Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
Lotta,
Det skulle stå FUNDERA, inte fundra . . . . ![]()
Lotta,
Det skulle stå FUNDERA, inte fundra . . . . ![]()
Lotta,
Jag köpte en Brio gåvagn på loppis i Eskilstuna för 40 spänn! Den var som ny.
Vart har du köpt den där tyhjälmen och vad kostade den? Har Vincent på sig den hela tiden när ni är hemma?
Tack för en trevlig promenad och lunch!
Allt kändes jättebra med nya bvc-sköterskan. Det är lite mer "go" i henne än den andra mesproppen jag hade innan. Och man för en dialog med henne, inte en monolog som man gjorde med den förra. Engla väger nu 8790 g, är 71 cm lång och huvudomfånget är 46 cm. Hon följer sin kurva perfekt. Jag fick info om olycksfall och sjukdomar samt två broschyrer med mig hem. Frågade om det där med att Engla inte äter bitar i maten och hon sa "lugn, hon är ju bara 8 månader". Hon sa att när barnen själva börjar äta med sked brukar de vilja ha bitar i maten. Så hon sa att det bara är att köra på med mixern eller köpa 6-månadersburkar, precis som vi gör. Sen kollade hon lite andra saker som hör till utvecklingen. Fick en ny tid den 9 januari, det känns som en evighet bort.
Amanda,
Jag känner mig inte tvingad att följa med varje vecka fast jag startade tråden denna gången. Man kommer när man kan helt enkelt ![]()
Pannkakan,
Ja, man måste ta det lugnt när man ska övertala karlar om något. Man börjar lite försiktigt att så en tanke och sen tar man upp det lite då och då när de är på bra humör. Och efter ett tag tar man tag i saken och försöker säga det som att det är de som kommit på det hela
Man kan muta med att de får välja färg eller fälgar till vagnen, eller kanske t o m modell ![]()
Pannkakan,
Jag har tjatat om en skinnsoffa flera månader och nu börjar maken på allvar börja intressera sig. Nästa gång hann vinner i poker blir det en soffa har han sagt
Och han brukar vinna ganska ofta. Vi köpte ny kyl och frys för pokerpengar för ett tag sedan.
Pannkakan,
Det varierar lite hur mycket han vinner. Men just nu är det en förlorarperiod men hoppas det vänder snart igen.
Englas mått igen:
vikt 8790 g
längd 71 cm
huvudomfång 46 cm
Ja, jag såg ju i dag att Emilia är en lång tjej ![]()
Själv ska jag sova snart så jag orkar upp kl 5. Ska spela in premiären av Grey´s Anatomy så har man något att kolla på i morgon bitti.
Typiskt, jag hade tänkt lägga mig kl 20 i dag men det gick inte. Engla vaknade kl 20:15 och var jätteledsen. Har varit och stoppat in nappen och klappat huvudet säkert 4 gånger fram till 20:30. Sen var det tyst i en kvart och jag tänkte precis lägga mig och då började hon gråta igen.Hon brukar sällan vakna igen på kvällen efter att hon somnat, bara om hon är sjuk. Tänk om hon får öroninflammation igen!
Engla var jätteledsen så jag tog upp henne. Verkade inte som hon drömde för hon var vaken och grät. Hade satt på en up&go-blöja och tänkte att det var den som inte var bekväm, så jag bytte blöja och passade samtidigt på att kolla tempen men hon har ingen feber. Sen fixade jag lite mer välling i fall hon var mer hungrig (tillväxtperiod kanske) men hon åt bara 80 ml. Har lagt henne i sängen igen och nu är det tyst, peppar peppar . . . . Pratade med maken nyss och han kommer hem om en timme, trodde han. Han har skivsignering med ett amerikanskt band på Bengans. Det började kl 17 och skulle bara hålla på en timme drygt, men det var helt galet med folk så det håller på ännu!
Engla vaknade inget mer så jag kunde sova. Däremot har hon blivit ännu mer morgonpigg än hon någonsin har varit i hela sitt liv! I dag vaknade hon 04:55. Stoppade in nappen och gick och lade mig men vid 05:15 tröttnade hon och ville gå upp. Känner mig rätt död. Det som är positivt är att hon sovit två nätter i rad utan nappistoppningar om man bortser från att hon vaknade på kvällen. Så det är skönt att slippa kliva upp på natten.
Pannkakan,
Trodde du oxå skulle vara vaken nu ![]()
I dag har vi varit och lunchat hemma hos en mamma i onsdagsfikatråden. Hon bor på Lilla Essingen så det var en bit att åka. Tog sällskap med Chrizzy.
Vilket äventyr jag och Chrizzy var med om på hemvägen! Vi fastnade mitt på Värmdöleden för det var en stor trafikolycka så båda körfälten var avstängda. Satt fast där i 40 minuter, precis den tiden som både Engla och Max brukar äta middag. Som tur var hade jag en fruktpuré i väskan som Engla och Max fick dela på. Sen hade jag en drickfärdig välling som de kunde dela på om det skulle krisa sig ordentligt. Men det behövdes inte, Engla nöjde sig med frukten och hon fick ju rätt mycket mellanmål innan vi åkte från Essingen. Var inte hemma förrän kl 18:00! Så det tog 2,5 timme att komma hem från Lilla Essingen
Jag brukar alltid ha en drickfärdig välling och en fruktpuré i väskan för nödsituationer, som i dag. Vore inte kul att ha en tom väska och en hungrig bebis!