• brokig

Varför inte klä sig efter kroppstyp?

Varför kan man inte inse att olika kroppar passar i olika sorters kläder? Jag väljer alltid att framhävda de kroppsdelar som ser vettiga ut och skyla de övriga för min och andras skull. Att välja lågt skurna jeans till ett kort linne när man har tio bilringar därimellan är verkligen osmakligt. Vill man gärna klä sig på ett visst sätt får man väl självklart göra det om man vill göra sig till allmänt åtlöje, men man kan väl i alla fall ha den insikten när det gäller ens barns kläder?

Idag var jag i en klädaffär där en mamma hade fullt sjå att försöka knöla in sin kraftigt överviktiga 12-årig (ca?) i några minimala trendkläder. Flickans mage hängde ner utanpå byxorna och tröjan lämnade inte mycket åt fantasin. Mamman överröste sin dotter med kommentarer om hur fint kläderna satt på henne medan jag bara kände hur det tog emot i mig. Okej om nu tjejen hade propsat på just de där kläderna, men här var det mamman som absolut ville att dottern skulle ha de där kläderna.

• Svar på tråden Varför inte klä sig efter kroppstyp?
  • E l l a
    Rabies skrev 2006-11-04 17:44:04 följande:
    Det är iofs skitäckligt när tjockisar springer omkring i lågt skurna jeans och magvisartröjor, och det borde räknas som misshandel.
    Håller med, kanske är det inte misshandel direkt men ibland håller ögonen på att trilla ut och man undrar verkligen om folk har speglar hemma. Det är riktigt jäkla fult, ibland på gränsen till vidrigt!
  • Melisabeth

Vart går gränserna för vad man skall få ha på sig och inte då??

Jag är rund, och jag tar inte på mig korta tröjor som visar magen eller lågt skurna jeans och hänger bilringarna utanför...
    Dock så klär jag mig gärna i "tajtare" kläder..... även om man skulle se skymt av bilring "igenom"... detta eftersom jag hellre bjussar på att jag har veck lite här och var genom kläderna än klär mig i tält som får mig att se dubbelt så stor ut....

Måste jag klä mig i tält eller får jag gå som jag gör??

• Bonanza

Alltså: missförstå mig rätt, jag tycker också att det är fult. Däremot tycker jag inte att det är värt att klaga på, folk gör som de vill helt enkelt. Jag tycker att det är superduperfult med stuprörsjeans, men folk får ha det ändå.

• hillson

Jag bryr mig inte hur folk klär sig..Finns större och allvarligare problem än några bilringar.

• Rabies

hillson: Ja, men inte som jag lider av dagligen.

• E l l a
    Melisabeth skrev 2006-11-04 17:52:02 följande:
    Vart går gränserna för vad man skall få ha på sig och inte då??Jag är rund, och jag tar inte på mig korta tröjor som visar magen eller lågt skurna jeans och hänger bilringarna utanför...Dock så klär jag mig gärna i "tajtare" kläder..... även om man skulle se skymt av bilring "igenom"... detta eftersom jag hellre bjussar på att jag har veck lite här och var genom kläderna än klär mig i tält som får mig att se dubbelt så stor ut....Måste jag klä mig i tält eller får jag gå som jag gör??
    Om bilringar, eller dyl syns under tajta tröjor det gör inget - det finns ju på så gott som alla, men på vissa hänger det en hel mage nedanför byxlinningen och en tröja vilar på den här bilringen ovanpå - det är INTE snyggt! Även om man inte skämms för sin kropp, så måste man väl vara medveten om att detta ser hemskt ut.
  • Fjuppan

Jo, jag tycker nog att alla tjockisar som inte har vett att gömma sitt fläsk eller helt enkelt låta bli att gå ut så att vi vackra människor slipper se dem, borde placeras på en öde ö utan käk så att fettona tvingas banta tills de dör!!!!!Flört

• hillson

Jag lider inte om jag ser en eller två bilringar.

Jag stör mig mer på människor som klankar ner på andra..

• Melisabeth

Håller med Bonanza..

Jag tycker stuprör är skitfult och speciellt på smala personer, för då ser dem ut som skelett - där man man väl snacka om misshandel??

*ironi* (folk får klä sig som dem vill, alla behöver inte gilla det, men man behöver inte gko på folk då)

• Diorlover

va fan ahr folk inte annat att bry sig om? trodde man passerat själva mobbing stadiet i skolan.. låt folk ha på sig va ddom vill Om dom nu vill ah blickar elelr dom kanske känner sig sexiga osv.. lixom shiit. vilken åsikt..
    Jag klär mig inte för ngn annan än mig själv och tycker dom inte om vad jag ahr på mig titta för fan inte då då!

Svar på tråden Varför inte klä sig efter kroppstyp?