Inlägg från: philmKarin |Visa alla inlägg
  • philmKarin

Täbytråden för bebisar som.... part 2

glennglenn: min filosofi är att om inte mamma mår bra så mår inte bebis heller bra... lyssna inte för mycket på andra du vet bäst när det gäller din bebis !

Jag hade också samma känsla av att brösten var helt tomma på kvällen och bebis verkade hungrig, men efter några dagar av intensivsnuttande så ändrades det faktiskt .

• philmKarin

Ingen som har något gott middagstips förresten?

nåt med kyckling...

• philmKarin

Nyfiken... hur mycket ersättning ger ni era små på kvällen?

Om man bara ger ersättning så står det ju 150-180ml 5 ggr per dygn eller nåt liknande - verkar lite mycket.
    Så mycket bmjölk får hon väl inte i sig per dag eller?

Jag har prövat med 60ml ersättning nån kväll.

• philmKarin

oktober2006: Här är en till med mammaträff imorgon - Vad roligt! Saknade dig på förra träffen . Ska bli roligt att träffa dig och din lilla sötnos!

• philmKarin

Tonlan: Vi har ju träffats förut vi också, jag har ju varit och snokat i erat hus . Historien om husköpet vart en lång en förresten... slutade inte förrän en vecka sedan faktiskt - fortfarande inte vi som blir era nya grannar dock

Fjäderlätt: Både Tyra och Kevin har också varit förkylda... Tyra verkar frisk nu. När var Robin sjuk?

• philmKarin

adahlin: va tråkigt med våtservetterna! Själv är jag positivt överraskad, tyckte både det var en bra förpackning (me lucka) samt att de faktiskt luktar gott! Jag tänker definitivt köpa dem igen (när lagret efter 3 biosar tar slut)

P.S Jag borde få reklam-pengar från pampers nu

P.S.S måste man vara +medlem för att kunna citera inlägg eller är det bara för svårt för min amnings-hjärna att klura ut?

• philmKarin

Babysim - vilken djungel... Det verkar som om både aquababy och trampolin har kurser i Furuhöjden men jag hittar inga tider på trampolins hemsida.

Jag vill u gå på kvällen så att H kan följa mä... men Måndagar går inte alltid, vilken veckodag går du smurfan?

Ezzie och Lundelus: var köper ni era huggies - har inte hittat dem nånstans...

• philmKarin

Trixietrina: Jag har hört att bajset blir grönt om det passerar "för" snabbt genom tarmen - som på nyfödda i början. Men brun har jag aldrig sett på lillpluttan? Säkert normalt iallafall, har för mig att min barnskötare Birgitta har sagt att bajset får se ut hu som helst

Smurfan: Jag förstår det som att du går till myspoolen vid ensta? Ser nu att mörby-poolen har tider på lördagar - så där får det bli!

• philmKarin

Grattis Bettiz, Ezzie, fruBåtsman och Alice

• philmKarin

Hej hej! ni som har haft dop eller ska ha... vad ska ni bjuda på för mat om någon?

Jag hade skrivit: "efter bjuder vi på lunch och fika" vilket enl. svärmor betyder att jag inte får servera smörgåstårta som jag hade tänkt... suck.

desperat i behov av varma förslag....

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2