• NordTiger

    Mår illa pga WoW.

    Nionde november kommer en tids-slukande kärleks-bomb till världen så detta till ära ska jag sälja mina 2067 speltimmar för lika många kronor till nån snubbe i stockholm, och jag mår illa.

    Jag mår lika illa som när jag sålde min 928 i somras...

    By the heroes of azeroth...hon hade rätt, jag ÄR beroende.

    PS - Några tips på vad fan jag ska göra nu när jag får tid över?, som inte kostar pengar, gärna nått med sambo. - DS

  • Svar på tråden Mår illa pga WoW.
  • Daddy pleasure

    tycker det är ett bra val att sälja dina timmar och kanske ta en kort kryssning med frun/sambon eller varför inte en 3 dagars mys och kärleks semester på nått hotell där man kan slappa och ha det skönt efter bf

    hat fint

  • NordTiger

    hade tänkt lägga pengarna på min nya hobby pga att jag inte kommer ha råd att köpa något annars, men, kände redan idag när jag tog av andra tingade pengar (sålde en annan leksak) o köpte en vinteroverall till bebis att jag kanske ska skita i att "tinga" pengar... fast sambon har accepterat min nya hobby jäkligt bra så
    jag tror hon inte skulle misstycka.

    Kryssning/kärleks semester, tar man med sig bebisen då oså eller lämnar man den till släkt? jag vet inteom jag vill göra det tidigt, eller överhuvudtaget? hur gör man sånt egentligen...

  • Daddy pleasure

    man kan absolut ta med sej bebis... men om släkten ställer upp kan man ju åka 12 timmars och ha mys på kvällen med lite massage elle nått

  • educated ninja

    jag och mina sambos (bror och pojkvän) spelar WoW tillsammans

  • Alshain

    Jag brukade spela en hel del WoW, hardcore-raidande fyra-fem kvällar i veckan. Fram till mitten på Maj då vår lille son kom till världen. Det är lite som du säger, lite ångestladdat att göra sig av med något som man engagerat sig så mycket i och lagt så mycket tid på. 1kr/timme är en rätt usel timlön, men du har ju haft kul under tiden. =)

    Det är ett bra val att lägga ner WoW. Jag har kvar min karaktär och loggar in för att säga hej och snacka lite skit då och då, men inte så mycket mer. Till min stora glädje känner jag heller ingen större saknad. Lillkillen ger så otroligt mycket mer! Ta vara på den kärleken. Och som alla säger, tiden går verkligen så mycket snabbare än man tror!

  • Tvillingfarsa

    Jag spelar WoW fortfarande trots tvillingar.

    Dock ska nämnas att jag inte raidar nåt då jag känner att jag inte har tid för det.

    Så det blir mest vanliga instanser, grinda och pvp med twinks.


    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • NordTiger

    Jag har tröttnat på wow jag spelade väl det mest på vana, nu har jag inte loggat in på över 24h ;P den värsta ångesten har släppt iaf. (sova på saken)

    Inatt laddade jag ner CS och DOD igen har ändå det på mitt steamkonto så det kan man ju sitta o köra när man får tid över sen.

    Vore urkul o åka på semester o ta med sig bebis, om det funkar
    så måste man ju känna sig lite som en segrare för många talar
    ju om att man inte kan göra saker när man har barn.

    Tack för svar iaf ;D kul o höra att man inte är ensam med att lägga
    ner, tjejen har snackat mkt om tjejer här på FL som whinat över att deras killar fortfarande spelar på och låter dem ta mkt av bördorna med barnen.

    Casual playing var något jag provat men jag tar nog hellere 2 papp i fickan till någon hobby som inte får sambon deprimerad ;D

  • Tvillingfarsa

    Jag får se hur länge till jag håller på med WoW. Jag är i grund och botten en gammal FPS spelare, som har en seriös karriär inom europa bakom sig.

    Suget för att köra ett FPS spel börjar komma tillbaka lite så jag sitter och sneglar på Battlefield 2142.


    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • digamond

    Tycker du skall ta hand om kärleken istället.
    Klart man kan lira wow och sammtidigt ha ett bra förhållande och troligen då även med en eller flera kids.
    Själv har jag inge bra än .. men vi skall försöka. Så hoppas på det bästa.
    Har väll själv spelat i lite mer än 1 år på Vahsj där guilden jag var med i har snart tagit sig igenom BWL.
    Dock så hoppade jag ur guilden på grund av igentligen att jag tröttnade lite (vart lite för mycket raidande) samt att jag då träffade min underbara nuvarande sambo.

    Men det är klart att WoW är beroende framkallande, utan tvekan men kan nog också så vara skönt att vara utan det och kanske försöka hitta på nått annat.

    Blir det så att vi dessutom kommer att få en liten krabat till världen så kommer jag helt klart dra ner på det om inte sälja kontot jag har också.

    Tycker IRL är helt klart viktigare än ett spel. Får väll börja spela lite PS2 eller liknadne med den lilla sen när den väl börjar bli så pass gammal :)

    Håller helt klart med Daddy.. ta och lägg pengarna kanske på en "mys-kryssning" eller liknande i så fall..

Svar på tråden Mår illa pga WoW.