• bebismonster

Fika i Onsala

Eller vad säger ni tjejer vi ses idag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-10 10:02:39:
    Hej hej!!

Vi har förstått att tråden blivit aningens missvisande... Vi är inte Onsala bruttor ( nå en är det sen ett litet tag) Utan vi är ett gäng Göteborskor, som dagen då den nya tråden öppnades skulle ses i Onsala... varav vi var "vitsiga" o döpte den som det blev!!

• Svar på tråden Fika i Onsala
  • Tulpan78

Hej!

Tack för inbjudan Caroline . Jag vet tyvärr inte bara om jag kan komma. Har egentligen tänkt att åka till jobbet och se luciafirandet i kyrkan på kvällen... Hmm... Skall fundera lite till...

Här har vi också fått en rörlig kille, men han hasar sig fram på rumpan och nu går det riktigt fort!!! Kan inte lämna honom en sekund.

Skall bli jättemysigt imogron Angelica! Vilken mysig helg ni verkar ha haft! Själv måste jag erkänna att jag inte riktigt känner att jag vill lämna bort Albin över natten. Känner absolut inte att det är fel att göra det, är bara för mesig rent ut sagt. Känner att det skulle vara så skönt med en helnatt med bara Jesper.

Kram

• Mizty

God Morgon!

LL, ja det är klart du får komma ändå! Ja, det kan färga av sig lite på vita kläder om man blir varm.. På kragen t.ex. men det går bort i tvätten! När du sprayat dig kan du ta något att fläkta med så torkar det fortare. Sedan ska du ju inte tvätta eller göra något annat med det området du sprayat på 6 timmar, så det bästa är ju att spraya på kvällen innan du lägger dig. Övning ger färdighet Flört

Katarina, det är inga problem att ta det efter nyår! Säg bara till när du vill ha en Skrattande

Tulpan, är det inte Lucia den 13:e? eller firar dom det den 12:e  Hoppas du kan komma!

Angelica, ja, det låter verkligen som ni haft en mysig helg! Tråkigt att vi inte kan komma i morgon, men det käns lite stressigt om vi ska åka efter att Håkan slutar jobbet... Hoppas ni får en riktigt mysig Lussefika!

Jenny, tyvärr hade hon redan hunnit boka upp den 18:e Gråter Men jag får väl ta ett uppsamlingshomeparty vid ett senare tillfälle!!!

Millou, hallå vart är du? Hur har det gått med bilen? Har dom hört av sig? Hoppas allt är bra med er i alla fall!

Lina, nu hoppas jag verkligen att vi kan ses när vi är nere denna gången!!! Hur går det bänkskivan? Har den kommit fram?!

Nä, dax att byta bajsblöja  Alltid lika roligt!
    Ha en bra dag!

Kramizar

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • millou

Jag blir tokig  hela mitt långa inlägg försvann. Jag vet inte vilken gång i ordningen det är nu... blev så arg att jag loggade ut men jag ska sansa mig och återkomma snart.

• millou

Jag måste börja med att säga att jag saknar er allihop. Det känns som en ny tid har börjat och vår mysiga grav- och hemmaperiod börjar lida mot sitt slut. Alla har fullt upp med sina egna liv och det blir mindre och mindre tid för vår lilla (trygga) grupp. Jag tycker verkligen att vi ska försöka boka en stående dag/kväll som vi träffas- gärna varannan vecka- så vi inte förlorar kontakten för det vore så trist och onödigt. 

Ovanstående depp kan möjligen höra samman med att vi är sjuka igen. Det känns som hela hösten har gått i cykler om; 3 veckor sjuka och 1 vecka friska. Detta betyder att vi måste lämna återbud till fikat i morgon hos er Angelica. Jag måste även tacka nej till Homepartyt hos dig Caroline eftersom det krockar med min och Amandas Stockholmsresa. Att det ska vara så jäkla svårt att få till det, inte konstigt att man tappar sugen och deppar ihop. Framför allt saknar jag egentid, det känns som jag aldrig gör något på egen hand och jag börjar ledsna på det.
    Till saken hör också att jag antagligen börjar läsa igen under januari och att P tar ut föräldraledigt, vi ska bara få klartecken från CSN först. Jag känner mig snuvad på en föräldraledig vår även om jag naturligtvis förstår att P vill vara hemma. Jag försöker se alla positiva sidor av det hela: Det är bra för Fille, det är bra för Patrik, det blir mindre sannolikt att vi skiljer oss (enligt statistiken), jag blir fortare klar med utbildningen, kommer snabbare ut i arbetslivet igen, jag får egentid (!)... kort sagt finns det väl bara fördelar antar jag. Det är bra för allt och alla utom för en mammas blödande hjärta... min lille kille. Hur kan mammaledigheten redan vara slut????

Nu har jag klagat klart (för den här gången).

