• bebismonster

Fika i Onsala

Eller vad säger ni tjejer vi ses idag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-10 10:02:39:
    Hej hej!!

Vi har förstått att tråden blivit aningens missvisande... Vi är inte Onsala bruttor ( nå en är det sen ett litet tag) Utan vi är ett gäng Göteborskor, som dagen då den nya tråden öppnades skulle ses i Onsala... varav vi var "vitsiga" o döpte den som det blev!!

• Svar på tråden Fika i Onsala
  • Tulpan78

Hejsan

Hoppas att ni alla har haft en härlig helg!! Det har vi. I lördags hade jag en riktigg skön dag som först började redan 10.30 med brunch inne i stan i några timmar med en kompis och sedan lite shopping. Vad har ni andra gjort i hlegen då?

Jenny, jag följer gärna med upp till öppnaförskolan någon dag. Jag har varit där innan och tycker också att det är bra. Grejen är den att jag kan bara onsdag och torsdag... Du kunde väl inte onsdag??

Idag skall vi till Östra för att träffa en läkare och prata om Albins operation. Mitt i Albins sovpass och lunch, men det går säkert bra

Albin kryper inte heller, men jag tror att han är på g. Han står på alla 4 och gungar och kan bara förflytta händerna... fast jag kröp ju aldrig när jag var liten och de säger ju att det är ärftligt...

Fina kort Angelica! Krya på dig...

Vad roligt att Steve har fått jobb Lina! Försatår att det känns konstigt, men ni har ju fått vara hemma båda 2 i nästan ett år. Måste verkligen kännas underbart!

Nu skall ALbin har lite frukost!
    Kram

• millou

God morgon på er alla mammor och barn.

Tack för all stöttning efter incidenten med lastbilen. Jag var ganska skärrad efteråt men nu känns det bra igen. Bilen behöver repareras, det blev en del plåt- och lackskador men inget allvarligt. Enligt föraren i lastbilen skulle han byta från vänster till höger fil i Gnistängstunneln och såg inte att jag var "i vägen". Han bumpade in i mig men svängde ut igen som tur var annars hade det nog inte gått så bra, usch vad läskigt det känns med tunnlar nu.

Vi har varit i Uppsala över helgen och blivit rejält bortskämda med god mat och presenter. Alltid roligt att komma dit men lika skönt att komma hem igen.

Idag är det P:s födelsedag så jag ska laga lite god mat och baka nån tårta tills han kommer hem från jobbet.

Jag går gärna till Öppna förskolan, Fille behöver träna sina sociala färdigheter så han inte äter upp alla barn som kommer nära. Han brottade ner sin kusin som är 1½ år så han ville inte leka med Fille mer. Hur ska detta gå.... Fundersam

Kram på er

• Fröken Drutten

Hej hej allihopa!

Hoppas ni haft en skön helg trots regn och rusk. Vi hjälpte våra vänner som fick barn tidigare i höstas att flytta till sitt renoveringshus igår. De köpte huset i somras och har än så länge bara blivit helt klara med sovrummet. Men de är extremt noggranna och gör ett otroligt jobb med att isolera om och lägga om golv och tak mm. Det huset kommer bli så fint när de är klara. De håller tex på att bygga köket helt själva, alltså planka för planka! Phu säger jag om det  Räcka ut tungan

Jenny; Det är lugnt med pipmuggen Flört Vi tar det nästa gång vi ses! Hoppas det går bra nu när Patrik börjar jobba halvtid!!! Gud vad spännande med att Melvin tar små steg! Det dröjer nog inte länge nu innan han springer omkring helt själv Skrattande

Ja gud ja, digital systemkamera vill vi också köpa till oss själva i julklapp. Men vad pengarna rinner iväg. Förvånad Samtidigt är jag sååå trött på mitt systemkamera. Den tar ju fantastiska bilder när ljusförhållanderna är perfekta, men annars...

Maria/LL; Nämen tack! Nu blidde jag glad Glad  Smilla vill också att man ska gå med henne hela tiden. Nej, inte bra för ryggen! Hon reser sig mot allt möjligt nu. Fast det är ändå lite lurigt för henne för många möbler i vårt hem är inte direkt designade för små barn som ska lära sig att stå   Men oj vad glad hon är när hon ställer sig själv!

Lina; Nä du, Smilla kryper inte heller! Eller hon står på alla fyra och tar ett steg framåt men sen hasar hon antingen ner på mage eller sätter sig igen.
    Det låter jobbigt att vara mitt uppe i köksmonteringen. Men snart, snart är ni klara!!! Ska bli kul att se bilder på köket sen om man får! Du får gratulera Steve till jobbet!

Caroline; Vi skulle väl kunna ses på ditt jobb någon dag i veckan? Då kan jag spana in vad ni har mer för grejer! Var är det det ligger? Föresten åkte du till min gamla Hydromack och fick hjälp med lampan sen? Kunde de hjälpa till?

Angelica; Gud så fina bilderna är! Jättefina ramar! Det är såå tråkigt att höra att du känner dig sämre igen! Bamsekram!!!

