Inlägg från: Johannah Ottosson |Visa alla inlägg
  • Johannah Ottosson

Fler som bygger hus?

Vi har inte riktigt bestämt vilket kök vi ska ha! Men det lutar åt vita luckor, rostfria handtag. Därför kändes det lite för vitt om man ska ha allt i vitt!
    Jo jag vet att det finns rostfria vitvaror som det inte blir fläckar på, men det är inte det märket som vi kan välja på! Och skulle vi köpa det "själva" skulle det bli väldigt dyrt! Känns lite onödigt att lägga pengar på det faktiskt! Men jag vet inte!

• Johannah Ottosson

Här står det stilla! Jag har mailat vår säljare i flera veckor nu, men bygglovshandlingarna blir aldrig klara! Hur snabbt gick det för er andra??

• Johannah Ottosson

Nellan78: Vi kollade på LB.hus innan vi bestämde oss för Smålandsvilan! Vilket lbhus bygger ni?

• Johannah Ottosson

Ja det var det vi tittade på med! Ska ni inreda överväningen direkt eller? När ska ert hus vara klart?

• Johannah Ottosson

Räkans maama: klart du får vara med! Har nog aldrig hört husföretaget ni ska bygga med får nog gå in och kika på det! Vällkommen!

• Johannah Ottosson

Räkans mamma: Fint! Men vi är helt sålda på vinkelhus! Såg ut att vara dyra hus? Väldigt stort kök, perfekt! Lyxigt!

Nellan78: Aha, vi kollade på det med övervåning, kommer inte ihåg vilket! Vi ska kunna flytta in i april, har nte fått ngt datum än! Vart bygger ni?

• Johannah Ottosson

Nellan78: Vi bygger utanför Borås!

Räkans mamma: Tänkte nästan att det var dyrt. Och tillkommer yomt och så med eller?

• Johannah Ottosson

Ja det var ju billigt! Vår tomt kostar 375 000 och sedan vet vi att vi kommer få spränga ganska mkt, så vi landar nog på runt 500000 för allt! Så vi kommer inte så billigt undan som vi hoppades.
    Vi funderar på att göra lite själva, ska ni andra göra något själva?

• Johannah Ottosson

Tilda skruttan: Ska ni bygga garaget själva? Ska ni inreda ovanväningen direkt?

• Johannah Ottosson

Det är ju jättebra! Min sambo tycker okså det är kul att greja och så han vill göra göra lite själv. Vi ska vänta med vår övervåning, har inget behöov av den än riktigt. Så därför vill han greja lite själv. Jag är lite skeptiskt, men det är ju han som får göra det så jag ska inte lägga mig i. Vad var det för hus ni byggde nu igen?

Svar på tråden Fler som bygger hus?