Albin en massa blodpudding bara
Nennie28: Ja det går exakt lika bra med blandfärs
Vad är det för skillnad på ersättning o välling?
Tessekd: Så det finns gluten i välling men inte i ersättning?
Är det den enda skillnaden?
Jenny m Benjamin: "Vill du minska snabbare på amningen än han vill öka ätandet så är ersättning bättre än välling; välling skall ges max tre gånger/dygn coh från sex månader, men du kan ge ersättning hur ofta du vill och upp till 1 år utan problem."
Men varför?
VitLupin o Jenny m Benjamin: Så egentligen kan man lika gärna fortsätta med ersättning istället för välling på kvällarna? Har fått för mig att välling ska mätta bättre. Albin kan ju myckt väl käka 300-400 ml ersättning innan han går o lägger sig, men igår när han käkade välling räckte det med betydligt mindre.
VitLupin o The Bumblebee o evaeng: Jo men varför mättar vällingen bättre än ersättningen?
VitLupin: Okej, men då är jag med Läste inte så noga på innehållsförteckningen utan såg att vällingen tom innehöll mindre kalorier och att de hade samma näringsinnehåll.
VitLupin: Nu ljög jag allt, det var mer kalorier i vällingen 70/67 o sen har ersättningen lite mer fett o vällingen en aningens mer kolhydrater.