Maria/T; Hoppas det går bra hos doktorn idag!!

Maria/M; Skönt att du mår bättre efter tunnelhistorien! Tur att lastbilschauffören var så uppmärksam ändå att han hann svänga undan när han förstod vad som höll på att hända! Tycker alltid det är lite otäckt när man kör förbi bilar i annan fil pga döda vinkeln och det känns ju ännu otäckare med lastbilar för de har ju ännu sämre syn runt sitt fordon.
    Mysigt med lite födelsedagsmiddag! Du får gratulera Patrik!

Jag brukar gå till Öppna förskolan på torsdagar med föräldrargruppen. Vi kanske ses där då? Ev följer jag med om ni går dit en annan dag. Men annars skulle man ju kunna ses vid Plikta som vi har pratat om tidigare? Om det är fint väder villsäga. Man kan ju ha med sig eget kaffe i termos.

Gud vad långt jag har skrivit igen!

Kram kram

• Fröken Drutten

mitt systemkamera... jag måste ha dyslexi eller nåt... Glad

• Jenny 28

Ska vi försöka ta oss till öppna förskolan på torsdag då? Så får P vara hemma på fm så jag får vila lite innan.

Angelica: Glömde ju skriva att bilderna är jättefina! Det var snyggt med de dubbla passepartout:erna. Tråkigt att du mår sämre, hoppas det lättar snart igen så vi får träffa dig & Wilhelm snart! Kram till dig!

Millou: Skönt o höra att ni återhämtat er från "chocken". Hoppas ni får en mysig födelsedag, hälsa o gratta.

Kram

• Tulpan78

Hej

Torsdag funkar för mig att gå till ÖF! Millou, du var väl ockå sugen... Skulle torsdag passa dig?

Här är det inte en lugn stund nu... Jag vågar knappast lämna ALbin i vår säng längre för att han skall ramla ner... Igår var han på väg ur sin säng... Vi har itne sänkt ner den ännu utan måste verkligen göra det idag!!!

Nu typ presenteras vilka artister som skall vara med i melodifestivalen... Hoppas att alla som skall vara i Göteborg är bra .

Kram

• millou

Hej

Jag tror att torsdag em kan funka för oss också. Vore roligt att träffa er.

Smycken är ju alltid kul- fika också för all del- så räkna med mig Caroline!!!

Kram

• Jenny 28

Caroline, glömde ju kommentera din smyckepartyinbjudan! Vad är det för "märke"..? Känner till ett som heter "Natt & Dag" som har snygga o billiga smycken, hoppas det är det...?! Vilken dag o tid var det..?

Torsdag öppna förskolan är bokat! Kul om du vill hänga på Maria Millou! Runt 13-tiden kanske kan vara lagom att träffas där? Sångstunden börjar halv två tror jag.

Nu ska jag hämta ca 300 foton på posten... Blir till att klippa o klistra ikväll. Hur går det med dina julkort förresten Millou...? Hittat inspirationen igen? Min tomtearmé ligger fortfarande i en hög i en påse...

Kram

• millou

Jenny: Nja, jag vet inte om man kan säga att inspirationen härskar här hemma precis men jag gjorde ju insidan på korten för ett tag sen. Nu har dom tyvärr hamnat i en påse igen, tur att det är några veckor kvar till jul. Fundersam
    Hur tar man sig till ÖF? Går det nån buss eller nåt? Jag har ju hört talas om att det är upp för en lång backe och det låter sådär kul att gå...

• Lina S

Tro det eller ej men ikväll badade jag och Elliot tillsammans i hans badbalja Det var trångt men finns det hjärterum så finns det sjtärterum! Min stjärt tog väl dock upp större delen av baljan. Han tyckte att det var urmysigt och det tyckte jag med. Kan oxå tillägga att vår balja är lite större än den blå från ikea, men inte så mycket...

Annars är vi rätt sura här hemma, vi har fortfarande inte fått våran bänkskiva och utan den så kan vi inte göra så mycket. Vi har ringt ikea 170 gånger och nu äntligen fått svaret - den är helt enkelt borta. Hur fan kan en 4 meter lång bänkskiva bara försvinna. Den är ju inte så lätt att stjäla. Så vi är halvt förtvivlade här hemma för det kommer ju dröja ett tag för dem att ordna en ny.

Vi skulle ju fira jul här med släkten och då kan det ju vara ganska lämpligt att ha ett fungerande kök, eller vad tror ni.. Sen kostar det ju pengar att handla färdigmat var och varannan dag oxå. Nä detta får ikea kompensera bigtime.... Blä säger jag bara.

Imorgon ska jag och en kompis åka och tröstshoppa i Ullared. Åker utan Elliot denna gången, får passa på nu när Steve kan ha honom. Men han kommer inte börja jobba innan jul är det bestämt nu så det är ju skönt.

Smyckeparty - jag vill oxå!!!!

Kan inte ni turas om att köra hit en dag i veckan med lite mat till oss Ni vill väl inte att vi svälter ihjäl!!!

Svar på tråden Fika i Onsala