• kimmye

Jysk..:-[

Ska försöka göra en lång historia kort..

För något år sedan köpte vi en kontorsstol av märket Chef på Jysk.
    Efter nån månad så gick den sönder i benen och min man föll handlöst baklänges ner på golvet med våran son i famnen. Kunde gått riktigt illa då Kim slog pannan i hanns tripp trapp stol. Dom var i tidningen och på tv angående detta.
    Nåväl allt gick bra och vi fick en ny bättre stol.

Så i dag när jag får Jysk reklam så säljer dom samma stol!!!!
    Men halåååå

Tänk om det går illa för någon!! Stolen går sönder det är bara en tidsfråga juh. Detta problem visste juh Jysk om. Det var ine bara oss den gick sönder för..

• Svar på tråden Jysk..:-[
  • therre

Oj! Var det pga tyngd o så eller? Väger han mycket eller gick den sönder bara sådär?

• ElsaEbbesMamma

Måste säga en sak: Hände samma sak för oss! Jag satt i stolen, lutade mig bakåt..min sambo höll vår dotter o vi lekte lite...som tur var så höll jag inte henne..men helt plötsligt, så flyger stolen! Då har ena benet gått sönder! ett av de 5 benen som..
    Visste inte att det hänt för andra!
    Ska kanske maila PLUS angående detta!

Och jag har mailat dom angående detta! Och jag har inte fått nå svar eller något!

Samma med att vi köpte nå sommartäcken därifrån..ett rosa o ett blått.. Först så gled de ur påslakanen, sen så orkade jag inte bråka med täcket, utan sov bara med täcket o utan påslakanet.. Så såg jag att jag o min dotter blev alldeles rosa, fick rosa ränder o blommor på kläder o kropp.. Så jag slängde ner det på golvet o tog ett annat täcke.. Täcket låg på golvet några dagar, när jag tog bort det, då ser jag att det är rosa blommor på golvet på mattan.. Det går inte bort! Har skrubbat o skrubbat!

Elsa 060429 *älskade busa*
  • LAA

Jag köpte en trasmatta där förra året. Eftersom jag hade dem i köket fick de lite matfläckar på sig, så jag slängde in dem i grovtvättmaskinen tillsammans med två andra trasmattor. Resultatet blev att allt som tidigare varit vitt på alla dessa mattor (inkl fransarna) nu fick en ful orangerosa nyans. Självklart hade jag slarvat bort kvittot också.

• kimmye
    therre skrev 2006-10-16 14:48:55 följande:
    Oj! Var det pga tyngd o så eller? Väger han mycket eller gick den sönder bara sådär?
    Nej, han väger  ca: 88 kilo. Ska inte gå sönder för den vikten.
    Det är väll en "normal" vikt för män.

Lillcatta: Ja, om vi är många som mailar så borde det kanske hända något.
  • Mamma Muu82

Det mesta vi köpt i möbel-väg från jysk har gått sönder o ofta har det fattats nån del när man ska montera ihop det!

• ElsaEbbesMamma

Kims mamma: Nu har jag då mailat PLUS... skrev om stolen! Skulle oxå skrivit om täckena, men min dotter vaknade, så jag orkade inte..
    Men skriv du oxå till PLUS, då borde det ju komma upp där!

Elsa 060429 *älskade busa*
  • Runguska

Vi köpte också två av dessa skitstolar! Aldrig mer säger jag! Makens stol gick sönder väldigt tidigt. Han ramlade aldrig i golvet eller skadade sig, men han fick väldiga problem med ryggen som läkare sedan konstaterade hade med stolen att göra eftersom han satt så snett i den.

Min man väger omkring 90 kilo och det tycker jag att en kontorsstol ska hålla för. - Våra nya från IKEA håller i alla fall! Nej, de stolarna var de värsta skit jag ärligt talat köpt! Såhär när jag läser hur det gått för er önskar jag att vi hört av oss med stolarna vilket vi inte gjorde.

Min stol gick också sönder dock några månader senare. Vi åkte aldrig till Jysk eller hörde av oss - vi vill inte ha något med dem att göra på något sätt!

• lycra

vi har haft exakt samma fel med vår stol.. ena benet gick sönder.. tänkte visst jag kan sitta ett tag till & javisst då knäcks ett ben till ;) Handlar aldrig något mer från jysk!

• therre
    Kims mamma skrev 2006-10-16 15:07:34 följande:
    therre skrev 2006-10-16 14:48:55 följande: Oj! Var det pga tyngd o så eller? Väger han mycket eller gick den sönder bara sådär? Nej, han väger  ca: 88 kilo. Ska inte gå sönder för den vikten.Det är väll en "normal" vikt för män.Lillcatta: Ja, om vi är många som mailar så borde det kanske hända något.
    Ja, det borde den ju hålla! Min sambo väger 85 o den håller han. Kan det ha varit fabrikationsfel på vissa?
Svar på tråden Jysk..:-[