• glasbubblan

Barn till adopterade från indien 2

Hej!

Har du barn och är adopterad från Indien?
    Har du barn tillsammans med någon som är adopterad från Indien?

Oavsett vilket så har ditt barn ett uppsättning indiska gener, och det är den minsta gemensamma nämnaren i vår opretentiösa tråd där vi byter tips och idéer och älskar eller hatar Indien!

Välkommen!

Länk till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-152/m10295174.html

• Svar på tråden Barn till adopterade från indien 2
  • after eight

Han kommer från Combatore, tror jag det heter. Han har aldrig varit speciellt intresserad av sitt ursprung. Jag är nog egentligen mer intresserad än vad han är.

Jobbar på syskon till ♥Isabel♥
  • anden 2006

Hej after eight! Låter precis som hos oss: Jag är nog mer intresserad av min sambos ursprung än han själv...

• glasbubblan

Coimbatore ligger i Tamil Nadu har jag räknat ut! Kul, därifrån "har" vi inte redan någon.

Jag hänger hysteriskt mycket på Indiska sen jag fick barn. Jag är definitivt mer "på" på Indien än min, från Indien adopterade, man...

• anden 2006

Undrar varför vi är mer "på"...

Indiska är en favortiaffär. Synd bara att de inte har kläder till bebisar tycker jag!

• Little M

Jag är adopterad från Indien och väntar nu mitt första barn!

• anden 2006

Värst vad sega vi blivit... Är det den stundande julen?

• glasbubblan

anden, jag gissar att det är julen... och för min egen del har jag inte lika mycket tid över nu som jag hade för 10 månader sen när min son var en liten bebis... Då var jag på FL hela tiden, när jag ammade och så.

• reb80

Jul är det det snart?? Brukar det inte vara kallt och snö ute då?

Närå jobbar 7dar och sen ledig i 2,5 veckor.
    Ska blir så skönt att bara vara medfamiljen.
    vad vi ska göra vet jag inte.
    Julafton blir vi hemma hos oss igen. Förra året var vi 30 pers. Blir nog ca samma iår igen. bara att det blivit 2 nya bebisar.

Nyår har vi ännu inte bestämmt. Jag är sugen på Sälen, men inte maken.

Men först lär vi ha SNÖ........

• laven

Här är det snö och kallt, så en vit jul är nog i det närmaste säkrad. Vi firar hemma hos oss med alla släktingar - mor- & far-föräldrar, moster, morbror, kusinen (finns bara en än så länge... eller 1½ eftersom det finns en mage också) och gammelmormor & gammelmorfar). Fullt hus med andra ord.

Svar på tråden Barn till adopterade från indien 2