Inlägg från: Pillis1975 |Visa alla inlägg
  • Pillis1975

Barnmat

CasaMia: Panthenylen måste ju vara en alkohol, hur den nu kan vara mjukgörande. (Tänker tillbax på mina kemilektioner )

• Pillis1975

Är så himla lycklig!!! Albin åt upp all mat jag bjöd honom på ikväll Köttfärs med avocado o äpple till efterätt Han bara gapade o åt o verkade tycka att det är världens självklaraste sak att äta mat

• Pillis1975

Blue Vapor: Albin har spytt som en gris av fisk två gånger så nu blir det ingen mer torsk för honom på ett tag. Ska dock testa lax o makrill snart

• Pillis1975

The Bumblebee: Trycka på oss grötrecept, är du inte klok!?! Vi ber o bönar om dem ju Jag får ofta idetorka när dte gäller barnmat så jag är dig evigt tacksam

CasaMia: Gröten fastnar inte i teflon och titan.

• Pillis1975

Eftersom Albin börjat äta igen är det så himla kul att laga mat Idag bjöds det på kotlett med aprikos och morot. Och till efterätt banan mosad i hallon (tips härifrån) Förresten i förmiddags åt han macka med kokt ägg på Maten då, jag tog lite kotlettkött o skar i mindre bitar, klippte ner några torkade aprikoser, skar morot i mindre bitar, lite provencalsk krydda och vatten. Sen fick det koka i en kvart o mixas Mosade en potatis till Sen hallonen tinade jag i mikron och mosade sen en banan i det Ägget mosade jag och la på en macka med osaltat smör på

• Pillis1975

Annis76: Jag brukar bara ha osaltat smör på, har haft mosat ägg också.

• Pillis1975

minisnutten: Håller med hon humlan om att det är mest praktiskt att frysa in hela portionen, annars blir det ju en massa bök.

Blue vapor: Jag tackar för tipsen på frukpureerna Är det okej att ge paprika till bebisar? Tänker på att paprika är ganska så starkt...

• Pillis1975

Tackar för tipset av avsköljd makrill Albin fick makrill på mackan idag och det slank ner som ingenting Sen kan jag ju passa å att tacka för tipset av mosade hallon o banan, fyy bubblan vad det är gott

• Pillis1975

Blue Vapor: Aha, så det är mest grön paprika folk e känsliga mot. Kränger själv jättemycket röd paprika o anser att det är tidernas bästa krydda Då ska jag minsann ta o introducera det i Albins mat då

• Pillis1975

Jag har fått för mig att jordgubb inte skulle va så bra att ge till bebisar, men det var kanske bara när man själv var gravid o när man ammar som man skulle hålla sig borta från det. I vilket fall som helst så har jag inte vågat mig på det, men då ska jag testa det med

Svar på tråden Barnmat