• Marija79

min norska skogskatt

Just nu så håller min kise på och föder fram små kattungar!!! Det är sååå spännande. Hon har redan fött två denene är svart och den andra är grå...så söta och lurviga.
    Vi vet inte vem pappan e, men det spelar ingen roll, hon e ju inte innekatt direkt...

Ville bara skriva och dela med mig av något roligt!

Kramar på er alla!

• Svar på tråden min norska skogskatt
  • Marija79

Japp, det blev två pojkar grå och svart och två sköldpadsfärgade töser...

• Grisling

Perfekt! Då har du ju hela ABBA!

• Marija79

Ja! Man kanske ska ge dem de namnen?

• Marija79

Nu har jag lagt upp bilder på mina katter, små kisarna syns inte så bra, ville inte rycka upp dem och blixtra i ögonen riktigt än... men det kommer föer foton.
    mamman heter Råttan,min man gav henne det namnet eftersom hon var helt blöt när vi såg henne första gången och han tyckte att hon var lik en råtta.... Den andra katten heter Fisen, igen så var det min man.... hon fes otroligt mycket som bebis...

• Grisling

Vilka söta små korvar!

Skönt att allt gick bra.

• Ansapansa

nu är jag tillbaka
    du får ursäkta mig, men detta är ett område som jag känner lite extra för.

EN RASKATT (DVS Norsk Skogkatt,Birma) = STAMTAVLA
    EN HUSKATT/BONDKATT = utan stamtavla

det spelar alltså ingen roll om du har sett parningen mellan en Skogis med stamtavla och en långhårig huskatt, eller om det är en parning mellan två NFO med stamtavla var kattungar inte blir reggade DET ÄR INGENTING ANNAT ÄN HUSKATT

det jag ville säga med detta inlägg är att det finns dom som föder upp raser(alltså med stamtavla) och lägger ner så mycket tid och pengar på sina katter, och så kommer det någon som har en långhårig huskatt och säger att det är en Norsk Skogkatt.

det ger uppfödare och oss som har köpt våran katt för xxxxkronor dåligt rykte

men alla gör vi på vårat sätt!

• Marija79

Varför skulle jag ge seriösa uppfödare dåligt rykte? Förstår inte riktigt... Jag skyltar inte med min katt och säljer inte kattungarna för en massa pengar, utan skänker faktiskt bort dem eller tar en tia betalt mest för att de som köper dem säger att det ger tur.

Jag har aldrig sagt att hon är en raskatt, trots att jag vet att hon är en skogis...
    Har ALDRIG förstört för någon, säljer inte kattungarunder falska förespeglingar.
    Jag förstår att du känner extra för det här men det har ingenting med mig eller min katt att göra...

Vad tycker ni andra om jag får fråga?
    Har jag gjort nåt fel, fattar inte riktigt...

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma för jag ville bara dela med mig av en rolig grej lixom...

• Diny

Marija79; söta dina katter är=) lycka till med ungarna=)
    Jag fattar inte riktigt heller varför folk klagar på det där med raserna.

• annmi

ååå..Va' häärligt!! GRATTIS till Benbbarna...
    Jaaam & Kraam!

Svar på tråden min norska skogskatt