Vad roligt att så många småttingar blivit mobila nu. Jag antar att friden är över hemma hos det flesta nu då. Här väntar vi på att Fille ska släppa taget och börja gå. Han är inte särskilt intresserad utan vill helst hålla sig i något hela tiden. Han tar ett par steg efter mycket lock och pock men det är allt. Nåja det kommer när det kommer...

Maria/LL: Hur går det med granen nu när Julia kryper? Får den stå ifred? Får den stå överhuvudtaget kanske man ska fråga, jag misstänker att vi kommer ha en liggande gran i år nämligen.

Kram på er alla.

• Tulpan78

Ja, Maria visst känns det konstitg att hela den här perioden är över!! När vi träffades på Villa bel parc förra sommaren trodde jag aldrig att det skulle gå så fort!! Jag fösöker också bearbeta det här med att jobba, men jag måste erkänna att jag längtar lite också... Fast min lediga måndag kommer jag hålla hårt i . Hoppas verkligen att jag kan fortsätta att jobba 80% nästa år. Kommer ju bli lite mindre pengar, men så mycket mer än vi har nu!!!

Jag har GÄRNA en stående dag som vi kan träffas på!!! Skulle verkligen vara jätteroligt!! Vet tyvärr bara inte om jag kan få in varannanvecka... Jag jobbar en hel del kvällar nu med ju . Men en gång i månaden kan jag absolut få in! Ni andra kan ju träffas oftare även omjag itne kan. Tycker även det där som du sa Maria (Millou) i Onsala om att spara lite epngar varje gång lät som en bra ide. Då kanske vi skulle kunna åka iväg på spa eller något annat roligt .

Nu skall jag göra... Inget

Kram

• LadyLee

Halloj!

Millou - Nej sjuka IGEN!! Skickar krya på kramar!! Går också runt här hemma och känner mig smådeppig utan att kunna sätta fingret på vad det är. Vädret, dagarna som bara går...Känner också precis som du säger att det är på väg att ändra sig. Jag bokar mer än GÄRNA upp nån dag varannan vecka då man kan träffas. Känns som jag kommer leva kvar i den här mamma-barn-vara-hemma perioden lite längre. Är ju inte i närheten av att börja jobba än, så det känns lite ensamt när många andra planerar inför att börja jobba. Jag saknar också den där egna tiden, gör i princip aldrig något på egen hand och gör jag det så är det nyttosaker som att åka och handla mat etc. Men jag ska ju inte klaga, får ju vara hemma mer med Julia. Bara tanken att vara utan henne hela dagarna känns skrämmande, det händer ju så mycket som man vill vara med och uppleva. Kram till dig!

Granen står still än så länge men visst är hon där och pillar lite på julgranskulorna

Det där med att spara pengar missade jag men det vore ju jätte skoj att komma iväg och göra något.

Angelica - julig fika låter toppen mysigt!! Skönt att det gick så bra att lämna bort honom. Skulle inte kunna lämna Julia över natten än, hon vaknar ju fortfarande för att amma...kanske borde ta tag i det snart....

Skoj att alla småttingar rör på sig på ett eller annat sätt Katarina, sladdarna är en av Julias favoriter...inte så bra. Vi har många lösa sladdar här hemma, så nu måste vi nog börja spika fast dem.

Caroline - jag kan förstås inte komma på smyckespartyt för Gustaf har ju sin dj--la hockey som vanligt *suck* Tänk vad jag ska ta igen saker när den är slut!!!

Längtar efter att träffa er imorrn även om vi inte blir så många. Julia behöver också leka lite med andra bebisar

Kramkram från oss

• Fröken Drutten

Hej hej!

Fy 17 vad ni blir sjuka hela tiden Millou! Det räcker nu kan man tycka, förstår verkligen om det känns deppigt! Det här trista vädret gör ju inte saken bättre. Iaf jag känner mig skitdeppig när jag tänker på att världen håller på att koka bort eller nåt...

Go Fille, tufft att han nästan går! Skrattande

Caroline, vad bra att det är ok med efter nyår! Jag är väl virrigheten personifierad! Fundersam Du, jag får nog tacka nej jag med till smycketspartyt. Åter igen de där trytande pengarna... Om jag skulle komma ändå skulle jag bara vilja köpa något. Och det har vi inte råd med. Ledsen

Maria/LL; Fick ni något kul eller bra av din mamma i julklapp? Mysigt med julgran! Vi får vänta med det tills nästa år. Ja sladdarna är kluriga. Vi har också mycket sånt.

Maria/T; Visst är det kul när de äntligen börjar röra på sig! Glad Även om det iaf för vår del är lite panik med att barnsäkra lägenheten! Men Smilla är överlycklig över att kunna ta sig dit hon själv vill vara.

Ja vi måste fortsätta ses efter nyår! Det får inte rinna ut i sanden nu.

