Fler som bygger hus?
smabo? Vad är det?
Menade sambo såklart.
smabo? Vad är det?
Menade sambo såklart.
Mrs Williams: Tack för tipset, det ska jag komma ihåg. Vill också ha hela bänken i samma material, vet inte i vilket än dock.
Hej på er! Har varit hos Smålandsvillan idag och lämnat papper för bygglovet. Fick med oss prover hem på tapeter, husfärger, golv och bänkskivor till köket. Så det blir väl att sitta med sambon ikväll och gå igenom vad vi vill ha. Sååå kul!
Håller med Johje, byggahus.se är jättebra. Där har jag varit inne många gånger och fått bra information.
Jaha, då har man varit iväg och fått papper att skicka in för bygglovet. Har även gjort den slutgiltiga beställningen, ska bara kompletera med lite uppgifter som vi saknade. Beställde leverans till v.20. Är ju jättelångt dit!!! Känns fortfarande inte som om vi ska flytta, än mindre till ett eget hus. Kommer väl när markarbetet väl börjar
Erj6: Kände som du när vi fick tapetproverna. Bygger Smålandsvilla och där var det en pärm med Boråstapeter och en från Eco (Decorama). Hittade inget från Boråstapeter och bara någon enstaka från Eco, dock var det stormönstrat som man bara vill ha som fondtapet. Fanns inga helt enfärgade utan då var det med penseldrag och sånt på dem. Slutade med att vi valde bort all tapet och ska måla och tapetsera själva. Mycket jobb men samtidigt kul och sen får vi hjälp av mina föräldrar. Vad skulle man göra utan dem?
Får bli en tidig semester i år
Bisquit: Vi har fått lån på 3 miljoner, hoppas att det slutar under det dock
Vi får väl ut ca 35.000:- netto. Bygger i Sthlm.
Bisquit: Byt om ni inte trivs med er bankman. Det viktigaste är att man får en som man fungerar ihop med. Vi har fått vårt lån beviljat på ett kontor men ska flytta allt till ett annat, dels för att det ligger närmare när vi flyttar och det kontoret vi ska flytta banklånet till har sambon fått mycket bra service av i många år.
Missboss: Va kul att äntligen veta när ni kan flytta in, nedräkning pågår?
Blir roligare ju närmare slutet man kommer, ser mer färdiga resultat då. Innan är det bara en massa nödvändigt men dock tråkigt förarbete. Hojta till så fort du lagt upp bilder *nyfiken*
Låter bra det Missboss
Bisquit: Glömde säga att vi lägger 300.000:- i kontantinsats också.
Välkommen lindansare!!
Js, matjord är inte det billigaste. Som tur är så har vi en väldigt plan tomt och som består av matjord. Så vi hoppas på att slippa ta dit något eller transportera bort. Blir det något över så kommer det hamna vid slutet av tomten som en vall mot spåret.
Missboss: Gud vad sugen jag blir på att packa!! Man tror inte att man har så mycket men som du säger men bara att tömma bokhyllorna är en hel del kartonger.
lindansare: Var inne och kikade. Vad fint ni har det!
Har varit på banken idag och betalat tomten och lagt upp byggkreditivet. Nu är jag fattig!!!
Adelianea: Vi ska bygga med Smålandsvillan och deras oinredda övervåning leveraras så här enligt leveransbeskrivning:
Spånskiva 22mm för inredningsbar del (limmad och skruvad)
45 x 220 takbjälkar c 600
Mineralullsisolering 220/270mm
Plastfilm
Vitfolierad spontad taksiva
Missboss: Ja, ibland är det svårt att se framför sig hur det kommer bli på flera väggar med hjälp av en liten provbit. Men trivs ni inte kan ni ju alltid måla om, kostar inte så mycket heller
Dock inte så roligt att börja med när man är inställd på att slippa göra om i ett nytt hus...
Älvira: Hahaha, min typ av skämt
Vi fick välja bland Boråstapeters kollektion Borosan (vet ej vilket års kollektion dock) och Eco Decorama. Hittade någon enstaka fin mönstrad tapet som vi kunde tänka oss som fondtapet. Fanns dock ingen som passade till enligt vår smak så valde bort alla tapeter istället
Ska måla/tapetsera själva istället. Ska bli kul att göra det men vet vilken beslutsångest jag kommer ha när vi ska handla allt, brukar alltid sluta med när jag ska välja något viktigt att jag står med två alternativ och kan inte bestämma mig sen för vilket jag vill ha. Skönt då att sambon är mer "rak på sak" när det gäller sånt.
Skogsstjärnan: Enda tapetsering som blir hos oss är eventuell fondtapet. Lättare om man vill ha mönster än att måla mönster själv. I övrigt så blir det helt målat. Gillar det mer än tapeter.
Caoa: Låter spännande det dina vänner hade gjort. Nu fick jag något att fundera på
Mrs Williams: Röstar också för Wilma-serien!