• saraseal

Hästtråd! Se hit!

Det finns väl ingen hästtråd på familjeliv? Det saknar jag
    Jag finns på Bukefalos men det är så rörigt där tycker jag! Svårt att hitta.
    Så Välkommern hit alla hästintresserade!

Hur utövar ni erat hästintresse? Tävling, avlen, ridskola, trav, körninng eller vad?

Uppdatera gärna om resultat och saker ni ska göra så kan vi stötta varanndra och utbyta råd och erfarenheter!

Mvh Sälen =)
  • Svar på tråden Hästtråd! Se hit!
  • veronicaermanbriks
    zockervadd skrev 2007-01-22 11:13:54 följande:
    jag kan inte fatta, min häst tar sönder sina täcken jämtNu får jag köpa ett nytt vinter täcke igen.. som bara är ett år och som jag redan bytt ut när det gick sönder efter två veckor!Det är så trist, jag fattar inte hur han gör.Nu har han sitt nya regn täcke som är en månad gammalt men som han redan förstört inner fodret och gjort revor på utsidan!Vad gör man? Han är vit så jag vill inte gärna släppa ut han utan täcke i detta tråkiga ler vädret!
    marodör!!! Det är ju lagom billigt att köpa nya täcken hela tiden. skit!
    Maybe it was always going to be this way, mabye I´ll look back and understand someday...
  • vinterpinglan

Ahhh... var och tittade på ridklubbens nya ridhus. Oj, vad det blev fint och ljust.

Min kompis var där med sin unghäst och red i ridhuset. Hon har inte blivit riden i ridhus förut. Har blivit riden i ridhus nu i 1 vecka. Så det gick kanonbra. Hon är hur cool som helst. Hon hoppade för första gången uppsutten i torsdags. Det såg himla bra ut.
    Hon är e:Everest 822 ue:DiaglaphardXX. Så fin!!

♥♥♥ Kevin 970329 - Liam 060403 - mammas guldklimpar ♥♥♥
  • Solvei
    veronicaermanbriks skrev 2007-01-22 11:23:24 följande:
    Vi tränar för fullt inför st george vi Idag snöar det här. Sitter och funderar över var i hela fiden alla broddar tagit vägen...tacka vet jag ridhuset.Igår lyckades min stora man riva sin box då han blev lämnad kvar ensam inne. Han sparkade ut boxgallret...varfrö låter man då honom stanna kvar inne??? Han hatar det verkligen. Dessutom hade de inte varit ute dagen inna pga att det stormade så hemskt. Tror ju knappast han kommer vara trevlig att ha och göra med idag. Hans storlek gör sig påmind när han beter sig illa. suck, ett sånt skit ! Maybe it was always going to be this way, mabye I´ll look back and understand someday...
    Hm.... ja ja...

Det var ju verkligen smart, att lämna honom själv... Kan ju ha gått riktigt illa.
    Hur stor är din pålle?
  • veronicaermanbriks
    Solvei skrev 2007-01-22 12:50:45 följande:
    veronicaermanbriks skrev 2007-01-22 11:23:24 följande: Vi tränar för fullt inför st george vi Idag snöar det här. Sitter och funderar över var i hela fiden alla broddar tagit vägen...tacka vet jag ridhuset.Igår lyckades min stora man riva sin box då han blev lämnad kvar ensam inne. Han sparkade ut boxgallret...varfrö låter man då honom stanna kvar inne??? Han hatar det verkligen. Dessutom hade de inte varit ute dagen inna pga att det stormade så hemskt. Tror ju knappast han kommer vara trevlig att ha och göra med idag. Hans storlek gör sig påmind när han beter sig illa. suck, ett sånt skit ! Maybe it was always going to be this way, mabye I´ll look back and understand someday...Hm.... ja ja... Det var ju verkligen smart, att lämna honom själv... Kan ju ha gått riktigt illa.Hur stor är din pålle?
    ja det kunde ju det! Jag for upp i stallet som om jag hade eld i baken men han var ok. Bara några mindre skrapsår på frambenen. Han är 1,70.
    Hur stora är din käringar
    Maybe it was always going to be this way, mabye I´ll look back and understand someday...
  • Solvei

Mina kärringar ... de är : Fullblodet är 165cm och Halvblodet är nätta 158cm och fölungen växer å växer

Tur han inte gjorde illa sig mera ..

• Birka Blårök

Tack så mkt Solvei! Dina hästar var inte så dåliga dom heller efter en titt i galleriet, riktiga snyggingar!.

Vad sugen jag blir att rida inomhus när jag ser att ni skriver om ridhus, framförallt när man bor på slätten i det här vädret, man har ju inte riktigt lyckats vänja sig vid att det är kallt ute än heller burr......

• Kaxi

åhhh vad alla verkar vara tävlings-uppfödare-tränings-häst-människor här.. Finns det inga som jag: halvbonde-kallblodsälskare-utan vett å sans som bara älskar att lufsa runt i skogen, gärna iförd mysbrallor å tycker att det är det underbaraste som finns.
    Min kuse kan: skritta, trava och galoppera både i höger å vänstervarv, men det är ungefär det enda och jag är rätt nöjd med det jag...

• Solvei
    Kaxi skrev 2007-01-23 16:07:06 följande:
    åhhh vad alla verkar vara tävlings-uppfödare-tränings-häst-människor här.. Finns det inga som jag: halvbonde-kallblodsälskare-utan vett å sans som bara älskar att lufsa runt i skogen, gärna iförd mysbrallor å tycker att det är det underbaraste som finns.Min kuse kan: skritta, trava och galoppera både i höger å vänstervarv, men det är ungefär det enda och jag är rätt nöjd med det jag...
    Jag är som du ibland oxå.. lullar gärna ut i skogen och ser inte alltid så presentabel ut   Och jag älskar Kallblod OCH har inge... vett och sans
    ***Vimsig***
  • Solvei
    Birka Blårök skrev 2007-01-22 19:16:07 följande:
    Tack så mkt Solvei! Dina hästar var inte så dåliga dom heller efter en titt i galleriet, riktiga snyggingar!. Vad sugen jag blir att rida inomhus när jag ser att ni skriver om ridhus, framförallt när man bor på slätten i det här vädret, man har ju inte riktigt lyckats vänja sig vid att det är kallt ute än heller burr......
    Tack så mkt

Jag har faktiskt ca 40 min skrittväg till närmsta ridhus.... men med bil tar det 5 min högst... men jag rider ner för då har man en lagom uppvärmning dit och lagom nervarvning hem

Nä det tar nog ett tag å vänja sig vid kylan känns det som... burr
    ***Vimsig***
  • tornedarling

hej alla
    ja en annan sate hadde minus 33 i morse när jag steg upp
    hutter och mutter.
    red lite i går men har FAN ingen insperation känner att jag vill rida för instruktör/tränare så jag kommer vidare och få höra vad jag gör för fel och vad jag kan förbättra. hur jäkla enkelt det är när det är kallt som fan och man jobbar mån-fre

avundas dom som kan sitta och titta på film eller läsa i en bok hur man gör och sätter sig upp på kusen och får till det.

är en aning less på 12-16 åriga brudar som galopperar skiten ur sina hästar i ridhuset och där försöker jag och pfiff få till lite fina slutor, på tal om ridhus föresten finns ju inte BARA fördelar.

nej nu har jag muttrar en stund
    dags att sätta sig i bilen och frysa rumpan av sig och åka till stallet

Svar på tråden Hästtråd! Se hit!