• grampus

    Är jag pappa?

    Hej Mangan!
    Sitter själv i samma båt som du just i detta nu. Min fru har idag fått tillbaka ett fint befruktat ägg och nu återstår två veckors väntande.

    Skrev i första tråden på denna sida om provrörsbefrukting i pappagruppen och håller med dig - hur kan detta ligga här under. Inte är jag pappa ännu och kan fira fars dag bara för att vi väntar på graviditetstestet . . . men du hittade som sagt hit också.

    Undrade just hur killar känner sig under det som kvinnan går igenom och du beskriver exakt det jag också kännt. Man är så maktlös och förstår helt enkelt inte vad som händer. Jag "trodde" mig förstå första gången, men helt ärligt fattade jag nog inget av vad som faktiskt hände med henne.

    Nu känner jag att jag förstått det hela bättre och det viktigaste är nog just att man finns där som ett stöd. Vill hon ha vatten och sedan ändrar sig till vatten med bubblor i när man kommer med glaset är det bara att hämta nytt. Så är det bara och ha tålamod. Den tjejen som man trots allt vill ha barn med kanske inte är sig lik under tiden som de är inne i denna period, men man vet att snart kommer man få tillbaka sin älskling som man en gång lärde känna henne.

    Viktigt tror jag också det är att prata om hur man känner det, både från din och hennes sida.

    Lycka till!

Svar på tråden Är jag pappa?