• fru Wanqvist

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del II

Ja så var det dags för del 2 för oss adopterade som nu fått egna småttingar, eller hur?

(nu är jag världens lataste så jag kopierar cs68s eminenta press i gamla tråden, rakt av Flört )

Själv är jag adopterad från Equador och min man är svensk.
    I april fick vi en liten dotter som hunnit bli snart 7 månader nu och är världens underbaraste lilla varelse!
    Mixen blev helt klockren!

När jag och min man är ute tillsammans händer det ofta att folk pratar över huvudet på mig och enbart vänder sig mot min man, av någon underlig anledning, precis som om jag inte förstår svenska (har bara bott här i över 30 år!).
    Då känner jag att jag måste överbevisa att jag verkligen är svensk också och artikulerar överdrivet mycket..
    Fast för det mesta går det bra!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

~ iah har mammas hjärta som i ett skruvstäd ~
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del II
  • Ahrodie

Myrna: neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! nu blir det sterilisering tror inte kroppen klarar mer om jag ska vara ärlig

• Myrna

Ahrodie: *Skrattar* Nej, jag förstår det. Jag känner mig som sagt gank sliten efter EN knodd... Är grymt impad av dig som hittills orkat med fem stycken!

• Oji

Hej hallå! Håller på att drunka i jobb så det är därför som jag knappt finns annat än på jobbet just nu Men jag ska ha två veckor semester över jul (jippie) och har massor som "måste" göras före... och faktum är att endast en julklapp har inhandlats än så länge så jag vete sjutton hur det ska gå i år... kanske måste ge över ansvaret till maken - eller NÄ!

Ahrodie: Kul att veta vad det blir för kön! Och antar att det är praktiskt med en till tjej med tanke på ärvda saker från din större lilla tjej.

Myrna: Jag är också otroligt imponerad av både Ahrodie, och Meandra5, som fixar så många! Jag skulle också vilja ha en riktigt stor familj... Verkar så himla mysigt!

Åter till arbetet! Ha en bra dag alla!

• F I N E

hallå...idag har jag varit på öppna förskolan och hämtat fotona som äntligen är klara. Jätte fina vart dom!
    Med tanke på att ungen vägrade att skratta...=)
    Hur är det med alla i julstöket...tycker ni att vi ska försöka börja kolla på nya datum inför en träff...nästa år??!
    Några intresserade???

• meandra5

Hallå där.eftersom vi vi så få sist..undrar jag om ni vill ses på ..typ..Julgransplundring..kan ordna lokal.resten kan vi fixa på vägen..Kram

• F I N E

MEANDRA - Jätte kul idé! =) Definitivt...ja vi blir vell ungefär lika många säkert...några faller nog bort av olika anledningar, brukar vara så, man får räkna med det =)
    Men jag tycker vi kör en lista...

Med på JULGRANSLUNDRING:

F.I.N.E.

• Ahrodie

Beroende på var, när och hur man tar sig dit.. samt rörlighet etc etc så skulle jag väldigt gärna vilja..

Med på JULGRANSLUNDRING:

F.I.N.E.
    Ahrodie

• maria1978
    Ahrodie skrev 2006-12-13 17:51:07 följande:
    Beroende på var, när och hur man tar sig dit.. samt rörlighet etc etc så skulle jag väldigt gärna vilja..
    Säger det samma

Med på JULGRANSLUNDRING:

F.I.N.E.
    Ahrodie
    maria1978
Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del II