Inlägg från: Tilda Skruttan |Visa alla inlägg
  • Tilda Skruttan

Fler som bygger hus?

Har varit och fotat vårt bygge idag... Lägger in bilderna i mitt krypin... Vi kan inte fatta att det e vårt hus... Helt otroligt! Hur går det för Er andra ???

• Tilda Skruttan

Det enda som vi ska göra själva är ovanvåniongen och garaget.
    Tycker att det e fullt tillräckligtGlad

• Tilda Skruttan

Ja vi har köpt allt material som behövs till ovanvåningen så vi ska börja med detsamma!  Min sambo älskar att bygga och vi har många som ska hjälpa till så vi räknar med att det kommer vara färdigt till våren. Det är redan färdig isolerat så vi ska bara sätta upp gips och göra mellanväggar och sen spackla och måla. Garaget ska min sambo och svärfar bygga vi har sån tur så att svärfar är i byggbranschen så han bygger det till oss. Så garaget kommer i stort sett inte kosta oss något...

• Tilda Skruttan

Hejsan allihopa!
    Nu har jag lagt in korten på några delar av huset..
    Så varsågoda att kika in till ossGlad

• Tilda Skruttan

Missboss: Vi har haft precis samma problem. Och då är ändå kablen redan nergrävd. Minst 7000 kommer det att kosta att koppla in telefonen. Ni som har köpt kommunal tomt, kolla med Er husleverantör om dom kan koppla in telekablen till Er om det är så att den redan är nergrävd. I så fall behöver man bara betala vad det kostar att flytta abonnemanget.

• Tilda Skruttan

Nu är vårt hus klart!  Flyttar in om en vecka...Äntligen. 
     Lycka till allihopa med Era byggen!

• Tilda Skruttan
    bisquit : Vi bygger med modulent. Ett hus som heter Viken. Det har gått fort faktiskt. Från det att vi gjorde klart alla val så har det inte dröjt mer än 16v. Vi är super nöjda med modulent. Det som tar längst tid är alla papper till kommun. Fär där går det inte snabbt. Nyckelfärdigt kostar det runt 1,900,000 men vi valde bort ovanvåningen och gör den själv så det hamnade runt 1,400,000.

Missboss:  Jag lovar säga till. Ska försöka få in dem under eftermiddagen. Ska snart ut till huset igen och se hur mycket som hänt idag..
  • Tilda Skruttan

1,900,000 är bara huset sen tillkommer tomten och vatten och el. Min sambo är golvsäljare så han fixar allt med klinker och golvvärme så det tog vi inte av modulent. Även vitvarorna tog vi själva. Vi har aluminium så vi slipper alla fingeravtryck som det blir med rostfritt. Det gäller att utnyttja alla sina kontakter Glad

• Tilda Skruttan

Nu är det lite bilder inlagda.
    Det var så himla dimmigt igår men hoppas att det ni ser ändå Glad

• Tilda Skruttan

Adelianea: Vi valde oxå vårt hus med oinredd ovanvåning. Där uppe är det isolerat och plastat och med spånskivor på golvet. Det som återstår är att sätta upp gips, bygga väggar och lägga golv.

• Tilda Skruttan

Jätte fint hus Maddeb. Påminner lite om vårt :)

• Tilda Skruttan

aanniikkaa: Jag rekommenderar varmt modulenthus. Vi har precis flyttat in i vårt. Ett Viken. Dom har varit super trevlig och aldrig något strul.

• Tilda Skruttan

En liten varning:

I fredags när vi kom till vårt hus så var ett av våra fönster krossade på baksidan. Det är någon som skulle in och ha våra vitvaror och verktygen som snickarna har. Men som tur var gick larmet och dom fick inte med sig något. Så nu blir det inte inflyttning förrän på onsdag:(  Så tråkigt att man inte kan få ha sina saker ifred. Tänk på att ha någon lampa tänd och meddela så många grannar ni kan att dom håller koll på bygget. Det är tydligen väldigt vanligt att det är inbrott i husbyggen.

• Tilda Skruttan

Mamma Madicken

Huset var helt klart vi skulle flyttat in samma helg.  Vårt larm installerad dom samma dag som huset kom dit. Arbetarna har vetat om koden hela tiden och har larmat varje kväll. Har ni möjlighet så sätt in larm medan ni bygger oxå.

• Tilda Skruttan

TANKGIRL:

Nej det e inte Decorama har för mej att den hette Artist. Blev så himla fin när den väl var uppe! Vi byggde med Modulent. Ett hus som heter Viken! Vi bor i hässleholm. Var i skåne bor du? Och med vilka bygger ni? Många följdfrågor där Glad

Svar på tråden Fler som bygger hus?