Arg 10-åring
Här sitter jag nu ledsen och arg. Hade världens dust med min 10-åriga tjej innan skolan. Det började med att hon hade ett spydigt tonfall. Jag blev arg, då cyklade hon iväg utan kram och puss. Jag skrek att hon skulle komma tillbaka, jag vill inte att hon cyklar till skolan utan att vi är sams. Då stannar hon ett par hus bort och skriker att hon inte vill komma för hon vill inte få stryk!!! Jo, det har hänt att jag tagit henne i örat, daskat till rumpan när hon var mindre, det är oförlåtligt, jag vet, men väldigt sällan, en gång på ett år kanske. Jag säger att hon bara ska komma hem så att vi kan bli sams och att hon inte få vara med någon efer skolan eftersom hon beter sig illa, hon svarar att då kommer hon inte hem alls. Hon cyklar i alla fall hem för hejdåpuss men nu sitter jag här och känner mig så otillräcklig som förälder. Hon har ett dåligt morgonhumör och kommer att vara sitt vanliga goa jag efter skolan. Hon kommer att be om förlåtelse och "snälla mamma, jag kan väl få va med nån..." Och då är det så jättesvårt att hålla fast vid kosekvenserna.
Igår var allt jättemysigt... Nu mår jag så dåligt.