• Moloko

Cervixfaktor - Dödar mannens spermier

Jaha, så har man fått konstaterat att man har vad som kallas Cervixfaktor.
    Någon mer som har detta? Hur stor är sannolikheten att man lyckas med insemination?

*Ledsen*

• Svar på tråden Cervixfaktor - Dödar mannens spermier
  • ezzy

Undrar om det inte är det testet de har gjort på mig hos gyn då. Under vår utredning blev jag ditkallad efter att ha haft samlag på morgonen. Sedan gjorde de någon undersökning. Men när jag tänker efter har de nog aldrig talat om resultatet efter det testet. Bytte visserligen läkare efter detta, men det borde ju finnas på min journal ändå...

• Teälskare

Har haft Preeseed, det hjälper inte alls, är bara halt och kladdigt dessutom så blir man rånad på kuppen för det är svindyrt...

• Nöjder

Hejsvejs! Lite tyst på denhär tråden nu, tycker jag
    Har surfat runt lite och upptäckt att antisperma-antikroppar, kan finnas även hos mannen. Har ni gjort grundlig spermaanalys för att kolla detta? Det behöver altså inte vara kvinnan som utsöndrar dessa antikroppar(?). Hur tar man reda på från vem antikropparna kommer? Min läkare är bortrest denhär veckan. Får se om blodproven ger något, fast det kändes som att han kryssade i vilka prov jag skulle ta, lite på må få, eftersom jag tjatade. Han visade mig pappret med alla prov som var möjliga att ta och sa att dessa var har begränsad till. Jag försökte "scanna" igenom listan - letade efter ngt med "NK". Till slut hittade jag något som verkade åt det hållet (fast hur ska JAG veta?) och pekade. "Ja, då tar vi väl den", sa han, typ. Hur går det för er andra?
    Kram

• skatti

När jag kollad elänkarna i tråden så fattade jag det som att man genom blodprov kan kolla kvinnan, och genom spermaprov mannen.
    Frågan är om sånt kollas vid det "vanliga" spermaprovet. Tror inte det.Så smidigt det hade varit om man hade kollat upp allt sånt här i samband med utredningen....

Testing for Antisperm Antibodies
    There are a variety of tests that can detect the presence of antisperm antibodies in the body:

Blood Tests: In women, blood tests are commonly used to detect the antibody.

Post-Coital Test: The post-coital test can detect the presence of antisperm antibodies in a woman's cervical mucus.

Sperm Testing: In men, sperm testing is the best way to analyze for antisperm antibodies. The immunobead assay and the mixed agglutination reaction test are both used.

• Nöjder

Skatti: Intressanta grejer! Undrar vad det är för blodprov som man ska göra? Verkar inte som att våra läkare har totalkoll...

• skatti

Nä, och det är ju lite synd! Skulle varit så skönt att kunna utesluta sånt här!

• Leiben

det här var spännande. visste inte ens att sånt fanns. måste ta upp det när vi börjar utredning efter jul

• Kwela

Hej!

Vi har gjort det mesta inom vår utredning, men icke detta test som jag gärna skulle vilja prova. Våra läkare nu är mest intresserade av att göra olika behandlingar som skulle kringgå ett ev sådant problem. Men jag vill ju gärna veta vad felet är så man vet inför framtiden om man vill ha flera barn.

Så nu till min fråga, vilka utför ett sådant test? Någon som har gjort det i Stockholm och kan rek ett ställe?

MVH Msnorrland

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Moloko

Amen va F-N!!!!

Gick till läkaren idag för insemination, glada att nu äntligen kanske något skulle ske. Vad ser han?? En vätskefylld äggledare!! Jag blir så "¤%="#¤/ förbannad!!!!! Vi gjorde inseminationen i alla fall, men nu är en remiss skickad till sjukhuset så att jag ska göra en spolning. Och kön dit är 3 månader. Inga fler inseminationer och ingen pergo. FAN FAN FAN!!

Nu har mina problem varit: P-sprutan, Giftstruman, för tunn slemhinna, för tjockt slem, Cervix-faktor och nu en jävla vätskefylld äggledare *spott och fräs*

• Kwela

Näää fy vad jobbigt och vänta. Det är det värsta jag vet! Kram till dig. Och du ett tips ring dit du ska göra det och tjata dig till att stå på en väntelista när de får in avbokningar. Det brukar fungera för mig.

Skolsköterskan på högstadiet hade fel...
Svar på tråden Cervixfaktor - Dödar mannens spermier