Ja det där med egen tid saknar man verkligen. Christer brukar ju både ha pokerkvällar med grabbarna och spelar badminton. Inte varje vecka såklart, men ganska ofta. Att jag gör något utan Smilla är ju lite mer ovanligt. Fast imorgon ska jag få min efterlängtade egna tid. Det ska bli sååå skönt! Det jag ser mest fram mot är pausen mellan fotpedikyren och massagen på ca en och en halvtimme. Då tänkte jag gå till ett kafé, köpa kaffe och läsa tidningen eller min bok. Längtar jättemycket!!!

Angelica; Gött att ha en barnfri natt. Ja undrans när det kan bl första gången för oss??? Hoppas ni får en mysig fika imorgon!

Kram kram  Cool

• Lina S

Hej hopp!

Gud vad dagarna bara flyter förbi... Ja tiden går fort, förstår att det känns jobbigt för er som ska börja jobba/plugga snart, själv är jag inte alls sugen. Är glad att jag ska vara hemma till augusti åtminstonde. Jag får alla dagar av Steve utom de som han inte kan ge bort då förstås, han har ju ändå fått varit hemma nästan ett helt år med Elliot!

Skönt att det gick bra att lämna Wilhelm över natten Angelica. Jag har oxå lämnat Elliot till mamma över natten en gång. När vi var på 30-års fest. Det gick jättebra men på morgonen var jag alldeles nipprig för jag saknade honom så. Lämnade ju honom redan på eftermiddagen.

Men han är ju helt galen i sin mormor så jag vet ju att han har det jättebra. Han blir verkligen helt galen när hon kommer, så glad blir han inte ens när jag kommer och hämtar honom hos henne när hon har passat honom.

Nä bänkskivan har inte dykt upp ännu, de har beställt en ny åt oss, men det tar ju några veckor och det är inte säkert att vi får den innan jul Vi får 120kr/dag i ersättning, alltid något.

Nä nu måste jag fixa lite här hemma, stora kramen till er alla

• Smurfens Mamma

Hejsan!

Här har det skrivits mkt!!

Lina oj oj ingen bänkskiva ännu... bra med lite kompensation!! Vi lämnade W kl 11 på fm o hämtade honom 1130 dagen efter Förvånad oh ja det var en mamma som längtade efter sin prins... men pappa var den som snabbade på stegen mest!! Skrattande Men det var faktiskt riktigt skönt att bara vara vi, att vakna i hop utan W i vårsäng ätandes välling el den ena uppe först och leka... bara gosa och sen äta en lååång frukost!! Härligt!! Ni borde alla testa det!!

Maria (M) huha sjuka, stackare.... känns hopplöst!! Vi har varit friska nu i ett par dagar ia alla fall och *knack knack ta i trä* Hoppas ni frisknar till snart!! Förstår verkligen att du får panik när du tänker på att mamma tiden är slut lika så du Tulpan, att det är blandade kännslor!!

LL jag kommer oxå vara hemma ett tag till som Lina till Augusti i alla fall!!

Att spara en peng tycker jag låter toppen!!!

Katarina låter som om du får en härlig dag i dag!! Njut!! Hur har det gått med vagnen?!?!?

Jenny hur är det med dig?!?! ok hoppas jag (efter omständigheterna) känner du dig ngt piggare el är det det samma?!

Caroline, hoppas det blir ok med ännu en begravning... och att svärmor inte tar alla dina krafter!!!! Det är hopplöst..... suck

Hur har ni alla det på nyårsafton, ngr stora planer?!?! Vi har gelt glömt bort att det kommer Förvånad bara tänkt på julen som snart e här....

Caroline Jonathans mamma och jag var nere i Ullared i går! Jätte bra vart det parkering på nedre delen... sen var det gott om plats där inne!! Helt ok med andra ord... Men mitt mission nr 1 var att köpa två paket av deras barn rums matta som är ett puzzel.... Men det var slut Skrikandes Så om ngn av er ska åka ner så snälla säg till så får ni 80.- så kanske ni kan se om ni hittar det för mig Skrattande

Så idag blir det LL och Tulpan och småttisar ?!?!? Ska bli himlans trevligt, kul för de små oxå!!! Ska ta och äta lite frukost, sen få på oss kläder och sen gå bort till iCA.... har bara pepparkakor hemma och det kommer vi inte långt på Flört

Så ni e Välkomna så runt 13.00

Kramar alla

Snart e det jul .....
  • Tulpan78

Hej

Vi kommer idag Angelica! Jag åker dock om en liten stund då jag först skall till BVC och sedan äta lunch med mamma som jobbar vid munkebäck. Blir det några ändrade planer så kan ni väl ringa på mobilen. Skall bli smaskigt med julfika!!

Lina, fy vad irriterande med bänkskivan!!! Förstår verkligen att du vill ha den NU, om ni skall ha jul och allt hos er!!!

Nu måste ja äta något!
    Kram

Svar på tråden Fika i Onsala