Inlägg från: Johannah Ottosson |Visa alla inlägg
  • Johannah Ottosson

Fler som bygger hus?

Piaf:
    Fint hus! Vad ska ni ha för färg? Vi ska med ha ett vinkelhus. Det är allra finast

• Johannah Ottosson

Vi har inte riktigt bestämt färg 100% än, men vi kommer nog bara ha vitt! Vill ha vitt hus, svart tak och mörkgröna markiser och dynor till utemöblerna

• Johannah Ottosson

nenne2: Med garage? Det låter ki billigt och bra! Vart bygger ni någonstans? Vad ligger tomten på om jag får fråga! Är lite nyfiken!
    Vi tog det som vi trodde var det billigaste husföretaget efter våra krav men vi kanske trodde fel

• Johannah Ottosson

Vi valde ju i och för sig ett vinkel hus och det kostar ju mera! Hade vi valt en annan husmodell så hade vi nog hamnat på två miljoner med garage nu när jag tänker efter! Men jag trodde ändå att eksjöhus var lite dyrare!

• Johannah Ottosson

En kompis till mig har byggt melodi, med lite egna tillägg. De valde huset stomrest då sparade de nästan 500 000. Då kom de nästan ner till smålandsvillans priser. De hamnade på 2,4 totalt, hade ju blivit närmare 3 om de inte hade gjort så mycket själva!

• Johannah Ottosson

Ja vi med! Frånluftsvärm pump, med vattenburen el!

• Johannah Ottosson

Hej hej! Vi bygger med Smålandsvillan! Vi ska bygga Nybro! Älskar vinkelhus, skulle inte kunna tänka mig något annat! Vi väntar nu på att bygglovet ska bli klart! Men vi kommer inte kunna flytta in innan april änså det är ju ett tag kvar!

Undrar om det är någon som funderat att ta målningsförberett hus? Göra lite själva! Vi är i valet och kvalet!
    Skulle vara tacksam om någon kom med för och nackdelar då vi inte kan bestämma oss

• Johannah Ottosson

Måste fråga, Ska ni alla ha rostfria vitvaror eller är det någon som ska ha de vanliga vit???
    Jag har börjat tveka nu!! Vad tycker ni??

• Johannah Ottosson

MaddeB:
    vad ska ni ha för kök?

• Johannah Ottosson

Missboss: ja jag har fattat det nu med! jag kommer bli galen om jag ska behöva springa och torka hela tiden. Och med småbarn så lär det ju vara kladdiga fingeravtryck hela tiden!
    Vad ska ni ha för kök?

Svar på tråden Fler som bygger hus?