• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Kärleksdronken skrev 2006-12-19 08:19:59 följande:
    Singhis, Spelet verkar jättekul, känns som att det är lite mer frågor i tiden än TP (inget om Wimbledon på gräsmatta 1967... ) Om tomten är snäll mot dig kanske vi kan ha en speldag i Januari? Istället för promenaden.Du är ju redan kändis, det kanske blir lite tjatigt med samma person i lokaltidningen hela tiden hi hi
    Jag älskar att spela spel, så speldag i stället för promenad låter kul. Inte lika ansträngande heller
    * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis

Monkan,
    Bebisar har ju perioder då de sover oroligt, t ex om det händer mycket i utvecklingen brukar de sova oroligt. Tror att det är någon gång när de är mellan 6-9 månader som de sover oroligt och drömmer mycket. Många bebisar kryptränar i sömnen. Bvc säger ju att när bebisarna fyllt 6 månader behöver de mer näring än bara amning.

• Ninis

Engla har fortfarande 39,5 i feber. Konstigt att inte alvedonen hjälper. Hon har fått alvedon 4 gånger per dygn, mer än så får man ju inte ge. Första alvdonen fick hon i söndags kl 19:00. De ska väl inte gå med hög feber mer än 3 dagar väl? Sen ska man väl åka in till Sachsska och kolla så det inte är någon annan infektion som man behöver medicin till? Det kommer flera kilo grön snor varje gång hon nyser!

• Ninis

Har precis pratat med Sjukvårdsupplysningen och de tyckte vi skulle åka in till Sachsska och kolla upp så det inte är någon infektion i kroppen eftersom febern inte går ner. Hon sa att det kan ju vara så att Engla har ännu högre feber och att alvedonen tar ner några grader så det visar 39,5.

Det konstiga är ju oxå att Engla inte vill sova, varken på dagen eller natten. Hon är oxå väldigt kinkig. Fort man petar på henne kan hon börja gråta.

• Ninis

Det gick fort på Sachsska. Kom dit kl 18 och vi var klara kl 20. Det var 3 barn före Engla så det var skönt att det inte var fullt med folk där. Engla har öroninflammation igen. Det var en lätt rodnad på högra örat, precis som förra gången. Eftersom hon hade öroninflammation för en månad sedan och åt penicillin i 5 dagar då, så ökades dosen på nu till 10 dagar. Hon fick Ipren oxå. Fick tips av läkaren att man kan varva Alvedon och Ipren om inte Alvedonen tar ner febern. Då kan man ge tabletter var tredje timme, alltså varannan gång Ipren och varannan gång Alvedon.

Förmodligen är Engla ett öronbarn. Frågade läkaren om det är ärftligt och det är det. Jag hade öroninflammation ofta när jag var liten. Hade sista när jag var 15 år.

• Ninis

God morgon!

Engla har sovit bredvid mig hela natten ända till kl 06:10 utan ett pip, inte ens en nappistoppning! Verkar som Iprenen gjorde underverk. Febern är nu nere i 37,9. Hennes normala temperatur är 37,2.

Dessvärre vaknade jag vid 03:30 och var alldeles tjock i halsen. Nu har jag ont i kroppen oxå. Vet ej om jag har feber. Har tagit en alvedon. Kul jul! Ikväll när J kommer hem ska jag åka och handla julmaten. Vill inte skicka J för han glömmer ALLTID något när han ska handla.

Amanda,

Vi var på VC i går morse och då såg allt bra ut. Öroninflammation kan utvecklas väldigt snabbt, från en dag till en annan. Så det gäller att inte åka in till sjukan för tidigt för då syns det inget i öronen.

Kul för er att bli lokalkändisar Ska hålla ögonen öppna nästa vecka när NVP kommer i brevlådan.

• Ninis

Engla och jag har sovit sedan 11:30! Engla sover fortfarande! Behövde verkligen vila, jag är öm i hela kroppen och har ont i halsen. Känner mig fortfarande hängig men lite piggare. Tur för mig att Engla ville sova lunch i dag. Hon har ju nästan slutat göra det. Men hon var väl trött och hade några timmar att ta igen efter nästan inte ha sovit alls under två dygn.

Carina och Monkan,

Ja, febern verkar ge med sig. Kollade innan vi lade oss och då visade tempen 37,7 så det går åt rätt håll.

• Ninis

Äntligen hemma. Gick bra att handla. Först åkte jag till Ica i Mölnvik och köpte barnmat eftersom Coop alltid har slut på barnmaten plus dåligt sortiment. Sen till Coop och handla julmat. Nu är jag helt slut. Har så ont i halsen så jag knappt kan prata.

Milla,
    Krya på er! Hoppas ni blir friska till jul.

• Ninis

I natt har jag haft ont i halsen och har haft svårt att sova. Nu när jag vaknade hade jag ingen röst kvar, kan bara viska. Sitter och dricker te för att det kanske ska bli bättre. Hade önskat att J kunde vara hemma med Engla i dag men han har jättemycket på jobbet och sen ska han handla julklappar till mig. Typiskt karlar att göra det i sista minuten!

Engla sov bra ända till 03:30. Sen tyckte hon att det var morgon och ville inte sova. J gick upp med henne och gjorde en "helrenovering" i badrummet med ny blöja, näsdroppar etc. Sen somnade hon om vid 04:45 och sov till 06:30.

Monkan,

Engla tittar på Playhouse Disneychannel varje dag och hon älskar det. Jag tror inte det är någon fara bara det är med måtta. Vet inget barn som blivit onormalt genom tv-tittande.

• Ninis

Amanda,
    Det är alltid svårt att vet om man smittar. Men samtidigt kan man inte isolera sig heller. När Engla var nyfödd kom en kompis hit med sina två småsnoriga barn och sa att det inte är någon fara för småsnoriga är alla barn. Och Engla blev så klart smittad och blev jätteförkyld. Gamlingar kanske är lika mottagliga för baciller som nyfödda, vad vet jag?!

Min röst har kommit tillbaka lite så jag kan prata med svag röst. Jag har inte ont i kroppen längre heller. Engla sov två timmar på förmiddagen och jag sov en timme.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2