Inlägg från: Charlott29 |Visa alla inlägg
  • Charlott29

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Singhis:
    Det har aldrig spelat någon roll för Vincent heller om han sovit sent på eftermiddagen heller. Inte förrän nu, de sista veckorna så har vi märkt att han kommer bättre till ro om han inte sover så sent på eftermiddagen. Innan har han kunnat sova kl 16-17 och ändå somnat vid 19:30.

• Charlott29

Amanda:
    Här har vi kommit fram till det motsatta. Vincent sover uruselt på natten om han sover dåligt på dagen. Det har dessutom både barnläkare och bvc-sköterska sagt att det tydligen är väldigt vanligt att det "hänger ihop", även om det kan låta avigt, men precis som allt annat är det ju olika från barn till barn
    Vincent sover 1.5 timma på fm och 1 timma på eftermiddagen, vanligtvis efter lunch.
    Vincent sover 20-06 och vi har provat allehanda metoder för att få honom att sova längre, både att låta honom sova mindre på dagen, vilket bara resulterar i ett trött och ledset barn redan vid 17-tiden eller att ha honom vaken till 21 och det resulterar ändå i att han vaknar kl 6...

• Charlott29
    Singhis:
    Ånej, stackars Engla och stackars er!! Hoppas det är en kort variant av magsjuka och inte som förra vändan!! Krya på er riktigt mycket! Hur har natten varit? Fler kräkningar eller tog det slut vid midnatt?

Amanda:
    Du är rolig du! Klart du har gjort någonting rätt då dina barn sover hela natten. Något rätt har vi nog alla gjort. Alla barn är ju olika och alla barn behöver olika rutiner, så är det ju bara...
  • Charlott29

Singhis:
    Hoppas det blir bättre under dagen då! Ops visste inte att mjölk var svårsmält... ska jag lägga på minnet.

• Charlott29

oj oj oj -- fler gustavsbergskändisar!!

• Charlott29

Singhis:
    Vad skönt att höra att det var en lindrig bacilusk!! Då är ni nog på benen snart igen!
    Vi hoppas på det! Förstår att lilltjejen är trött, det tär ju på en att kräkas, man blir ju helt slut. Hoppas hon sover ordentligt i natt också så att ni är på G igen imorgon!!

Själv har jag förstört min viktväktardiet med en semla på dellans idag men inte den största storleken... bara mellan....

• Charlott29

Singhis:
    Å vad kul med frissan. Jag ska dit den 3 februari så jag har ju hunnit jobba 2 dagar då. Lite trist, men hon hade ingen tidigare tid, får väl göra bästa möjliga av trasslet i 2 dagar
    Jag har varit duktig med maten sedan jag "bestämde" mig, men idag med semlan så var det svårt, men jag var ute och gick powerwalk 1 timma igår och idag gick vi fram och tillbaka till centrum, så jag kanske har gått av den... hoppas hoppas!

• Charlott29

Dronken:
    Semlorna på dellans är suveräna! Mumsi!! Ur den aspekten är det ju tur att man börjar jobba snart så man inte kan hänga där i tid och otid!

Singhis:
    Härligt att Engla sovit i sin egen säng och att hon mår bättre! Du får sova när Engla sover på förmiddagen!

Vincent somnade kl 20 igår och vaknade vid 5-tiden, det var min tur att sova så T gick upp med honom. Men de väsnades så så jag kunde ändå inte sova men är ganska pigg ändå. Längtar till helgen nu!!

• Charlott29

Singhis: Nä, vi trodde inte heller Vincent vaknade 5 längre Kanske kan det ha att göra med att han fick sova en lur mellan 16-16:45 igår, han var så jäkla trött och ledsen så jag gjorde om rutinen lite... det verka ha straffat sig direkt... puh

Var på PoP rean i måndags på både globen och skanstull. Sååååå utplockad! Fanns knappt någonting kvar i storlek 80-86. Och ändå startade den i söndags. Då hade en kompis varit där och det hade varit säkert 1 timmas kö till kassan. Jag kom dock hem med tre stycken tröjor... byxor fanns nästan ingenting där tyvätt. Hoppas det är bättre i nacka

• Charlott29

Jag funderade på det där men vågar inte köpa någon overall till nästa vinter. storlek 92 är väl 1,5-2 år? eller är det olika från affär till affär det också? Har sett att 86 är 1-1,5 år på många affärer...
    Svårt det där...

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2