• mammatilmoa

j*vla ikea!!!

fan vad förbannad jag blir på detta jävla ikea!!!! vi var där typ i 2 timmar för att kolla ut allt vi skulle ha och skriva upp nummer på hyllor osv...plockar en massa småsaker typ mattor lampor och sånt,går sen ner till hämta-själv-lagret för att hämta bokhyllor stolar och bord..åkte dit ENDAST för att köpa köksbord och stolar men tänkte att ska viända betala för hemkörning kan vi köpa allt på en gång..så vi plockar på oss dessa paket som typ väger ton!i högtalaren tjatar dom om att det är stängningsdax så man blir stressad till tusen! och när vi kommer till sista grejjen det vill säga bord och stola,SÅ ÄR DOM SLUT!!!
    blir så jävla förbannad...här har man beställt soffor och fotöljer så finns inte den enda grejjen kvar! så gissa vad vi gör? jo, vi skiter i allt och bara går hem..blev så jävla pissoff...jag TÄNKER inte betala över 1000:- för att få hem skiten! gaahhh!!! så, nu har jag avreagerat mig, tack så mycket!

+ på cb den 24/7-06 jag ska bli 2 barns mamma!!!
  • Svar på tråden j*vla ikea!!!
  • kidA

1. ring o kolla o lägg undan sakerna innan.

2. åk inte dit precis vid stängningsdags.

var nog inte så mycket jävla ikea utan snarare en miss från er sida.

den vackraste stunden i livet var den när du kom
  • lurv

Vet att det inte hjälper nu men till nästa gång, ring och kolla med det IKEA du ska åka till OM den vara du absolut vill ha finns hemma. Gör den det så be att få reservera den tills du kommer dit senare under dagen.

• mammatilmoa

men saken är den att vi ÅKTE in i tid! OCH vi hade kollat lagerinfo på deras hemsida!!!!

• kidA

mammatilmoa

om de oavbrutet tjatade om att varuhuset stängde så kan ni inte ha varit där i tid.

o som sagt ring o lägg undan det du ska ha istället... de uppdaterar ju inte lagerstatusen varje minut direkt. så ngn hemsida skulle inte jag lite på iaf.

den vackraste stunden i livet var den när du kom
  • mammatilmoa

kidA

svårt att lägga undan saker man inte bestämt sig för, men vi hade gjort det vi kunnde, dvs kollat lagerinfo på deras hemsida vilket visade då att det fanns på detta varuhus..

DESSUTOM var vi där 3 och dom stänger 6 så vi hade tid på oss, bara det att det är så otroligt stressande att höra detta i högtalaren efter var 5 minut!

• Thaleia

Måste hålla med KidA om att det nog faktsikt inte var IKEAS fel utan ert eget som kom när det närmade sig stängningdags och som inte hade kollat upp om allt fanns hemma!

Men visst är det trist att inte kunna köpa det man tänkt sig!

• mammatilmoa

kidA

har inte sagt att dom tjatade varje minut sen vi kom dit.

och senaste lagerstatusen som dom uppdaterade var idag!

• marremus

kan hända i vilken butik som helst..men det är ju tråkigt när det händer. =(

• SysterHedvig

jag tippsar om att köpa möblerna via ikeas internetsida istället - man får betala en fraktavgift på 500 kr (så länge man bor inom rimligt avstånd från möbelcentralen) och det är inte beroende av huruvida de möblerna man vill ha finns inne på närmaste varuhus, de har ett centrallager.

Kruxet är att om det kostar mer än 5000 kr vill de att man betalar med bankväxel, annat alternativ är med IKEAs kreditkort eller kontant vid dörren.

• mammatilmoa

tahleia

ber att du läser ovanstående svar till kidA....

Svar på tråden j*vla ikea!!!