• Marija79

min norska skogskatt

Just nu så håller min kise på och föder fram små kattungar!!! Det är sååå spännande. Hon har redan fött två denene är svart och den andra är grå...så söta och lurviga.
    Vi vet inte vem pappan e, men det spelar ingen roll, hon e ju inte innekatt direkt...

Ville bara skriva och dela med mig av något roligt!

Kramar på er alla!

• Svar på tråden min norska skogskatt
  • Majsan8

Grattis! Det är såå mysigt. Jag hade småttingar förra året, fast de var 3 st och det blev 2 lurviga o en korthårig, "pappan" var korthårig. Dom är ju så söta, jag har bilder i mitt galleri om du vill se

• lindac77
    Marija79 skrev 2006-11-13 12:38:47 följande:
    Jag skyltar inte med min katt och säljer inte kattungarna för en massa pengar, utan skänker faktiskt bort dem eller tar en tia betalt mest för att de som köper dem säger att det ger tur.
    Fast en sak tycker jag att du ska göra - och det är att ta mer betalt för kattungarna! Se till att de är avmaskade, vaccinerade och veterinärbesiktigade vid leverans. Även om det "bara" är en huskatt så tycker jag man är skydlig som uppfödare att ge dem en bra start i livet.
  • lindac77

Glömde förresten skriva att det var en väldigt söt katt du har! (var inne i ditt galleri och kikade) Och kul att det blev ett par sköldpaddsfärgade... älskar paddor!

• Marija79

lindac77 tack ska du ha, jag brukar faktiskt avmaska kattungarna

• Annettiz

supersöta =P men en sak bara..... ge inte bort kattungar! Säljer du dom, så vet du iaf att dom som blir deras nya mamma och pappa är seriösa. Man kan sätta ett hyggligt pris, de bevisar ju bara att dom är seriösa ifrågan.
    Lycka till me bebisarna!

• Marija79

Ok, jag ska inte skänka bort kattungar längre, men, vad kan man begära för pris för dom?

• Gull Mamman

Vi köpte våran katt, 50% Skogis för 500kr , då var han avmaskad och vaccinerad.

*kramkram*

• Rigmor Mortis

Avmaska, veterinärbesiktiga och vaccinera dem, och sälj dem för så mycket som det kostade dig

• dekad

Grattis till kattungarna! Hoppas att det går bra med dom.

Skulle bara vilja be dig, som några andra här i tråden, om att inte ge bort ungarna eller sälja dom för en tia. Det är så lätt att någon som inte riktigt tänkt igenom köpet ordentligt faller för frestelsen och vill ha en unge då (för vem vill inte ha en kattbebis liksom? ). Och tänker man inte efter är det lätt att man inte riktigt är inställd på att en katt lever och ska ha omvårdnad i 20 år, och det slutar med avlivning i förtid eller att katten blir utkastad. Så vore jag du skulle jag se till att avmaska och grundvaccinera ungarna, innan dom får flytta till nya hem vid 12 veckors ålder. Om du då tar ett sådant pris så att avmaskningen och vaccineringen täcks blir det några hundralappar, och då kan man kanske undvika några oseriösa köpare... Lycka till!

Svar på tråden min norska skogskatt