• NordTiger

Mår illa pga WoW.

Nionde november kommer en tids-slukande kärleks-bomb till världen så detta till ära ska jag sälja mina 2067 speltimmar för lika många kronor till nån snubbe i stockholm, och jag mår illa.

Jag mår lika illa som när jag sålde min 928 i somras...

By the heroes of azeroth...hon hade rätt, jag ÄR beroende.

PS - Några tips på vad fan jag ska göra nu när jag får tid över?, som inte kostar pengar, gärna nått med sambo. - DS

• Svar på tråden Mår illa pga WoW.
  • NordTiger

Rocklets>> sambon spelade redan men inte alls speciellt seriöst (högsta gubben var väl lvl 43) hon har svårt för att spela ett och samma spel hela tiden :)

Jag hade provat ny main, några twinks, nån extra alt, men det kommer aldrig känns ok att sitta under en hel raid ett par dagar i veckan och knappt ha hjärnceller över för att prata med tjejen.

Nu är kontot sålt iaf, 2000 pix fick jag loss till min nya hobby tänkte jag (pistolskytte, bara någon timme i veckan lite mer lagom)
    Saknar inte wow, men möjligheten att lana saknar jag, för ALLA spelar ju för fan wow :(

Jag är gärna med på nån klan, om jag köper BF nångång , vete fan ;P futiristiska spel har aldrig vart min grej.

• Tvillingfarsa
    cruZZe skrev 2006-10-11 21:05:16 följande:
    Ja bra namn kan vi säkert spåna fram. Frågan är om någon känner sig manad att driva en klan (har själv varit för mkt CL för att ha lust) samt ev snickra en lättare hemsida. Allt annat kommer säkerligen av sig självt. En TS eller liknande är juh dock ett måste
    Hehe, jag har en del CL efarenhet också. Ledde min klan i UT2k3/4 tillsammans med en polare och vi vart vassast i europa på vår speltyp.

Jag skulle defintivt tycka en FL klan skulle vara riktigt skoj. En klan som är lite semicasuals där folk som är med är medvetna om att man har barn att prioritera först.
    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • cruZZe

Tvillingfarsa: Ja det var det jag också tänkte. En klan som inte tar sig själva på dödligt allvar och som vet med sig att "medlemmarna" har barn och familjer som är numero uno.

• Tvillingfarsa

Klockrent, det är bara börja planera tycker jag, så tilsl vidare att Dice inte har lyckats sabba BF2142 ordentligt sen den publika betan.

• Rocklets

hur många är med i ett BF lag? Är oxå gamal CS spelare :D Har dock dålig koll på BF, skulle dock vara skoj att prova... 2142 verkar klart ballt med de där två benta tingestarna.

• Tvillingfarsa

Mechs är riktigt coolt, men som i Planetside(om nån kört det) så blir man värsta kulmagneten så fort man visar sig med en mech.

• cruZZe

Rocklets: Vi spelade oftast 16vs16 spelare i BF och BF2.

• Metropolis

BF1942 och BF2 spelade jag som en tok förut. Testade demot till BF2142 nyligen och det var inte alls dumt! ;)

• NordTiger

får väl motvilligt spela futiristiska bf2142 sen då ;D

• cruZZe

Metropolis och Tvillingfarsa: Vilka spelade ni med? Spelade själv med OGR.

• perran

en FL-klan i bf vore inte fy skam.. dock skulle jag helst vilja köra bf2.. har svårt för framtida saker.. men allt kan omprövas.. :)

• cruZZe

Perran: BF2142 var inte så futuristiskt som jag var rädd för. Måste säga att det är ett underbart spel. Tyvärr har min spelmaskin (grafikkortet) sagt upp sig och är på lagning

• veteran

tjena allihopa, min första tråd ever på FL,.. jag är nybörjare här men jag är desto bättre på WoW :)

man saknar alltid sina konton när dom försvinner..
    Jag har 2 kids,jobbar 120%, tillfredsställer frugan OCH har en grymmegubbe i wow :)

Livet är inte över för att du kommer att få en liten skatt min vän :D

Vill självklart inte ändra ditt beslut men jag kommer själv ihåg när min första var på G,. det kändes som att hela min fritid skulle försvinna HELT men så är inte fallet :) Speciellt inte när dom är nyfödda och sover massor så är det faktiskt skönt att ha något att sätta sig med när man fixat med sina småsysslor.

Gäller bara att veta när man ska lägga av och sova så man är pigg när barnen börjar vakna till.

Jag kan också säga att jag förmodligen har gått igenom alla bråk som kan tänkas finnas om detta dataspelanden innan jag hittade rätt balance mellan spela,fruga,jobb och barn :)

Det roliga är att vi gifte oss EFTER att vi gått igenom detta hehe :D

jag kan knepen så hör av er om ni håller på att gå under av tjat :P

MvH

• DrKejs

Tja, visst kommer det att vara mindre tid över för wow-ande när barnen kommer. Om man lägger av helt eller bara trappar ner är valet. Själv kommer jag att få tvillingar väldigt snart, och kommer att behöva trappa ner rejält (samma gäller för kvinnan, vi har spelat tillsammans lång tid). Däremot så har vi redan nu fixat wow-barnvakter! OBS! Fråga endast någon som har förståelse för att wow-a...

• På besök

Hmmm spelberoende......Njae kanske periodare, skulle ha varit i Holland i September för att ha lanat i Delta force. Spöade USA-laget 2 grr i rad fast de har servern där och MYCKET bättre ping. Tips är att först skaffa ett spel som inte tar för mycket tid i anspråk.
    Svårt men inte omöjligt.......-)

Lassemannen m, 6 ungar
  • kontirio

Har aldrig "fallit" för WoW då jag vet hur lätt jag blir beroende av onlinespel. Som gammal Quake/Quakeworld/CS-räv så håller jag mig till FPS-en. Särskilt CS är enkelt att logga på/av, nu har jag iofs lirat BF2 en hel del men det är inte lika lockande att console/quit när man flyger transporthelikoptern och har 5 snubbar ilastade ;) "Vänta älskling, skall bara landa någonstans först".. inte populärt.

Har med genomgått många diskussioner både ang spelande och träning (tränade och var tränare i thaiboxning förr), verkar som om allt som tar tid från det "gemensamma" kontot inte är särskilt populärt. Svårt att hitta någon balans faktiskt.. men allt som innebär att man "måste" vara på en viss plats en viss tid går fetbort. Raidande är bara att glömma, därför går WoW bort.

An nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?
  • kontirio

Delta Force? Finns det fortfarande? ;)

An nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?
Svar på tråden Mår illa pga WoW.