• brokig

Varför inte klä sig efter kroppstyp?

Varför kan man inte inse att olika kroppar passar i olika sorters kläder? Jag väljer alltid att framhävda de kroppsdelar som ser vettiga ut och skyla de övriga för min och andras skull. Att välja lågt skurna jeans till ett kort linne när man har tio bilringar därimellan är verkligen osmakligt. Vill man gärna klä sig på ett visst sätt får man väl självklart göra det om man vill göra sig till allmänt åtlöje, men man kan väl i alla fall ha den insikten när det gäller ens barns kläder?

Idag var jag i en klädaffär där en mamma hade fullt sjå att försöka knöla in sin kraftigt överviktiga 12-årig (ca?) i några minimala trendkläder. Flickans mage hängde ner utanpå byxorna och tröjan lämnade inte mycket åt fantasin. Mamman överröste sin dotter med kommentarer om hur fint kläderna satt på henne medan jag bara kände hur det tog emot i mig. Okej om nu tjejen hade propsat på just de där kläderna, men här var det mamman som absolut ville att dottern skulle ha de där kläderna.

• Svar på tråden Varför inte klä sig efter kroppstyp?
  • Muckarn

Tycker samma sak men om folk som är över 40 de borde gömmas undan i Norrland med andra ord norr om Kungälv och sedan de där förbannade skåningarna snackar så konstigt nae ge Skåne tillbaka till Danmark, sedan har vi de där förbannade taxi chaufförerna som kör som galningar, och lastbils chaufförer som bara tar plats och smutsar ner, och kollektiv traffiken som bara är i vägen och aldrig i tid är de heller, sedan de där förbannade tonåringarna med deras skräniga musik och långa hår, och sean de där 20 - 30 åriga killarna som kör som bil tjuvar och har alldeles för högt ljud i bilstereon. sedan har vi de där invandrarna som kommer och tar alla jobb och lever på våra bidrag och mördar och våldtar, sedan har vi alla gnälliga mammor som bara går hemma och tar hand om sina oupfostrade sketungar och lever på föräldra penning. för att inte tala om all de där latte mammorna och curling föräldrar och de där farliga medierna som kvällstidningar och reklam tv, och sedan de där farlioga data spelen och internet bara våld porr och knark.
    Sedan de där förbannade hemlösa som srkäpar ner våra fina städer, och de där förbannade bönderna som bara sprider dynga omkring sig och klagar på EU.... mm ,,,,, mmm

• Fjuppan
    Muckarn skrev 2006-11-04 17:57:46 följande:
    Tycker samma sak men om folk som är över 40 de borde gömmas undan i Norrland med andra ord norr om Kungälv och sedan de där förbannade skåningarna snackar så konstigt nae ge Skåne tillbaka till Danmark, sedan har vi de där förbannade taxi chaufförerna som kör som galningar, och lastbils chaufförer som bara tar plats och smutsar ner, och kollektiv traffiken som bara är i vägen och aldrig i tid är de heller, sedan de där förbannade tonåringarna med deras skräniga musik och långa hår, och sean de där 20 - 30 åriga killarna som kör som bil tjuvar och har alldeles för högt ljud i bilstereon. sedan har vi de där invandrarna som kommer och tar alla jobb och lever på våra bidrag och mördar och våldtar, sedan har vi alla gnälliga mammor som bara går hemma och tar hand om sina oupfostrade sketungar och lever på föräldra penning. för att inte tala om all de där latte mammorna och curling föräldrar och de där farliga medierna som kvällstidningar och reklam tv, och sedan de där farlioga data spelen och internet bara våld porr och knark.Sedan de där förbannade hemlösa som srkäpar ner våra fina städer, och de där förbannade bönderna som bara sprider dynga omkring sig och klagar på EU.... mm ,,,,, mmm
  • Felicia6
    Intresssant att de flesta drar upp bilringar som exempel?

Själv tycker jag det är fult med massa olika saker på olika människor, men ja, jag får titta åt ett annat håll bara
    18/11 bär det av till Thailand på bröllopsresa
  • Melisabeth

Felicia - här gälde det väl i TS inte folk med stora näsor tec, utan "överviktiga" - eller folk som är för stora för sina kläder iaf.....

Annars är väl bilringar mest ett "lätt" exempel... Man jag stör mig också långt mkt mer på andra saker än bilringar =)

• Muckarn

Är inget fel på Sverige alltså Sverige består av allt Söder om Kungälv och norr om Varberg
     sedan klipper man ut Småland och Borås.

Det är Sverige det!

• Felicia6
    Melisabeth skrev 2006-11-04 18:03:36 följande:
    Felicia - här gälde det väl i TS inte folk med stora näsor tec, utan "överviktiga" - eller folk som är för stora för sina kläder iaf.....Annars är väl bilringar mest ett "lätt" exempel... Man jag stör mig också långt mkt mer på andra saker än bilringar =)
    I ts står:
    "Varför kan man inte inse att olika kroppar passar i olika sorters kläder? Jag väljer alltid att framhävda de kroppsdelar som ser vettiga ut och skyla de övriga för min och andras skull"

Det tolkar jag som att det gäller alla sorter? Sen tyckte jag att hon tog ett exempel som var en som var lite överviktig. Det är skillnad
    18/11 bär det av till Thailand på bröllopsresa
  • biomedbonus

flickan kan väl ha samma kläder men i SIN storlek!!
    tänk er själv att leka i kläder som klämmer ihop hela kroppen
    *aj*

• greta2

Jag tycker kanske inte heller att det är så snyggt om man har bilringar och korta linnen men jag tycker också att det är starkt att ha det om man trivs med det.
    Sedan bör man kanske välja något annat om man vill ta fram det bästa hos sig själv. Folk ser och dömer/bedömmer en ju efter hur man ser ut.

Svar på tråden Varför inte klä sig efter kroppstyp?