• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

God morgon!

Känner mig rätt utvilad faktiskt. Jag somnade 19:45 och vaknade strax innan kl 4. Gick upp och drack vatten. Sen hann jag bara lägga mig igen så hörde jag Engla pipa. Gick in och kollade, hon hade hamnat på tvären så jag lade henne rätt och hon sov vidare till 05:30! Vi har lagt henne 19:30 två dagar i rad nu, ska nog fortsätta med det. Bättre att hon vaknar 05:30 än 05:00!

Tror inte hon vaknade i går kväll. Om hon gjorde det så hörde inte jag något i alla fall. Hade sagt till maken att han fick ta kvällspasset om hon skulle vakna.

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis

Maken sa att Engla hade vaknat tre gånger i går kväll. Jag måste ha sovit djupt för jag hörde inget. Men jag sov iofs med stängd dörr.

• Ninis

Pannkakan,
    Jobbigt för dig låter det som. Hoppas du får sova bättre i natt.

Själv har jag haft hur mycket energi som helst i dag. Har shoppingpromenerat med Dronken. Handlade en jättefin täckjacka med tillhörande byxa på Pinocchio. Lyckades pruta ner det från 100 kr till 60 kr!!! Det var några lösa trådar i jackan. Sen köpte jag en fleecejacka från PO.P för 100 spänn. Tog sedan svängen förbi loppisgaraget i Tallåsen och där köpte jag två mössor till mig själv för 20 kr/styck. Sedan lunchade vi på Gustav och efter det åkte jag till Coop och veckohandlade, så jag var inte hemma förrän 16:00.

Har ni köpt farsdagpresent? Jag har inte gjort det, fick ju ingen morsdagpresent. Men jag köpte lussebullar så vi kan fika på söndag efter babysimmet 

• Ninis

Någon som ska på invigningen av babycaféet i Mölnvik i morgon?

• Ninis

Morrn!

I dag vaknade Engla kl 04:40 och ville inte sova mer. Flyttade över henne till vår säng. Hon låg och snackade en stund sen tröttnade hon och då fick hon sitta upp och filosofera en stund. Vi gick upp kl 6.

Om det regnar i dag ska vi ev åka på invigningen av det nya babycaféet i Mölnvik. Om det inte regnar ska vi putsa fönstren, för det har vi inte gjort på typ ett år eller så. Sen måste vi kratta löv oxå.

Amanda,

Vilka fynd du gjorde. Jag fick oxå SMS från Lindex i går om rean.

• Ninis
    Amanda skrev 2006-11-11 07:03:10 följande:
    Singhis:Ja det var riktiga fynd jag gjorde Hade Tallås-loppisen mycket mössor?Är det de som hon stickar själv?Skulle nog behöva några mössor till mig själv.
    Japp, fanns många mössor. Hon stickar dessutom på beställning. Dronken beställde en röd mössa.
  • Ninis
    Amanda skrev 2006-11-11 07:25:41 följande:
    De har inga speciella öppettider eller hur?Man går bara förbi eller hur är det?När ska Ni dit nästa gång?
    Nä, det är inga speciella öppettider. Man får gå förbi och plinga på och se om hon är hemma. Jag vet inte när jag ska dit nästa gång. Har inte beställt någon mössa. Jag köpte ju två stycken i går, det räcker
  • Ninis

Läkaren sa att antingen finns det receptbelagda tabletter eller receptfri kortionspray som heter någonting på B. Kommer inte ihåg namnet men det är bara att fråga på apoteket. Min täppthet släppte dagen efter jag ringde läkaren så jag har inte varit på apoteket.

Vi har inte bestämt något om promenad nästa vecka. Har inte hunnit kolla hur det ser ut i min kalender nästa vecka Men vi ska ju till babycaféet i Mölnvik på tisdag.

• Ninis

Lotta,
    Ni är säkert inte ensamma på Ikea i dag när det regnar Skrattande

Vi har varit på invigningen av babycaféet i Mölnvik. Kom dit vid 11:30 och det var nästan tomt på folk. Det var typ Dronken, Hubba bubba och jag där (och några fler). Kändes nästan som en vanlig tisdagsfika förutom att Johan var med Det kom dock lite mer folk när vi gick därifrån. Hade trott att det skulle vara skoförbud där inne men det var det inte så det var smutsigt på golvet så jag ville inte släppa ner Engla där. Och värre smutsigt lär det bli när det är snöslask ute. Det fanns ett litet bollhav i ena hörnan, bakom ett fikabord. Kändes inte som bollhavet stod så bra borta i hörnan. Det får ju inte plats så många om man måste knöla sig in bakom bordet. Hade oxå trott att det skulle finnas lite mer leksaker för bebisar. Det fanns två gunghästar och någon typ av hög madrass eller vad man ska kalla det. Men det är i alla fall bra att det finns ett babycafé att gå till här i Mölnvik. Blir säkert jättebra när Dronken öppnar sin butik där oxå

• Ninis

Dronken,
    Trist att inte Stellan gillade farsdagpresenten.

Låter bra med skofritt och stoooora leksaker Och danska kläder blir suuuper!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2