• saraseal

Hästtråd! Se hit!

Det finns väl ingen hästtråd på familjeliv? Det saknar jag
    Jag finns på Bukefalos men det är så rörigt där tycker jag! Svårt att hitta.
    Så Välkommern hit alla hästintresserade!

Hur utövar ni erat hästintresse? Tävling, avlen, ridskola, trav, körninng eller vad?

Uppdatera gärna om resultat och saker ni ska göra så kan vi stötta varanndra och utbyta råd och erfarenheter!

Mvh Sälen =)
  • Svar på tråden Hästtråd! Se hit!
  • litenkaka

Grattis till sadeln tornedarling! Passar ju bra med en pfiff till pfiff

• Solvei
    Jordgubbsflickan skrev 2007-01-14 19:19:00 följande:
    Måste bara fråga vad ni gör åt stora kastanjer på hästarna?Låter ni dem vara??Ge mig råd! Mamma? Varför finns det inte pappagrynsgröt? ( mellandottern om mannagrynsgröt 3,5 år )
    Smörj in dem med tex Helosan, då går det att "plocka" pilla bort dem sen. Kan gå att plocka och pilla bort utan att smörja dem oxå...
    Mina hästar har nästan inga men hade en som det växte lite på och då gjorde jag så.

Va gullig fråga av din dotter...

Jag frågade min dotter om hon visste varför man igentligen tappar tänder?
    "Ja det vet jag, sa hon självsäkert, För att man ska få pengar"
  • IdaM

Grattis till sadel tornedarling! Det är en hel djungel kring det där med "rätt" sadel. Å sen när man haft en bra sadeln i nått år så är det bara att byta den för då har hästen musklat sig så mkt...Fundersam

Lev Väl
  • Kajsa79

Har nyligen plussat igen, vilket såklart är jätteroligt, men samtidigt betyder det att det inte är nån idé att ta hem min häst från fodervärden som han stått hos sen jag skadade mig i höstas. Som tur är är hon verkligen bra. Men jag är sååå ridsugen. Funderar på att börja rida på ridskola eller liknande bara nu under vårterminen (Malmö ridklubb borde väl ha nån grupp för avancerade ryttare? fast det kanske är lång kö) för att få lite häst i alla fall. Har visserligen kompisar som mer än gärna lånar ut sina hästar för skogsturer, men jag skulle vilja träna dressyr, på LA-nivå minst.
    BF är förresten 16 september.

• DecemberLove

Skaffa en medishäst en tid att skrutta på?

• IdaM
    Kajsa79 -grattis till plusset!
    Lev Väl
  • tornedarling

tackar tackar vänner
    men vi ska inte ropa hej förän den är utprovad och klar
    ska sitta och smurfa runt en stund innan det är dags att åka och mocka och rida

• Kajsa79

IdaM: tack tack!
    DecemberLove: jo, men det är ju så kort tid det handlar om, några få månader bara, sen kan jag inte rida (magen var aldrig nåt problem förra gången, men fick foglossning som gjorde att jag inte kunde rida på slutet) plus att jag vill helst slippa mocka, hehe... Men det kan ju vara värt att kolla runt lite, kanske tom finns nån på mitt gamla stall som vill ha hjälp 1-2 dagar i veckan. Inte samma sak som att håll apå med sin egen häst, men men.
    tornedarling: ja, det där med sadlar är ett kapitel för sig. Jag bytte ut både min hopp- och min dressyrsadel förra året så jag har det i färskt minne. Det slutade med att jag fick måttbeställa. Lycka till, hoppas din nya sadel fungerar bra!

• DecemberLove

Kajsa.. själv åkte jag och sniffade häst varje vecka under graviditeten Så beroende av doften!

Svar på tråden Hästtråd! Se hit!