• Moloko

Cervixfaktor - Dödar mannens spermier

Jaha, så har man fått konstaterat att man har vad som kallas Cervixfaktor.
    Någon mer som har detta? Hur stor är sannolikheten att man lyckas med insemination?

*Ledsen*

• Svar på tråden Cervixfaktor - Dödar mannens spermier
  • Muskot

Jag har gjort ett sånt sekrettest på Sophiahemmet och de trodde det kunde bero på nån liten livmoderhalsinfektion. Fick kräm mot det, och sedan kollade gynekologen att det inte fanns några bakterier kvar i mitt sekret. Jag hade kunnat göra om sekrettestet men tyckte inte det var värt att offra en månads chans på det. Läkarna är inte helt överens om nyttan med såna test; de anses inte säkra. Det är tydligen lätt hänt att man tolkar dem fel, till exempel.

• So nice

En fråga bara!! dödar den alla spermier eller kan det fungera med olika partners?

• Anni J

Ni som har cervix-faktor i förhållandet??

Kan man ana på nåt sätt att man har detta?
    Typ om sperman rinner ut direkt efter utlösning.. eller andra symptom? Flytningar?

Eller e detta något som man kan upptäcka bara vid en utredning???

• Anni J

Oj det här var kanske en gammal tråd..

• Nöjder

Varje gång jag försöker posta ett inlägg, loggas jag ut och allt försvinner, varför?

• Nöjder

OK, nu gick det såklart, suck, orkar jag skriva allt en 3e gång? Nej, inte just nu, men tråden lever!
    Kram

• Nöjder

Hejsvejs! Trodde ett tag att jag hade hittat en möjlig förklaring, eftersom ett eftersamlagstest visade på orörliga spermier i mitt sekret (som annars såg "jättefint" ut). Gör nu om testet på Sophiahemmet, fast där har dom påpekat att ett sådant test kan bli dåligt OM man äter pergotime, och det var just det jag gjorde vid förra testet. Den dåvarande läkaren, var även den som skrivit ut pergon, och han verkar inte haft någon susning om detta samband, man blir trött...Nästa vecka får jag resultatet från nytt test. Om allt är OK, är jag återigen "bara" oförklarligt barnlös. Om testet igen visar att spermierna ej klarar sig, kommer mitt blod kollas för antikroppar mot spermier.
    Kram på er

• Bliglin

Muskot: Vad menar du med att "offra en månads chans" genom att göra sekret-test?

Jag ska göra ett eftersamlagstest = postcoitaltest vid kommande äl, dvs om en och en halv vecka men har inte fått några direkta förhållningsorder annat än att samlaget ska ske, helst, mellan 6-8 timmar innan testet görs och att det ska ske vid äl ( jag ska testa med äl-stickor.)

Men nu undrar jag om testet innebär att chansen att bli gravid just vid denna ägglossning minskar eftersom de suger ut sekretet (och ägget kanske)? Vad har läkarna sagt till er?

Jag vill förvisso göra testet i vilket fall men vill gärna veta om det minskar chansen för graviditet denna månad... för isf behöver jag ju inte ha några förhoppningar... och en månad hit eller dit kanske inte spelar ngn roll när man som oss försökt i 3,5 år... men, som sagt, man vill ju veta.

Hoppas nån kan svara
    Kram alla!

• Leiben

jag undrar om alla som gjort blodprov, spermaprov ock kontraströntken och int ehittats nåt fel på, för göra en test och kolla även den här grejen?

• skatti

Nä, vi fick ställa oss i kön till IVF istället. Man gör inte de tester där man kan ställa en diagnos, som innebär ett fel som man kan gå förbi med IVF (phu!).

Svar på tråden Cervixfaktor - Dödar mannens spermier