Inlägg från: Åsa |Visa alla inlägg
  • Åsa

lyxfällan

Jag blir paff när jag ser den omedvetna inställningen hos deltagarna (vägran att inse behovet att dra ner utgifter trots att man bevisligen inte har pengarna till dem), men argumentet att det finns andra som förtjänat gåvopengar för att de hushållat bättre håller knappast. Precis detsamma kan man ju säga om de flesta dokuprogram på TV, från kändispoker till Big Brother.

• Åsa

AvalonC: Det är ju privata Trean så de är inte inblandade i TV-avgiften.

• Åsa

Det var en fin gest med körkortet. Vad jag tänkte var förstås dels att bilinnehav kostar en jäkla massa pengar (en kompis till mig räknade med motsvarande en dags jobb i veckan med alla utgifter, men det varierar förstås med hur dyr bilen är), dels att man får hoppas att hon klarar körkortet på de 24 lektioner hon fick för hon lär ju inte få råd att ta fler.

• Åsa

Tristanya: En av mina kompisar tog över femtio lektioner nyligen innan körskolan släppte upp henne. Men det beror förstås både på hur lätt man har att lära och om man har möjlighet att övningsköra med någon privat.

• Åsa

Kvällens avsnitt: "Lastbilschauffören Mattias och personliga assistenten Jenny har huset fullt av elektriska prylar. De äger ingenting utan allt är köpt på avbetalning i de 37 teknikbutiker där Mattias har kredit."
    Här ska tittas

Man80: Intressant bilkalkyl.

• Åsa

Skulle vara jätteintressant att se vad de kunde göra åt en låginkomsttagare som hamnat i ekonomiska svårigheter. Men i Lyxfällan-programmet ryms det som sagt knappast.

Svar på tråden lyxfällan