Inlägg från: Charlott29 |Visa alla inlägg
  • Charlott29

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vincent somnade kl 19:30 igår och han somnade snabbt. Kl 24 vaknade han och fick komma över i vår säng, sedan sov han till 6:30!!
    En bra natt med andra ord!

Idag ska jag tränas med alla andra människor i Gallerian... hua!

• Charlott29

En jobbig men ändå ok kväll/natt till ända.
    Försökte lägga Vincent kl 19:30 igår men det gick inte, slutade med att han gick och sov kl 21. Men det gjorde inte mig något för jag hade åkt hemifrån tidigt på morgonen och kom tillbaka vid 20:30 så jag var bara glad att han var vaken
    Vet heller inte hur mycket Vincent sovit under dagen, hans pappa är fortfarande inne lite på sovrutiner när Vincent var typ 6 månader så han kör efter dem fortfarande så om jag skulle få gissa så sov Vincent jättemycket igår.
    Natten har varit ganska jobbig, Vincent har hostat så han nästan kräkts. Har försökt hitta på olika sätt för att lindra, vi sov emellanåt och sedan fick han värsta hostattackerna. Jobbigt! Men vi kompenserade det genom att sov till kl 8 imorse, så jag känner mig ganska pigg ändå!

• Charlott29

Vår natt har varit ok. När vi vaknade av väckarklockan 6:30 så satt Vincent upp i sängen :-O
    Däremot var kvällen igår inget vidare alls!! Vincent var jättetrött vid halv sju. Vid sju gjorde vi kvällstoalett och gav välling och vid halv åtta när det var dags för sova så totalvägrade Vincent. Han skrek i högan sky så fort vi lämnade rummet och när vi var inne i rummet och satt på en stol brevid så ställde han sig bara upp i sängen och kastade ut nappen på golvet. Det slutade med att jag hade sådan sprängande huvudvärk att jag helt sonikt gav upp, det hela slutade med att han somnade på min mage framför tv:n klockan 21! Inte bra - jag vet!! På måndag när vi kommer hem från Dalarna ska vi verkligen ta tag i det här med insomningen, får väl köra 3-minutersmetoden eller något, även om den skär i hjärtat. Måste ju göra något - så här kan man ju inte ha det. Han är ju helt slut han med och sover sedan mer på dagen - det blir ju en ond cirkel...

• Charlott29
    Singhis: Vad skönt att Engla somnade om så du fick sova en stund till!

Här har natten varit lugn, men kvällen asjobbig. Vincent sov igår 8-9:30 samt 13-14 så vid 19:30 var han jättetrött. Vi försökte lägga honom men han vart hysterisk. Försökte i en timma att få honom att somna i sin säng men både bok, sång, vyss... ingenting funkade. Han vägrade ligga ner och skrek så han kräktes. Mitt hjärta blödde så jag tog upp honom och han fick somna hos mig, så fort jag satt mig i soffan somnade han, på mindre än en minut så han var ju helt slut.
    Förstår verkligen inte varför han inte vill sova i sin säng, har ju aldrig varit några problem tidigare? Någon som har större barn som haft samma problem? Vad gjorde ni?

När han väl somnat sov han dock i sin säng till 4:30, men då ville han stiga upp. Men eftersom inte jag ville det så låg vi och myste och sjöng lite och då somnade han om till strax före 7.  
  • Charlott29
    Singhis:
    Jag får också gömma smörgåsen för Vincent så att han äter upp gröten först. Men Vincent äter leverpastej på sin macka. Hua... men han tycker det är smaskens.
  • Charlott29

Natten har varit bra för en gång skull känns det som! Vi nattade Vincent kl 19:30 igår och efter 40 minuter (!!) "buffande" och sjungande så somnade han. Han skrek i 10 minuter och reste sig upp 36 gånger (vi räknade) innan han gav upp och lade sig tillrätta. Sedan sov han till 05:15 imorse! Hoppas, hoppas det är på väg åt rätt håll!

Nu sover han igen, plutten.

Att ÖF börjar v 5 tyckte jag lät väldans sent! Undrar om jag hinner gå dit innan jag börjar jobba då? Och jag som skulle skola in Tommy på öppna förskolan!!
    Tyckte de öppnade sent i höstas efter sommaren också...

• Charlott29

Amanda:

Ja tiden bara springer iväg! Läskigt när man tänker på det. Vad kul att det kändes ok att komma tillbaka till jobbet. Jag börjar ju snart också. Jag och min sambo pratade ett tag om att dela upp veckorna, men insåg sedan att inte någon av oss skulle kunna koppla av från jobbet de dagarna vi var hemma så vi bestämde oss för att ta helt föräldrarledigt bägge två istället. Vi har båda sådana jobb som det är lätt att "ta med sig hem" och sitta och klura lite på...

Någon 10-månaderskontroll fick Vincent aldrig gå på, men han ska på 1-årskontroll nästa vecka. Har dock smygvägt/mätt honom: 75 cm lång och 9775 gram, dagen före sin 1-årsdag!

• Charlott29
    Amanda:
    Jag börjar jobba den 1 februari - om exakt 3 veckor!
    Vincent ska börja dagis efter sommaren. Tommy ska vara pappaledig tills dess.

Ja då har du inte hunnit jobba mycket? Men om ni inte ska ha fler barn (!?) så hinner du ju jobba en del innan det är dags för pensionen
  • Charlott29
    Singhis:
    Jag är också kvar om än varit bortrest över helgen. Vincent har sovit jättebra hela helgen, jag tror knepet här kan vara att Vincent inte får sova för sent på eftermiddagen. I helgen har han sovit vid 9 och på eftermiddagen har han vaknat sedan 14, och sedan har han somnat på 5 minuter vid 19 och sovit till 6...
    Det kommer jag fortsätta med så långt det funkar.
  • Charlott29
    Singhis:
    Det låter exakt som Vincent var innan jul. Det löste sig helt av sig självt. Helt plötsligt sov han hela nätterna igen, men då kom ju fasen att han vägrade somna i sin egen säng på kvällen istället. Jag har också alltid varit noga med att Vincent ska sova i sin egen säng och han har aldrig sovit halva nätter inne hos oss förutom vid vissa faser så det verkar som att det inte spelar någon roll hur noga man är, vissa faser verkar komma ändå.
    Nu har Vincent blivit lite lättare att få att somna på kvällen. Han får vara vaken till 20 och samtidigt inte sova senare än 14 på dagen. Han somnar på 10-15 minuter och sover till 5:30-6:30. Helt okay. Hoppas det också håller i sig!
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2