fårskinnsfäll?
Nån som vet var man kan köpa en billig fårskinnsfäll på nätet?
Har en knorr nizza med väldigt liten liggdel, så fällen får gärna vara i mindre format.
Nån som vet var man kan köpa en billig fårskinnsfäll på nätet?
Har en knorr nizza med väldigt liten liggdel, så fällen får gärna vara i mindre format.
Även den på barnavdelningen är tänkt att enbart användas som matta som jag försått det. Tror Ikea själva avråder från att använda dessa i nära kontakt med barnets hud.
Vem säger det? För det står ingenting om det på deras hemsida eller i katalogen???
Jag har en från Ikea, nu 6 år gammal, den har fungerat utmärkt! Jag märkte inte av att att tösen fick några allergiska reaktioner eller nått...
Dom som jobbar på IKEA avråder från att man ska använda fällarna i barnvaganr. Dom e som sagt var mattor.
Söker man här på fl får man upp flera trådar som handlar om detta. Verkar råda lite delade meningar, men slutsatsen är väl att det inte är giftigt direkt, men ej heller helt utformat för barn (Om de ej är påklädda.) Men jag vet inte, har bara hört detta flera gånger. Själv skulle jag fråga Ikea innan jag handlade. De vet nog bäst.
Det står att "Ludde" kan tvättas i 40 grader... Där borde ju "giftet" gå bort, och som sittunderlag när barnet är påklätt borde ju inte vara farligt. Eller?
Själv har jag användt min fäll till att fota dottern på och värmekälla i pulkan...
Jag tror absolut inte det ska vara farligt. Visst kan man fråga på IKEA först. Jag har svårt att tro att de använder några livsfarliga kemikalier på sina grejor.
Min dotter brukar inte sitta naken i vagnen ändå så det känns ju inte så farligt att ha ikea-fällen mot vinterkläderna :)
ja men om de nu finns fler ställen att köpa fårskinn på så kan man ju välja något annat än Ikea... =)