Stringtrosor på barn under 15 år??
Är det okej med stringtrosor på barn under 15 år?
Är det okej med stringtrosor på barn under 15 år?
Osmakligt tycker jag och att behöva vara så medveten om sina troskanter när man går på högstadiet redan tycker jag är sorgligt. Önskar att min dotter kommer att intressera sig för andra saker när hon blir så stor, dock kommer inte string trosor vara ett måste i hennes byrålåda så länge jag handlar kläderna.
Inte ensam om att tycka att det är osmakligt.
Barn ska inte ha sexiga kläder överhuvudtaget, det hör till vuxenlivet.
Och sen kan jag överhuvudtaget inte alls förstå att man vill ha stringtrosor....det måste ju vara det mest obekväma plagget av alla!o) Och opraktiskt med....
Barn ska få vara barn! (dvs OSMAKLIGT)
OT: Tycker stringtrosan är ful på alla ( använde den alltid för men hipsters är ju både snygga OCH sköna ) Snyggare med hipsters i spets...
Tycker inte att småflickor ska ha string, det ser inte snyggt ut på en exempelvis 13 årig flicka.... Tycker "sexiga" underkläder är för vuxna!! åtminstone för gymnasiet....
Stringtrosor är osmakliga vem de än sitter på, men det är värre på en 15-åring än på en vuxen i alla fall.
Ungar ska inte klä sig som porrstjärnor och försöka vara "sexiga". Ungar ska vara ungar.
Stringisar är skitfult och passar ingen! Men smaken är som baken, delad, även om jag inte förstår varför man inte går utan trosor i så fall? Dom är ju ändå så små att de knappt `finns´.
Osmakligt, skriver som så många andra - låt barn vara barn. Gillar det inte, tycker det är SJUKT att det ens produceras i dom storlekarna. Borde förbjudas!!
Min systerdotter (14 i januari) har haft BH sedan hon var 11 (men inget att stoppa i den )... fast string har hon iofs aldrig gillat. Hoppas innerligt att jag kan hålla min tös från det länge.
Helt okej. Jag började använda string när jag gick i femman. Alltså var jag bara elva. Köpte det själv för min veckopeng, och gömde för föräldrarna.
Jag måste ju säga att det är okej, eftersom jag själv började med det när jag var 13. Och det var absolut inget sexuellt, det var bara för att inte de fula troskanterna skulle synas.
Nu för tiden använder jag bara hipsters.
Under 15 år är en ganska stor grupp...
14-åringar bestämmer nog själva om de vill ha string eller inte. Där tycker jag att det skulle kännas konstigt om min mamma hade sagt åt mig när jag var i den åldern att jag inte fick ha string (vilket jag iofs inte hade, men det var inte lika vanligt då heller).
Jag skulle aldrig köpa string till min dotter däremot, oavsett ålder
Jag röstade tveksamt just för att jag tycker det var lite stort åldersintervall. Pratar vi yngre barn tycker jag det är direkt osmakligt, olämpligt, oklokt och allt annat o- jag kan komma på
Men så tänker jag tillbaka på mig själv och mina kompisar när vi var 14 år och gick i åttan. Då känns svaret inte lika självklart. Man har slutat att handla på barnavdelningen och de flesta bestämmer väl själv över vad de ska sätta på sig i den åldern. Jag tycker inte heller att barn ska sminka sig t.ex. men tycker det okej då man kommit upp i tonåren.
Sedan anser jag det är helt fel med sexiga och utmanande kläder även på yngre tonåringar men det är inget som jag direkt förknippar med stringtrosor. Precis som det finns hipsters och vanliga trosor som är väldigt utmanande och bara gjorda för att se sexiga ut finns det stringtrosor i vanlig hederlig vit bomull. Där ser jag mer ett behov av att prata massvis med barnen om vilka ideal som ska forma deras liv förr än att förbjuda vissa specifika (ofarliga) företeelser.
Nu har jag ingen dotter, men om jag hade det skulle det inte va tillåtet så länge hon bodde hemma. Punkt.
Jag har ingen dotter, men jag tycker absolut inte att det är okej. Jag tycker inte att det är okej överhuvudtaget. Använder det inte själv och har inte fattat poängen med det.
Jag tycker det är okej, men inte önskvärt. Jag var 13 när jag fick ett par av min mamma. Då hade jag velat ha ett par länge, jag hade ett par byxor som var så fula med vanliga trosor. Nu finner jag inte stringtrosor särdeles sexiga på något sätt, vare sig de sitter på en trettioåring eller en trettonåring. Numera är jag så gammal att jag mest fnyser åt string och sätter på mig mina sköna hipster istället
Barn ska inte ha stringtrosor..
Barn ska få vara barn- och slippa stringtrosor.