• bebismonster

Fika i Onsala

Eller vad säger ni tjejer vi ses idag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-10 10:02:39:
    Hej hej!!

Vi har förstått att tråden blivit aningens missvisande... Vi är inte Onsala bruttor ( nå en är det sen ett litet tag) Utan vi är ett gäng Göteborskor, som dagen då den nya tråden öppnades skulle ses i Onsala... varav vi var "vitsiga" o döpte den som det blev!!

• Svar på tråden Fika i Onsala
  • Tulpan78

Hejsan

Här inne har det inte hänt mycket idag. Har alla varit ute i det fina vädret tro . Jag har faktiskt gått en liten runda iallafall och det känns bra. Gick fram och tillbaka till stan. Hem slapp vi regnet iallafall. Skönt!!! Igår var jag tvungen att gå till apoteket och då var det bara att ta på sig regnkläderna och gummistövlarna, men edt var rikigt skönt när man väl kom ut. Sedan kunde man ju plaska i vattenpölarna med

Nu är Jesper uppe på Thai och hämtar mat och jag längtar!!! Åt soppa med tårtbuffe i dag på steinbrenner och nyberg... Vilka tårtor!! Jag brukar itne vara så förtjust i tårtor annars, men MUMS!!

LL, overallen heter REIMA!

Hade varit kul att träffas alla med barnen snart! Om inte denna vecka hinns med kanske vi kan ta nästa???

Kram

• millou

Hej på er alla.

Hoppas ni har det bra. Vi har varit småförkylda i månader känns det som men nu börjar det ordna upp sig.

Jenny: Tack för inbjudan, vi tycker båda att det låter kul och ska kolla upp om vi har någon barnvakt.

Caroline: En ny dator bara sådär hux flux- grattis, det låter superskoj. Hur gick det på Panduro då?

LL: Kunde du hantera prestationsångesten över att laga mat åt restaurangfolk? Vi har ju bara fått smaskiga saker hos dig så jag har svårt att tro att du skulle behöva oroa dig.

Katarina: Jag förstår frustrationen över att vagnen bara går sönder hela tiden. Tillslut måste man ju kunna hävda att det är för mycket psykiskt lidande att gå runt med en vagn som kan rasa ihop när som helst. Fundersam Kräv en ny!!!

Angelica: Är W sjuk igen? Stackars liten, hoppas det är tänderna och att det snabbt går över.

Tulpan: En sån pulka köpte jag också på GeKås. Nu får vi bara hålla tummarna för att det blir lite snö också. Sen kan vi komma i en lång pulkparad.

Lina: Det låter hur kul som helst med nytt kök- men fy vad jobbigt det verkar vara att vänta. Vi väntar med spänning på bilderna.

Jag är lite sugen på att åka till Freeport i morgon, är det nån som har lust att hänga på?

Många kramar

• Tulpan78

Hej!

Ja, när kommer snön så vi får använda pulkorna? Lovar att den kommer komma lagom till jag börjar jobba så att jag får stå där på skolgården och säga till alla barnen -Kasta itne snöbollar!! Det är INTE roligt!!

Idag skall jag och ALbin in till stan (vid Fiskekörkan)och träffa hon som handlägger om den lägenheten som vi skall byta till. Vi skall träffa henne 11.30 och efter det måste jag och Albin äta lunch någonstans. Någon som är sugen på att träffas??

Nu skall jag äta frukost!
    Kram

• millou

Det lät trevligt med en spontanlunch Maria, men jag kan tyvärr inte idag. Hoppas nån annan hänger på istället.

Kram

• Mizty

Hej, hej i mörkret!

Ja, det är jättetråkigt att vi missar din fest Jenny! hade verkligen velat komma!

Millou, jag kan hänga på i morgon! Vilken tid har du tänkt att åka? Ja, jag är sååå lycklig för min nya dator Nu kan jag surfa även när Håkan är hemma & spelar!!! Skönt att kunna sitta i soffan oxå Dom hade en del saker på Panduro men inte så mycket som jag hoppats på... Köpte en massa papper & band i alla fall, för 350:- Ca 20 ark & många meter snöre & spets, öljetter, dekorationer m.m. Helt OK. Ska nog åka dit nästa gång vi är nere oxå!

Men Katarina Igen !!! Det är nog läge att kräva en ny vagn ja! Precis som Millou skriver, när rasar den nästa gång?

Tulpan, skönt att det äntligen blir klart med lägenhetsbyte! Kan tyvärr inte idag, ska till en i FG på fika kl:12... Hoppas du hittar något sällskap Var Taimaten god igår? Blev så sugen när jag läste det

Hoppas alla får en bra dag!
    Kramizar

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Fröken Drutten

Hej hej!

Oj oj. Fick veta av min pappa igår att min 23-åriga systerdotter fick en dotter häromveckan. Det hade jag ingen aning om (har som ni förstår inte så nära kontakt med dom). Det betyder att pappa har blivit gammelmorfar Förvånad Och jag känner mig gammal som gatan... Men, men det är kul iaf. Nu måste jag hitta en present och skicka ner till dom i Skåne.

