• Miss Q

Kolhydrats"allergi"?

Hej!

Jag söker folk som precis som jag är överkänslig/allergisk mot kolhydrater (oftast snabba såsom vitt ris, pasta, vitt bröd, vitt mjöl osv).
    Jag har dock turen att än sålänge klara fullkornsmjöl samt att äta "vitt" kvällstid.

Överkänslighet mot kolhydrater kan visa sig på många sätt-
    trötthet, irritation, abstinens och säkert många många fler.

Du kanske inte ens vet om att du är det? (Jag har nyss kommit fram till att det är därför som jag mått skit rent ut sagt av viss typ av mat.)

Nu ska kolhydraterna bort och livskvaliteten fram

Fler???? Skulle vara roligt att prata med andra i samma sits och utbyta tips och råd

Trasig space-knapp!
  • Svar på tråden Kolhydrats"allergi"?
  • danitra

Finns väl egentligen ingen som är lämpad att äta så mycket snabba kolhydrater som många av oss gör.

Själv mår jag iaf skitkass om jag äter för snabba kolhydrater för ofta.

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • Miss Q
    danitra skrev 2006-10-30 23:25:00 följande:
    Finns väl egentligen ingen som är lämpad att äta så mycket snabba kolhydrater som många av oss gör.Själv mår jag iaf skitkass om jag äter för snabba kolhydrater för ofta. Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
    Jo, det är väl så. Vi är inte lämpade att leva på snabbmackisar och mamma scans köttbullar
    Fast-det hade varit nice att nån gång kunna äta rostat till frukost utan att vilja döda senare på dan
    Trasig space-knapp!
  • malin ulrika

Atkins dieten är väl så att säga gjord för detta.
    Jag körde med det ett tag, det var jättebra, ballade dock ur under graviditeten och efter, vågade inte äta sån "ovanlig" mat när jag var gravid...

• Miss Q
    malin ulrika skrev 2006-10-30 23:29:08 följande:
    Atkins dieten är väl så att säga gjord för detta.Jag körde med det ett tag, det var jättebra, ballade dock ur under graviditeten och efter, vågade inte äta sån "ovanlig" mat när jag var gravid...
    Nja. Den är ju bra för att gå ner i vikt samt att den pga låg halt kolhydrater håller mitt humör i shack- men att leva på så mkt fett är knappast bra för kroppen
    Trasig space-knapp!
  • reserverad

Vad ska man ata om man inte ater kolhydrater? Kan inte tanka mig mat utan ris, pasta och potatis och brod forstas. Hur ater man da?

• Miss Q
    reserverad skrev 2006-10-31 00:53:27 följande:
    Vad ska man ata om man inte ater kolhydrater? Kan inte tanka mig mat utan ris, pasta och potatis och brod forstas. Hur ater man da?
    Ja, det är just det! Tom rotfrukter är en "no-no".
    Fast, som sagt, jag har turen att klara fullkornsbröd till frukost iaf, fullkornspasta går oxå bra.
    Däremot absolut inte fullkornsflingor- blir gaaalen
    Trasig space-knapp!
  • danitra
    reserverad skrev 2006-10-31 00:53:27 följande:
    Det finns mycket!

Qinoua (röd, svart och vit), dinkelris, dinkelpasta, spirulinapasta, råris, bulgur, fullkornsbulgur, dinkelbröd.

För att nämna lite.
    Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • malin ulrika

...det finns ju GI dieten också, en mer "normal" variant av Atkins enligt vad jag förstått...

• brokig

Men all livsmedel som danitra nämner innehåller ju stora mängder kolhydrater. Är du säker på att du menar kolhydrater? Kostfibrer är ju kolhydrater och de mår de flesta av oss väldigt bra av. Jag skulle klappa ihop utan mina fibrer.

Svar på tråden Kolhydrats"allergi"?