• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Gud, vad mycket folk det var på stan. Jag letade efter mina ugnssäkra portionsformar på Åhléns och Cervera men de var slut. Stressade vidare till Duka och där fanns de! Skönt för Engla var jättearg så fort vi var inne i affärer. Tackar gud för majskrokarna! Det höll henne lugn medans jag stod i kö och skulle betala. Var helt slut sen och orkade inte ge mig in bland alla folk på H&M och leta skjorta till Johan. Han får byta den själv någon annan dag.

I morgon ska vi handla nyårsmaten. Måste även till Lekit i Mölnvik och handla en ny snuttefilt till Engla. Johan lyckades slarva bort den i Sickla i går. Tur att vi har två!

Lotta,
    Du kan nog vara tacksam för att det inte blev någon shopping för dig i dag. Det var näst intill omöjligt att ta sig fram i affärerna med vagn!

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis

Dronken,
    Jag har tydligen varit snäll i år för tomten kom med Stockholmsspelet

Kan tänka mig en liten promis eller fika på fredag vid lunchtid om du vill? Nu ska jag kolla på film på 4an.

• Ninis

God morgon!
    I dag vaknade Engla redan kl 04:30, stoppade i nappen och hon sov vidare. Men hon hostade lite då och då så kl 5 var hon vaken igen. Hämtade henne till vår säng och hon halvsov till 05:30. Då blev både J och jag väckta av att hon drog i våra näsor och så fort vi tände lampan så vinkade hon åt oss  Hon har nämligen fått dille på att vinka. Hon vinkar till nyhetsuppläsarna på tv, tanterna i affären, till spegeln osv. Vi satte på teven och kollade lite tillsammans. Fixade välling vid 06:30 och sen ville Engla sova direkt. Har aldrig hänt förut. Så hon somnade mellan oss vid 06:40 och sov till 09:00. Skönt!

Dronken,
    Jag kommer ha bilen. Så det vore bra om vi bestämmer i dag vart, när och hur för i morgon. Ska vi säga att vi möts kl 11:00 som vanligt?

Promenadlista; liten promenad eller fika vid lunchtid

Fredag 29:e december

Kommer:
    Dronken
    Singhis

• Ninis

Dronken,
    Ja, spelar jättegärna Stockholmsspelet hemma hos mig efter helgerna

• Ninis

Dronken,
    Jag brukar oxå få för mig att klippa lugg emellanåt. Men jag lärde mig av misstaget sist. Ville ha en sån där rak och avskuren lugg som ligger platt men jag har lite självfall i håret (blev ännu mer efter jag fick barn) så luggen spretade åt alla håll. Det var nog 2 år sedan. Kommer inte att göra om det misstaget igen! Däremot har jag i dag bokat tid hos frisören till den 20 januari. Ska tona håret mörkt och klippa mig så man blir fräsch tills man börjar jobba

• Ninis

Promenadlista; liten promenad eller fika kl 11:00
    Fredag 29:e december
    Mötesplats: Runda huset

Kommer:
    Dronken
    Singhis

• Ninis

Dronken,
    Jag ska parkera på stora parkeringen vid Konsum. Måste in och köpa kattmat på djuraffären. Kan vi mötas utanför djuraffären kl 11:00 i stället?

• Ninis

Lotta,
    Hur gick det med shoppingen i går? Hittade du några fynd? Och kunde du ta dig fram med barnvagnen inne i affärerna?

• Ninis

Lotta,
    Ja, det är så jobbigt att ta på och ta av kläderna hela tiden när man går in och ut i affärer. Förstår att du inte hade ro att leta kläder ordentligt. Man kan inte riktigt koncentrera sig på att leta kläder ordentligt när man har de små med sig. Man tar något som ser bra ut och sen när man kommer hem kanske man inte är så nöjd ändå med plaggen. Ska lämna Engla hemma någon dag och åka in till stan själv och kolla i affärer. Har oxå ett presentkort på H&M.

• Ninis

Dronken,
    Har du hämtat dig från dagens vilda fikastund? Det gick lite vilt till i dag när vi fikade. Ett av barnen råkade välta hela bordet så all mat och porslin föll i golvet med ett klirr! Det var inte ett enda öga som inte tittade på oss . . . .  Sånt som händer när man har barn

Har lagt ut 4 bilder från Julafton i galleriet. På några av bilderna har Engla på sig riktiga retrohängselbyxor. Det är mina byxor som jag hade när jag var liten  Det du Dronken!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2