Barnmat
CasaMia: Panthenylen måste ju vara en alkohol, hur den nu kan vara mjukgörande. (Tänker tillbax på mina kemilektioner )
CasaMia: Panthenylen måste ju vara en alkohol, hur den nu kan vara mjukgörande. (Tänker tillbax på mina kemilektioner )
Är så himla lycklig!!! Albin åt upp all mat jag bjöd honom på ikväll Köttfärs med avocado o äpple till efterätt
Han bara gapade o åt o verkade tycka att det är världens självklaraste sak att äta mat
Blue Vapor: Albin har spytt som en gris av fisk två gånger så nu blir det ingen mer torsk för honom på ett tag. Ska dock testa lax o makrill snart
The Bumblebee: Trycka på oss grötrecept, är du inte klok!?! Vi ber o bönar om dem ju Jag får ofta idetorka när dte gäller barnmat så jag är dig evigt tacksam
CasaMia: Gröten fastnar inte i teflon och titan.
Eftersom Albin börjat äta igen är det så himla kul att laga mat Idag bjöds det på kotlett med aprikos och morot. Och till efterätt banan mosad i hallon (tips härifrån)
Förresten i förmiddags åt han macka med kokt ägg på
Maten då, jag tog lite kotlettkött o skar i mindre bitar, klippte ner några torkade aprikoser, skar morot i mindre bitar, lite provencalsk krydda och vatten. Sen fick det koka i en kvart o mixas
Mosade en potatis till
Sen hallonen tinade jag i mikron och mosade sen en banan i det
Ägget mosade jag och la på en macka med osaltat smör på
Annis76: Jag brukar bara ha osaltat smör på, har haft mosat ägg också.
minisnutten: Håller med hon humlan om att det är mest praktiskt att frysa in hela portionen, annars blir det ju en massa bök.
Blue vapor: Jag tackar för tipsen på frukpureerna Är det okej att ge paprika till bebisar? Tänker på att paprika är ganska så starkt...
Tackar för tipset av avsköljd makrill Albin fick makrill på mackan idag och det slank ner som ingenting
Sen kan jag ju passa å att tacka för tipset av mosade hallon o banan, fyy bubblan vad det är gott
Blue Vapor: Aha, så det är mest grön paprika folk e känsliga mot. Kränger själv jättemycket röd paprika o anser att det är tidernas bästa krydda Då ska jag minsann ta o introducera det i Albins mat då
Jag har fått för mig att jordgubb inte skulle va så bra att ge till bebisar, men det var kanske bara när man själv var gravid o när man ammar som man skulle hålla sig borta från det. I vilket fall som helst så har jag inte vågat mig på det, men då ska jag testa det med