Inlägg från: Pillis1975 |Visa alla inlägg
  • Pillis1975

Barnmat

evaeng: Jo men varför undrade jag, men jag har fått svar på det. Beror på spannmålen som vällingen har men ej ersättningen

• Pillis1975

evaeng; Jag gav Albin många skedar på en gång Hna viile ha så då bara lassade jag in

• Pillis1975

CasaMia: Men herregud vad osmart jag är, har ju en potatispress o inte använde jag den Vet jag till nästa gång, tack

• Pillis1975

Annis76: Soya är för salt, tomat kan vara en allegirisk, mjölk o stekt mat kan ge hårda magar. Örtkryddor är okej att smaksätta med, andra kryddor är ju lite starka. Ägg vet jag inget om mer än att det ska va okej att ge. När jag bodde i USA så gav jag den lilla tjejen där gulan på ägget, men vet inte varför hon ej fick vitan. Gulan är ju fet o vitan innehåller mest protein o protein ska ju inte små barn ha så mycket av.

• Pillis1975

JohPet: Jag kör med Pågens rågbröd. Käkar det själv så. Han har dock inte fått grepp om att man ska stoppa det i munnen o käka upp det än.

• Pillis1975

JohPet: Nu börjar de bli lite äldre så att man har lite salt i vissa grejer gör ju inget. Bara man inte tillsätter salt i maten och ger grejer som innehåller mycket salt. Njurarna är ju inte så superkänsliga längre.

• Pillis1975

Tinuska: Du har alldeles rätt när det gäller mjölk o light produkter. Har läst att barn inte ens behöver standardmjölk utan när det är dax med mjölk kan de gå direkt på mellanmjölk.

CasaMia: Tycker att det är bra att problemen i familjen tas upp här för dte är ju i allra högsta grad relevant när det gäller barnens mat. Vi har dock inte det problemet här utan här är det jag som blivit uppväxt i en familj som inte förstått sig på det där med mat o näring o min sambo har växt upp med en sjuksköterska till mamma som dessutom är inriktad på näring. Jag fick dock ett stort intresse för mat o näring redan när jag var 16 år o har pluggat näringslära o matlagning så det där som jag fick med mig hemirfån är ett minne blott, gudskelov
    Du får väl anmäla din man till "Du är vad du äter"

VitLupin; Jag har med tänkt på det där med babyoljorna. Funderat på att köra med vanlig rapsolja i badvattnet o rumptvätten. Du rekomenderar det då eller? Har än så länge inte tvättat grabben med tvål o shampoo än utan kör bara med babyolja.

• Pillis1975

VitLupin: Ja man kan nästan bada i bensin istället, samma skit som babyoljan typ. Fast det är ju skit (olja) i det mesta som har med hygienen att göra

• Pillis1975

CasaMia: Parabener är ett konserveringmedel och jag har fått för mig att panthenyl triacetate är nåt mjukgörande ämne, men jag är verkligen inte säker. De är förmodligen gjorda på olja, vilket det mesta är. Jag är dock inte alls säker på detta jag har skrivit så häng mig inte om det är fel

Svar på tråden Barnmat