Caroline; Vi har inte funderat så mycket mer på den där skrivaren. Men vi är helt klart intresserade. Vet du om rabatten finns kvar? Och jag vill jättegärna köpa den där skärmaskinen. Det hade varit så bra att haft en nu när vi skulle beskära dopkorten som vi beställde i mindre format än det normala 10*15 och då fick man skära till dom själv. Christer tog med dom till jobbet och fixade det där, men tänk vad busenkelt det hade varit om man hade haft en skärmaskin   Tänk innan jag såg din skärmaskin hade jag aldrig haft en tanke på att man skulle vilja ha en sån. Nu längtar jag efter en Skrattande

Jo jag önskar verkligen vi skulle fått en ny vagn. Men så blir det nog inte tyvärr. Den är inne på lagning nu så vi går omkring med en jätteful blårutig vagn Skrattande  Förra gången försökte hon som står i kassan att själv laga vagnen. Men nu har hon skickat iväg den någonstans. Vi misstänker att hela chassit har blivit snett när vi har fastnat i spårvagnsspår mm (pga de små hjulen där fram som inte har någon stötdämpning). Får se om de kan rätta till det.

Maria/T; När flyttar ni? Eller är det det ni ska prata om idag? Hinner inte heller in på lunch idag. Ska till stan på em och fika med en kompis.

Maria/M; Åhh det hade varit kul att följa med. Men jag får hoppa det. Ska nog gå till Öppna förskolan imorgon och dessutom är jag pank som vanligt Fundersam  Hoppas ni hittar något fint!

Maria/LL; Ja hur gick det med att laga mat till kockarna i helgen? Var de nöjda Flört Det tror jag säkert!

Angelica; Hur många tänder har lilleman nu? Det känns nästan som han borde fått alla sina snart Räcka ut tungan Tänk vad duktig han måste vara på att tugga nu då!? Smilla har två tänder, den andra kom nio dagar efter den första Glad

Jenny; Jag frågade pappa idag om hur vi gör med julfirandet. Så jag kan nog meddela snart om vi kommer eller ej. Det lät som ni hade en toppendag i lördags!

Vi hade också en fantastisk lördag med supergod mat på Caleo och otrolig musik från symfoniorkestern; klassiska hits. Finast var nog Holst "Jupiter hur Planeterna". Jag kan egentligen ingenting om klassisk musik. Men man blir såå sugen på att lära sig mer nu. Roligast var när basisten i Hammerfall kom in i sin läderoutfit och långa hårdrockarhår och körde solo i en specialkomponerad låt för honom och Göteborgs symfoniorkester. Skithäftigt! Jag saknade inte Smilla en sekund   Men det var mysigt när vi kom hem och hon viftade på armarna jättemycket när hon fick syn på oss Glad

Usch vad jag skriver mycket. Förlåt!

Kram kram

• millou

Caroline: Vad kul!! Jag kan tänka mig att åka på fm nån gång. Vi kan väl höras på telefon i morgon bitti.

Katarina: Vad skönt att allt gick bra i lördags, då blir det lättare nästa gång man behöver/vill ha barnvakt.
    Är du "mormors syster" nu då? Det låter onekligen ganska gammalt... Fast vi vet ju att du är ung och SER ännu yngre ut.

Kram

• LadyLee

Halloj! Här var mycket skrivet sen jag var här sist

Millou - det gick bra med kockarna här faktiskt. Jag gjorde efterätten och sen överlät jag huvudrätten till G och då var givetvis kockarna var med och fixade. Blev supergott!

Jag ska träffa en kompis (Zack som varit med på nån fika i början) på Kungsmässan imorrn och äta lunch, så det krockar nog med då ni åker dit. Jag kanske hör av mig ändå och möter upp annars Det är ju så skoj när folk kommer åt detta håller

Tulpan, känner ett stort behov av att köpa en sån overall Hade hittat en på tradera men såg just att jag missat den. Auktionen hade just avslutats på 225:- *grr* Men G har sagt att Julia kanske ska få en i julklapp. Vad har ni andra för vinterskor till era?

Jippi - julia kryper nu...men nu är väl den lugna tiden här hemma förbi.

Angelica - kul att du hittade pappret, visst fanns det mycket papper på den sidan som man ville ha!!

Katarina - gud vad tråkigt med vagnen, lite längre vill man ju att det ska hålla!!

Ohhh måste sluta....

• Tulpan78

Hej!

Det låter jätteroligt med Freeport, men jag kan tyvärr itne imorgon. Jag skall åka och hälsa på min farmor och hon längtar så mycket efter Albin. Hoppas att ni fyndar massor!!

Nu har jag varit och jobbat ikväll igen. Försöker föreställa mig hur det är att komma tillbaka och jobba, men det är svårt måste jag erkänna.

Jenny, jag har köpt likadana byxot ill Albin som Melvin har. de med noshörningar. Hoppas det är ok . Jag har glömt skriva att vi inte hittade de där besticken Hittade bara några med runda plastskaft som låg i förpackningar...

Här är det forboll på TV så nu skall jag kräva massage. Det är nämligen vår deal här. när Jesper ser på forboll får jag massage

Kram

• Mizty

Hej, hej!

Tack för en trevlig shoppingtur till Freeport Millou! Hoppas jag inte ångrar mig med jackan

Nu är jag på jobbet & har kollat pris på skärmaskin! Mitt pris är 331:- Så dom som vill ha kan ju säga till så fixar jag det... Det finns 2 st hemma just nu, men det är bara att beställa från lagret.

Phenom stortrivs här! Mänder av saker att pilla på, man blir helt upstressad

Kramizar

Caroline, stolt mamma till Phenom!
Svar på tråden Fika i Onsala