• fru Wanqvist

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del II

Ja så var det dags för del 2 för oss adopterade som nu fått egna småttingar, eller hur?

(nu är jag världens lataste så jag kopierar cs68s eminenta press i gamla tråden, rakt av Flört )

Själv är jag adopterad från Equador och min man är svensk.
    I april fick vi en liten dotter som hunnit bli snart 7 månader nu och är världens underbaraste lilla varelse!
    Mixen blev helt klockren!

När jag och min man är ute tillsammans händer det ofta att folk pratar över huvudet på mig och enbart vänder sig mot min man, av någon underlig anledning, precis som om jag inte förstår svenska (har bara bott här i över 30 år!).
    Då känner jag att jag måste överbevisa att jag verkligen är svensk också och artikulerar överdrivet mycket..
    Fast för det mesta går det bra!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

~ iah har mammas hjärta som i ett skruvstäd ~
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del II
  • Oji

CuteD: Stackare! Hoppas att du blir frisk snart igen!
    Hm, är det någon som tänker komma idag eller inte? I annat fall behöver jag ju inte åka in till stan utan kan stanna i söderort direkt. Vore ju bra att veta, speciellt nu när vår "kontaktperson" blivit sjuk. Vad säger ni?

• F I N E

Jag hade tänkt komma...men känner som OJI att det är onödigt att åka in ifall ingen är där.

• Oji

Hur ska vi då göra F I N E? Ska vi ställa in och försöka igen en annan dag?

• Oji

F I N E: Kan jag skicka mitt mobilnummer till din inbox? Och om träffen ändå verkar bli av, dvs. om det verkar som om det är några fler som tänkt komma, så kanske du kunde SMS:a mig? Antar att detta borde bestämmas inom den närmsta timmen eller så? Hoppas att det är okej. Jag ber om ursäkt för min framfusighet som endast beror på att vi måste åka nu

Alla: Om vi inte ses idag hoppas jag att det blir vid ett senare tillfälle!

• Ahrodie

Oj!!! loggade just in här..

Jag har redan gjort upp med dottern om vilket tåg och så vi ska ta så vi kommer att vara där förmodligen någon minut efter 11 (beroende på tåget)

• F I N E

Men ok...då är vi åtminstånne tre som kommer att dyka upp...=)

• Ahrodie

Det kan ju vara fler.. det kanske inte är alla som har hunnit logga in här innan dom åker . Det blir ju lätt bökigt med barn och tåg och sånt.. Jag har inte hört annat från Meandra så jag tror hon kommer också.

• F I N E

Precis...bra. bara man att någon kommer att komma...som sagt! =)
    Syns där...måste börja göra mig i ordning och bege mig!

• Lovely SunShine

Hej hej 

Jag är adopterad från Mocambique (mapotu)
    men anser mig komma ursprungligen från Sydafrika, då mina biolgiska föräldrar härstammar där ifårn!
    Min sambo, är född i Etiopien!
    Har inga tidigare, men väntar en liten som ligger i magen!
    När jag berättade för mamma, så var det som hon hade väntat sig det, lite chockad va hon nog men hon tänker mycket på min ålder!
    Pappa sa grattis, den här dagen har du ju väntat på, så sant så sant!
    Så det känndes jätte bra, härom dagen kom det fram en vän till mig och sa grattis jag kan inte fatta hur det känns för dig att dina egna rötter ligger där inne  i magen!
    Hon såg mig, gud vad glad jag blev.
    Tanken har slagit mig men inte har jag fattat att det har slagit andra!
    Ni verkar ha haft baby träff idag, jag hoppas ni hade trevligt!
    Någon som karnske vill dela med sig om sina upplevelser i tankar under gravititeten?
    Ha en fortsatt trevli Lördag!
    KramZ
Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del II