Inlägg från: Charlott29 |Visa alla inlägg
  • Charlott29

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Singhis:
    Jag menade ju att du kanske kan prova anna wahlgren metoden när hon vaknar på nätterna och inte kan somna om.
    Jag minns ju när du vänjde henne av vid vällingen på natten men jag tänkte att anna wahlgren metoden kanske funkar även om de bara vaknar på natten och har svårt att somna om?

• Charlott29

Singhis:
    Jag vet inte, men hennes son hade inte heller några problem att somna på kvällen. Men han vaknade på natten och vägrade somna om - i hans fall innan han fick välling - men det borde ju funka om de bara är ledsna också? Har ingen aning faktiskt, men det kanske kan vara värt ett försök att kolla upp och prova? Det kan ju funka...

• Charlott29

Singhis: Hur har det gått för dig?

• Charlott29

Singhis:
    Vincent äter 1-årsgröt. Han äter välling vid 19:30 på kvällen och äter morgonvälling 6:30-7 så han klarar sig jättebra på den. Det är fullkornsvälling han äter, från Nestlé.

• Charlott29

Singhis
    Ja naturligtvis var det välling jag menar men han äter 1-årsgröten också, men inte på morgonen/kvällen. Jag körde både 8 månaders och 1 årsvällingen parallellt och blandade 50/50 i någon vecka för att vänja magen.

• Charlott29

Singhis: Men 6:30 är väl helt okay att gå upp?! Då tycker jag att jag har fått sovmorgon
    Vincent somnade redan 19:15 igår och vaknade 4:30, fick komma in till vår säng och somnade om till 6:15.
    Känner mig ändå trött - längtar till helgen då man får sova lite

Shoppade förresten loss på Esprit igår (igen). Köpte ett par svarta byxor och sedan gled jag vidare till MQ och köpte en klänning. Måste ju förbereda sig inför jobbstart

Snöväder idag igen. Mysigt!

• Charlott29

Singhis:
    När jag var på Esprit för en vecka sedan hade de ett reahörn, köpte ett par gråa kostymbyxor på 30% så de kostade 420:- istället för 599:-, men annars tyckte jag inte de hade så mycket. Igår var jag inne i centrum och kikade inte ens på reahörnet, såg lång väg att det inte var något jag ville ha Men vilken underbar butik de har i gallerian, jag skulle kunna shoppa ihjäl mig där!

• Charlott29

Singhis:
    Jopp, Vincents period höll också på ca 1 månad. Och det är efter den perioden som han inte kan sova sent på eftermiddagen för då blir det en helveteskväll/natt sedan.
    Vincent sover på förmiddagen vid 9 och sedan vid 13. Prova att låta Engla sova inte så sent på eftermiddagen, kan ju vara värt ett försök.

• Charlott29
    Så här ser Vincents mat/sovtider ut och har gjort i cirka 2 månader.

5:30-6 Vaknar
    6:30-7 Välling 200 ml
    8-9 Sover
    9:30-10 Mellis - Gröt med smörgås, mjölk att dricka till.
    12:30-13 Lunch
    13-14 Sover
    14:30 Mellis - frukt
    16 Middag
    19:00 Välling 200 ml
    19:30-20 Sover
  • Charlott29

Hej hej,
    Här är en kille som ville gå upp med sin pappa kl 5. Han gjorde då all time high vad gäller "nr 2" så det var bara att ta in honom i badet tydligen (jag sov så sött då det var min sovmorgon ). Sedan hann de inte gå och sova igen så nu sover Vincent så skönt, så skönt... jag är faktiskt ganska pigg idag!
    Men insåg när T gick till jobbet att om 3 (TRE!!) dagar är det jag som tar på mig varma jackan och pulsar (nåväl) iväg till bussen klockan 7 på morgonen!! Hua...

• Charlott29

Singhis,
    Jag ser också fram emot att börja jobba, men jag ser inte fram emot att gå till bussen i -8 graders kyla klockan 7 på morgonen
    Och nattvaken kommer jag inte ifrån eftersom vi delar på det och tar varannan natt
    Tror att det är bra att pappa kommer in med lite ny energi och hittar på saker på sitt sätt!

• Charlott29

Singhis,
    och du fortsätter göra dina pinocchio-fynd

• Charlott29

Singhis,
    Aha, det var väldigt länge sedan jag var där.
    Hur känns det att börja jobba då? På måndag är det verklighet eller hur ?
    Hur känner J för att vara "hemma-pappa"?
    Jag ser väldigt mycket fram emot att börja jobba faktiskt. Ska bli kul att komma igång igen...
    Idag var jag hos frissan och gjorde Slingor och klippning och hade Vincent med mig! Blev lite panik, skulle varit där på lördag men frisören skulle resa bort så det var idag eller om typ 2 månader. Men det gick sååå bra! Vincent lekte så fint och var så glad hela tiden.
    Sedan gick jag och beställde en manikyr samt nagelförlängning. De hade inte tid förrän 3 mars, men den som vill vara fin... Det ska bli kul i vart fall , mina naglar är en katastrof! Detta är sista utvägen, sedan har jag provat allt.

• Charlott29

Monkan10,
    Jag vet inte riktigt när våra rutiner blev, de har dessutom ändrat lite efterhand. Men innan de börjar med fasta mattider är det ju svårt. När Vincent ammades hade vi inga som helst rutiner, förutom vid läggdags, men när han började med vanlig mat så har rutinerna kommit mer och mer så vid 6-7 månader kanske. Men som sagts, de har ändrats en del efterhand...

• Charlott29

Hej hej,

Sista morgonen innan jobbstart!
    Vincent vaknade kl 04:54 imorse men jag envisades lite så han somnade om till 6:30! Skönt för det var min gå-upp-morgon.
    Sedan blev det välling och mys framför lattjo lajban. Är inte så sugen på att låta Vincent titta på tv, men lattjo lajban är ju 10 minuter så det kan väl inte vara så farligt!?

Singhis,
    Vad härligt att Engla sover hela natten! Du måste ju känna dig mycket piggare även om hon vaknad kl 5?

Idag blir det fix och don här hemma innan jag "lämnar över". Sista tvättmaskinen ska tvättas på myyyyycket länge Vi hade en regel att den som är hemma sköter tvätten. Såååå nice!!

• Charlott29

Singhis,
    Det blir mycket lek på förmiddagen. Han äter välling när han kommer upp och sedan är det lite påklädning. Sedan lek lek lek och åter lek. Vid 8 vill han sova och sover 1 timma, sedan är det mellis... sedan brukar vi gå ut på något kul eller så är jag hemma och fixar så går vi ut efter lunch. Brukar bero på vädret.

• Charlott29

Singhis,

Börjar jobba imorgon! Blev lite tokigt, tyckte 1 februari lät bra utan att titta i almenackan men det blir nog bra, kan förbereda skrivbord/dator och sånt så kan jag ju börja jobba "på riktigt" på måndag. Tar ju alltid tid om it-avdelningen ska hjälpa mig, de har ju inte bara mig att hjälpa

Jag brukar byta blöja på honom och sedan lägger jag honom mitt emellan oss i sängen och "buffar" honom i rumpan. Till en början brukar han villa sätta/ställa sig upp men jag är envis och lägger honom ner igen. Efter ett tag ger han upp och somnar

Ingen välling innan tidigast 6, är livrädd att han ska vänja sig vid att äta nattmål, när han aldrig har gjort det tidigare...

Nä, man kanske inte behöver vara nojig över tv-tittandet, vet inte varför jag är det.... men då känns det lite bättre att låta honom titta på lattjolajban, han tycker det är jättekul när de sjunger och har sig...

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2