• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Hubba Bubba skrev 2006-11-08 19:51:00 följande:
    Onsdagsfikatråden???
    Vi är några mammor här på FL som började träffas i september förra året när vi var gravida. Vi hade alla BF i februari. Och vi har fortsatt att träffas även efter att våra bebisar har fötts. Så vi har stående fika varje onsdag, ibland har vi även "hemma-hos-fika".
    * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis

Amanda och Dronken,
    Vad ska man göra med 10 pepparkorn för att lindra kräksjuka???

• Ninis
    Chrizzy skrev 2006-11-08 19:45:07 följande:
    tach singhis för purén. max är helt ur gängorna vill inte sova. är övertrött.
    Engla fick ju äta sen middag i dag, dvs kl 18:00. Så hon fick vara uppe till 19:30 då hon fick välling. Får se om hon sover längre i morgon, men det gör hon säkert inte. Hon brukar vara som en klocka!
  • Ninis
    Amanda skrev 2006-11-08 20:13:59 följande:
    Singhis:Du ska svälja dem hela Sedan är det bara att hålla tummarna för att du inte blir smittad.Du sväljer dem alltså om någon i din närhet åker på kräksjukan.
    Åh, herregud - svälja 10 pepparkorn! Storknar man inte då??? FörvånadPenga mun
  • Ninis

Nu ska sova. Engla verkar sova bra. Hoppas hon sover hela natten så jag är utvilad i morgon.

God natt på er!

• Ninis

God morgon!

Precis när jag hade skrivit att jag ska gå och lägga mig så lät Engla. Jag väntade med att gå in och då blev det tyst. Så jag gick och lade mig kl 21:00. Klockan 22:07 började Engla gråta så jag gick in, hon var helt otröstlig och ville inte ha nappen. Blev tvungen att ta upp henne och trösta. Efter en stund lade jag ner henne igen och hon ville ha nappen och vände sig i sovställning. Men det dröjde bara 2 minuter så var hon lika ledsen igen, så jag fick ta upp henne igen. När hon lugnat ner sig andra gången somnade hon om. Det är tredje kvällen i rad hon vaknar mellan 20-22 och är ledsen. Undrar varför??? Tänkte först att det är nattskräck men då är ju barnen okontaktbara och det var ju inte hon. Nattskräcken brukar utlösas ungefär två timmar efter de somnat, precis innan de går in i djupsömn.

Sen vaknade Engla kl 02:50, stoppade in nappen och gick och lade mig. Dröjde 10 minuter så började hon gnälla. Jag var såååå himla trött så jag hämtade henne till vår säng, jag var ju själv så det fanns gott om plats. Men då började hon hicka och det ville inte ge sig. Hämtade vatten men hon ville inte dricka så jag fick vänta tills det slutade, vilket tog 45 minuter. Så jag somnade om strax innan 4 och sen vaknade Engla 05:30 och var ledsen. Satte på tv:n en stund och sen gick vi upp.

Tur att vi ska vara hemma i dag för jag måste sooooooova! I natt hade jag jätteont i bröstet, precis till höger om bröstkorgen, när jag var vaken. Precis som kroppen inte pallar att vara trött längre. Men nu på morgonen är det borta. Har känt så förut.

• Ninis

Pannkakan,
    Ja, det är jobbigt med sådana nätter som vi haft i natt. Jag hade någon vild förhoppning om att Engla skulle sova hela natten i natt oxå eftersom hon gjort det två nätter i rad. Dumt av mig att tro att hon skulle sova hela natten OskyldigFot i munnnen

• Ninis

En av bebisarna som var med på Lilla Essingen kräktes i natt och hade feber. Hoppas det inte är vinterkräksjukan. Hoppas verkligen inte att vi är smittade!

• Ninis

Engla somnade 8:10 och jag lade mig oxå men kunde inte somna för jag är så täppt! Ringde VC och jag blir uppringd kl 10:05. Måste fråga vad jag ska göra åt min täppta näsa. Jag har ju varit förkyld i två veckor, sedan övergick det till att jag blev täppt i näsan i stället. Har varit det i två veckor och nu kan jag inte knarka mer (nezeril )Sen tänkte jag fråga om det onda i bröstet oxå.

• Ninis

Maken är hemma ikväll så jag ska passa på att gå och lägga mig nu. Behöver sova ikapp. Det är helt omöjligt att somna mitt på dagen numera. Det gick bra när Engla var liten men inte nu längre. Så om jag vill bli utsövd så får jag satsa på att sova tidigt.

Så god natt på er!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2