Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Fler som bygger hus?

Caoa: Föst och främst välkommen hit
    Om jag har fattat det rätt så är en lackad parkett betydligt mer tålig än laminat. Pratade med en kompis som jobbar på tarkett som sa att en lackad parkett tål vatten eftersom lacken är där. Laminat är inte alls lika tålig som parkett. Parkett slipar du om det blir fult och lackar om det, det går oftast inte med laminat. Sen finns det ju massor av olika parkettgolv. Hon som jobbar på tarkett valde till deras nyproducerade bostadrätt en olackat parkettgolv och det får man våttorka 2 gånger per år Fundersam Fungerar inte riktigt om man har barn.

• Missboss

Caoa: Har man möbeltassar så får ju barnen dra stolar och dyl hur mkt som helst Det finns ju en kanonsida här på internet som jag inte hittar nu *irriterad* där det står jättebra om golv och golvvärme..

Byggmöte idag och då får vi defintivt inflyttningsdatum..

• Missboss

Bisquit: Vi har byggnadskreditiv på 1,8 miljoner och kalkylen ligger på 2 mille men vi kommer nog att landa på 2 050 000 eller 2,1 milj så det är våran konantinsats, och då har vi inget garage. Utan det ska vi bygga själv från våran egen ficka senare.

Huset går på 1 692 500 kr och då tillkommer det vitvaror i köket och badrumsinredning som vi (JAG )valt. I summan på huset så är det nyckelfärdigt med grund allt. Så 300 000 - 400 000 för vatten, avlopp, el och alla övriga kostnader som tillkommer.

När jag inte är föräldraledig så har vi ut mellan ca 30 000 -35 000 efter skatt tillsammans.

• Missboss

Tjohooo!!! Inflyttning i huset 15 januari Är såååå glad!!! Nu här i december så blir det lite roligare att kika på huset när de ska göra badrummen, golven, tapetsera och jag ska ta massa kort..

• Missboss

Lovar att hojta till när det kommer fler bilder

• Missboss

Välkommen hit lindansare!!

Nu har jag börjat  packa.... Så drygt när man inser att man har alldelens för mkt grejor.. Har ändå gjort flera rensningar och fler kommer att göras innan och efter vi flyttat. Herregud vad kartonger det kommer att bli. Har packa 11 st banankartonger och det är bara två bokhyllor som är tömda Förvånad 

Nu på byggmötet i fredags så bestämde vi att första veckan i januari ska jag och produktionsledaren ha en förbesiktning så de har möjlighet att åtgärda det innan slutbesiktningen den 15 januari. Sen lär ju då besiktningsmannen hitta en del fel oxå. Vi kommer att få en nyckel till huset här i december så jag och sambon kan kika över innan han far på utejobb den 2 januari.

• Missboss

MissZmily: Grattis.. det börjar hända saker. Får man fråga vad ni fick för ränta på byggnadskreditivet nu och vilken bank?

Har suttit och scrappat lite i kväll och fick sån oerhörd längtan till att få bo i huset så jag slipper dra fram allt och plocka undan så fort jag har gjort lite. Ska göra mig en liten scrappinghörna i huset

• Missboss

Adelianea: Kan tyvärr inte hjälpa dig där då vi bygger enplansvilla .

Fick protokollet från byggmötet i fredag och det var rätt spännande. I morgon så gräver de in vattnet i huset, torsdag så börjar de med badrummen. Senast den 14 december skall tapetseringen vara klar, ungefär då så kommer köket som de ska börja med. Ska bege mig ut i slutet på veckan om fota lite innan det börjar se beboeligt ut Kan vara roligt att ha kvar korten sen.

• Missboss

Åhh, nu har jag varit ut till huset. De har målat taken, höll på att slipa spaklet på väggarna och att gräva in vattnet.  Tog lite kort men det var så mkt slipdamm i huset att de blev alldelens prickiga. Ska lägga in lite fler sen i kväll när jag har mer tid

• Missboss

Nu finns det lite mer kort i mitt galleri med halvtaskig kvalité. Nu är det iaf gips på alla väggar

Svar på tråden Fler som bygger hus?